Постинг
30.08.2013 12:16 -
Как не бива да се чете Маркс
Като студент трябваше да се подготвя и да говоря за Прибалтийския икономически район в упражнение по икономическа геогравия. Лекциите и упражненията на курса се водеха от академик Долинин. Не знам как но при представянето на материала казах Вана Талин вместо Талин/столицата на Естония/ което в превод беше "Стария Талин" и имаше не лош коняк с това наименование. Тогава академикът се засмя и каза:
"Колеги явно нашият български приятел изучава СССР по етикетите на бутилките "/Впрочем това беше може бе най -трудната дисциплина имайки предвид мащабите на Съветския съюз/Спомних си за този случай четейки постингите на някогашен приятел/считах го за такъв преди да реши да става "Легенда". Вероятно му завидях.
Та този "някогашен приятел" пусна вече два постинга с "разбиваща" критика срещу Маркс.
В първият постинг иронизира германеца , че казал, че Капиталът не се образувал в обръщението. Цитира някакво немско издание . Приемам цитата, още повече, че самото обращение не е достатъчно да се образува капитала и Маркс без да има за цел да обори този приятел се е спрял подробно на това. Той разглежда Капитала като търговски, банков,/лихварски/ индустриален. Тоест обяснява че банките, търговците правят паричен прираст/тъй наречените /от него/ пари прим/, но това все още не е индустриален Капитал. Уточнил е също, че когато говори за Капитал има предвид имено индустриалния Капитал.То паричен прираст може да имаш и играейки "тука има , тука нема" но можем ли да говорим за капитал в случая.Не са такъв също и скътаните парици в бабиния пеньоар:)
Не са, но Уйкито мълчи по този въпрос, а кой да каже на "някогашния приятел"?
В стремежа си да се утвърди като легенда, той пуска и друг пост-този път със сладкарска насоченост където сразява Маркс с примера, че перфектната торта в селото на диабетиците нямала стойност, а според Маркс имала. "Да ама не" както би казала една друга "Легенда":) В уйкито може да не пише, но Маркс много добре е отговорил на "някогашния приятел". Разгледал е в различни аспекти стоката и обстойно пише за ПОТРЕБИТЕЛСКАТА и стойност. Написал е и що е НЕОБХОДИМ ОБЩЕСТВЕН ПРОДУКТ. Ако беше прочел малко повече легендарният ми някогашен приятел щеше да научи и от Маркс, че тортата в селото на диабетиците макар и да има СЕБЕСТОЙНОСТ като при тези в селото с ниска кръвна захар има нулева или силно занижена Потребителска стойност.
Иначе легендарният ми някогашен приятел е прав, че свободният пазар е регулатор. Прав е но не съвсем. Виждаме, че пазарът не е месия , и че в момента имено безконтролността му доведе за нечувана по мащабите си криза ., и че страната в която пазарната икономика е светая светих се принуди се принуди да национализира редица финансови институции, да си "актуализира бюджета" миналата година за да не фалира и пак по Маркс да "бори" задлъжнялостта си с бомби и милиони човешки животи.
Бих препоръчал на моя "Някогашен приятел" когато пак реши да пише за Маркс да вземе и да прочете материята за която ще иде реч цялостно. Да прочете и да помисли. Не е лошо "етикетите" да бъдат по далече от него в този момент.
Накрая искам да си призная, та да не се морят някои от Вас. Комуне съм, имам и селски корени, правени са ми цървули някога/бих носил и сега в гората зиме, но няма кой да ги прави:(/, обичам Русия, против касапницата съм която "пазара" прави в момента в арабския свят. Давайте нещо друго:)
"Колеги явно нашият български приятел изучава СССР по етикетите на бутилките "/Впрочем това беше може бе най -трудната дисциплина имайки предвид мащабите на Съветския съюз/Спомних си за този случай четейки постингите на някогашен приятел/считах го за такъв преди да реши да става "Легенда". Вероятно му завидях.
Та този "някогашен приятел" пусна вече два постинга с "разбиваща" критика срещу Маркс.
В първият постинг иронизира германеца , че казал, че Капиталът не се образувал в обръщението. Цитира някакво немско издание . Приемам цитата, още повече, че самото обращение не е достатъчно да се образува капитала и Маркс без да има за цел да обори този приятел се е спрял подробно на това. Той разглежда Капитала като търговски, банков,/лихварски/ индустриален. Тоест обяснява че банките, търговците правят паричен прираст/тъй наречените /от него/ пари прим/, но това все още не е индустриален Капитал. Уточнил е също, че когато говори за Капитал има предвид имено индустриалния Капитал.То паричен прираст може да имаш и играейки "тука има , тука нема" но можем ли да говорим за капитал в случая.Не са такъв също и скътаните парици в бабиния пеньоар:)
Не са, но Уйкито мълчи по този въпрос, а кой да каже на "някогашния приятел"?
В стремежа си да се утвърди като легенда, той пуска и друг пост-този път със сладкарска насоченост където сразява Маркс с примера, че перфектната торта в селото на диабетиците нямала стойност, а според Маркс имала. "Да ама не" както би казала една друга "Легенда":) В уйкито може да не пише, но Маркс много добре е отговорил на "някогашния приятел". Разгледал е в различни аспекти стоката и обстойно пише за ПОТРЕБИТЕЛСКАТА и стойност. Написал е и що е НЕОБХОДИМ ОБЩЕСТВЕН ПРОДУКТ. Ако беше прочел малко повече легендарният ми някогашен приятел щеше да научи и от Маркс, че тортата в селото на диабетиците макар и да има СЕБЕСТОЙНОСТ като при тези в селото с ниска кръвна захар има нулева или силно занижена Потребителска стойност.
Иначе легендарният ми някогашен приятел е прав, че свободният пазар е регулатор. Прав е но не съвсем. Виждаме, че пазарът не е месия , и че в момента имено безконтролността му доведе за нечувана по мащабите си криза ., и че страната в която пазарната икономика е светая светих се принуди се принуди да национализира редица финансови институции, да си "актуализира бюджета" миналата година за да не фалира и пак по Маркс да "бори" задлъжнялостта си с бомби и милиони човешки животи.
Бих препоръчал на моя "Някогашен приятел" когато пак реши да пише за Маркс да вземе и да прочете материята за която ще иде реч цялостно. Да прочете и да помисли. Не е лошо "етикетите" да бъдат по далече от него в този момент.
Накрая искам да си призная, та да не се морят някои от Вас. Комуне съм, имам и селски корени, правени са ми цървули някога/бих носил и сега в гората зиме, но няма кой да ги прави:(/, обичам Русия, против касапницата съм която "пазара" прави в момента в арабския свят. Давайте нещо друго:)
Вълнообразно
Г-н Местан отново пледира за федерализац...
Няма невъзможни неща
РАЗМИСЛИ на един тъжен съвременен Дон Ки...
Няма невъзможни неща
РАЗМИСЛИ на един тъжен съвременен Дон Ки...
Следващ постинг
Предишен постинг
1.
vishnichka -
Господин Венци,
30.08.2013 15:50
30.08.2013 15:50
няма такова нещо като "някогашен приятел"... По-скоро става въпрос за вяра и злоупотреба с нея! Точно както е и с теорията на Маркс!
С края на студената война дойде и края на състезанието/уж/ между върхушките, управляващи по различен начин/уж/ различните видове собственост върху средствата за производство. При това всички преминаха финалната черта с пълна победа! Те си пиха по шампанско, ние по студена вода!
Суровата истина е, че след това светът се промени и в условията на т.н. пазарна икономика само който има работа е добре! Даже вече няма значение колко си учил, колко си амбициран, колко ти е заплатата. Нужен ти е още и адски много късмет, за да оцеляваш. Ако някой си мисли, че на запад няма интригантство и кариеризъм /в пошлия му смисъл/, че по върховете не само на политическите, но и на икономическите обекти - навсякъде са само кадърни и читави хора, греши жестоко!Дълга е темата, но се обаждам, защото ми допадна начина, по който поднасяш размислите си.
Апропо, моите приятели се броят на едната ми ръка. Така предпочитам аз и избягвам да си правя илюзии за останалите, колкото и да ми са симпатични, примерно! Да са малко, но истински...
цитирайС края на студената война дойде и края на състезанието/уж/ между върхушките, управляващи по различен начин/уж/ различните видове собственост върху средствата за производство. При това всички преминаха финалната черта с пълна победа! Те си пиха по шампанско, ние по студена вода!
Суровата истина е, че след това светът се промени и в условията на т.н. пазарна икономика само който има работа е добре! Даже вече няма значение колко си учил, колко си амбициран, колко ти е заплатата. Нужен ти е още и адски много късмет, за да оцеляваш. Ако някой си мисли, че на запад няма интригантство и кариеризъм /в пошлия му смисъл/, че по върховете не само на политическите, но и на икономическите обекти - навсякъде са само кадърни и читави хора, греши жестоко!Дълга е темата, но се обаждам, защото ми допадна начина, по който поднасяш размислите си.
Апропо, моите приятели се броят на едната ми ръка. Така предпочитам аз и избягвам да си правя илюзии за останалите, колкото и да ми са симпатични, примерно! Да са малко, но истински...
2.
katana -
Когато се появи нуждата от люде, препоръчващи как да се чете и разбира нещо или как да не се чете или разбира същото нещо,
30.08.2013 16:33
30.08.2013 16:33
значи нещото не е наука, а религия. Защо никой не препоръчва как да се чете и разбира А. Смит? Пределно ясно си го е написал. Както и Маркс. Абстрахира се и изключва фундаментални характеристики на базови понятия. Ако изключа от тебе /и хората изобщо/ способността да мислят аналитично или да мислят изобщо, какво може да се каже за човека? Хайде да не те връщам на любимия ти Платон, който е твърдял, че човекът е двуного без пера, а Диоген оскубал един петел и казал, ей ви човек според Платон. Виж и друго нещо. Маркс е писал на:1. Норвежки? 2.съветски? 3.Китайски? 4.Немски? На немски капиталът е издаван 6 или 7 пъти, апропо. И аз съм ползвал цитати от оригинално немско издание.
цитирайИскаш новият Бернщайн да обори "Антидюринг"!:-)))
легендите са легенди, защото са непогрешими ..........в своите заблуди.
Язди всичко, което ти падне пред очите....:-)))
цитирайлегендите са легенди, защото са непогрешими ..........в своите заблуди.
Язди всичко, което ти падне пред очите....:-)))
4.
socialismus -
Нещо не разбирам ;)
30.08.2013 17:52
30.08.2013 17:52
katana написа:
Когато се появи нуждата от люде, препоръчващи как да се чете и разбира нещо или как да не се чете или разбира същото нещо, значи нещото не е наука, а религия.
Не разбирам какво е искал да каже katana. Кой да ми разясни, учен или поп?
Сещам се един епизод от историята. Когато мюсюлманите превзели Александрия, разсъждавали за безценната библиотека така: "Ако има текстове, различни от Корана, те са вредни. Ако има текстове, подкрепящи Корана, те са излишни" и употребили ръкописите за подгряване на баните. Те смятали, че не бива да има люде, препоръчващи как да се чете и разбира нещо или как да не се чете или разбира същото нещо и били навярно сериозни учени според katana.
По повод "легендата". Беше и стана легенда, докато Херкулесовци коментираха у блога му. Сега легендата се свежда до Авгиевите обори с коментарното им съдържание...
За Маркс. Всяка наука е минала от своя Ариабхата, през Коперник и Галилей, до Хершел и Хъбъл.
Маркс е Галилеото на икономическата наука според икономоастрономите, но според нашенския Катана Птолемей, "тя не се върти..."
Е, ама върти се...:))
цитирайЗа Маркс. Всяка наука е минала от своя Ариабхата, през Коперник и Галилей, до Хершел и Хъбъл.
Маркс е Галилеото на икономическата наука според икономоастрономите, но според нашенския Катана Птолемей, "тя не се върти..."
Е, ама върти се...:))
6.
katana -
Кого и за какво ще държа е моя работа и един от сериозните ти аргументи.
30.08.2013 22:04
30.08.2013 22:04
Щото никакви други нямаш. Общи приказки без съдържание. Та казваш, Марксизма се развивал. Съгласен, стига да кажеш как, къде и по какъв начин. Ако споменеш и някой и друг неомарксист, пак ще бъда благодарен. Ако и излезете от детскоградинския си подход, ще е за ваша полза. Давай, ако можеш.
цитирайИСТИНАТА Е ЕДНА: НИКАК НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ЧЕТЕ МАРКС! ТОЗИ ПОЛУУМЕН ПАРАЗИТ,КОЙТО НИКОГА В ЖИВОТА СИ НЕ Е РАБОТИЛ И НЯМА ЕДИН ДЕН ТРУДОВ СТАЖ НЕ Е ДОРИ ГЕРМАНЕЦ: КАКЪВ ГЕРМАНЕЦ Е ЕДИН САМОЖИВНЯК,ЧИЕТО ИСТИНСКО ИМЕ Е КАШЕЛ МОРДОХАЙ,А ГЕРМАНСКОТО ИМЕ МУ СЛУЖИ САМО ЗА КАМУФЛАЖ? ИСТОРИЯТА ВЕЧЕ ДОКАЗА,ЧЕ НЕГОВИТЕ "ТРУДОВЕ" НЕ САМО СА ЛЪЖЛИВИ (ПО-ТОЧНО: ЧАСТИЧНО ИЗПЛАГИАТСТВАНИ ОТ РАБОТИТЕ НА ХЕГЕЛ И КОМПИЛИРАНИ ОТ СМЕСИЦА НА ИСТИНИ С ЛЪЖИ),НО СА И ВРЕДНИ ЗА ЧОВЕЧЕСТВОТО,ПОНЕЖЕ ДИВИЯ ФАНАТИЗЪМ И КРАЕН ЕКСТРЕМИЗЪМ НА ТЕХНИТЕ ПОСЛЕДОВАТЕЛИ Е ДОВЕЛ ДО ГИБЕЛТА НА ДЕСЕТКИ И ДЕСЕТКИ МИЛИОНИ ХОРА,А ДНЕС ЗАСТРАШАВА ЖИВОТА НА СТОТИЦИ МИЛИОНИ! НЕНОРМАЛНИЯТ ИМ АВТОР НЕ Е ДОПУСНАЛ ГРЕШКА САМО В ЕДНО: В СТОТИЦИТЕ СИ СТРАНИЦИ ПРАЗНОПИС НЕ Е НАПИСАЛ И ЕДИН РЕД ПРОТИВ СВОИТЕ МЕЦЕНАТИ СВРЪХБОГАТИТЕ БАНКЕРИ- ОНЕЗИ,КОИТО СЪЗДАДОХА И ФИНАНСИРАХА КОМУНИЗМА-КРЕТЕНИЗМА! АНАТЕМА ЗА ТОЗИ УБИЕЦ И АНТИХРИСТ: ТРИЖДИ АНАТЕМА ОТ ХОРАТА И ОТ БОГА,ДА ВРИ В ПЪКЪЛА ДАНО (ПРОСТИ НИ,ГОСПОДИ И ПОРАЗИ ЗЛОСТНОТО МУ "УЧЕНИЕ"...) !!!
цитирай
8.
vishnichka -
Еее, толкова свестни коментари пишеш, господин Венци, но като анонимни изчезват!Копирам последния ти оцелял!:)
31.08.2013 17:27
31.08.2013 17:27
8. анонимен - ВВ1951 Ето тук се надена сен сей. Казвах ти да четеш..."Катанчо пак не ще":)))
01:13
цитирай01:13
анонимен написа:
Няма сен-сей философ с повече последователи и школи след себе си колкото маркс
Искаш последователи. Ще ти напиша школите и най яркия представител от съответната школа.
Фройдистко -марксиската школа- Маркузе, Райх
Екзистенциално -марксистка школа-Жан Пол Сартър, касториадис
Марксистко-историческата школа-Грамши, Бардони
Най известната-Франфурктската школа-Фрром, отново Маркузе, Нейман...
За да не ти образувам кисилини няма да ти спомена за пуски и съветски неомарксисти.
пропуснах много силна школа-Будапещенската -Вайда
Впрочем макар, че оспорва и критикува Маркс/с известна разлика от теб/ Кейнс също счита себе си за марксист. Между другото за такъв го считат и либертарианците.
Понеже противопоставяш Адам Смит на Маркс/което е глупаво според мен/ то я ми кажи на свой ред школи след Смит. Прилепската я прескочи:)
katana написа:
Щото никакви други нямаш. Общи приказки без съдържание. Та казваш, Марксизма се развивал. Съгласен, стига да кажеш как, къде и по какъв начин. Ако споменеш и някой и друг неомарксист, пак ще бъда благодарен. Ако и излезете от детскоградинския си подход, ще е за ваша полза. Давай, ако можеш.
Няма сен-сей философ с повече последователи и школи след себе си колкото маркс
Искаш последователи. Ще ти напиша школите и най яркия представител от съответната школа.
Фройдистко -марксиската школа- Маркузе, Райх
Екзистенциално -марксистка школа-Жан Пол Сартър, касториадис
Марксистко-историческата школа-Грамши, Бардони
Най известната-Франфурктската школа-Фрром, отново Маркузе, Нейман...
За да не ти образувам кисилини няма да ти спомена за пуски и съветски неомарксисти.
пропуснах много силна школа-Будапещенската -Вайда
Впрочем макар, че оспорва и критикува Маркс/с известна разлика от теб/ Кейнс също счита себе си за марксист. Между другото за такъв го считат и либертарианците.
Понеже противопоставяш Адам Смит на Маркс/което е глупаво според мен/ то я ми кажи на свой ред школи след Смит. Прилепската я прескочи:)
blackpredator написа:
По повод "легендата". Беше и стана легенда, докато Херкулесовци коментираха у блога му. Сега легендата се свежда до Авгиевите обори с коментарното им съдържание...
За Маркс. Всяка наука е минала от своя Ариабхата, през Коперник и Галилей, до Хершел и Хъбъл.
Маркс е Галилеото на икономическата наука според икономоастрономите, но според нашенския Катана Птолемей, "тя не се върти..."
Е, ама върти се...:))
За Маркс. Всяка наука е минала от своя Ариабхата, през Коперник и Галилей, до Хершел и Хъбъл.
Маркс е Галилеото на икономическата наука според икономоастрономите, но според нашенския Катана Птолемей, "тя не се върти..."
Е, ама върти се...:))
Бяла завист ме човърка като те чета:))))
Търсене
За този блог
Гласове: 5500