Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.09.2023 23:44 - Към историята безпристрастно
Автор: vencivaleri1951 Категория: Политика   
Прочетен: 968 Коментари: 10 Гласове:
4

Последна промяна: 09.09.2023 23:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg



     Не смятам, че 9ти септември  е дата заслужила за 
празник  на страната ни, но не смятам че е редно
някой да ми нарежда кога да празнувам или не
Винаги съм бил раздвоен на тази дата , защото една
част от фамилията ми е празнувала, другата недобюбвала
Защо съм избрал 9ти септември като дата, която въпреки 
репресиите  е дала шанс и перспектива за развитие е
дълъг разговор и касае мен и близките ми
В случая , след  хубава вечеря -Зарган и панирани миди върху канапе от орехи и бадеми
и полята с "шедьоври " от Поморийската изба остана нещо недоизказано 
в спор с НКФ/не е Кенеди Фиджералд/, който пише за стотици хиляди 

убити в наистина кървавите септемврийски дни след 9ти септември до първи октомври

Поствам без намеса статия на Тодор Дечев пред Свободна Европа
с уговорката и ясното съзнание , че нито авторът нито медията изпитват каквато и да е 
симпатия към комунистическите режими където и да са










  Терорът, който не идва на 9 септември, а дни по-късно. И защо това е важно 27 септември 2019
  • Стефан Дечев
image Стефан Дечев

Терорът не идва на самия 9 септември 1944, а малко по-късно. Той не е поредица от лични отмъщения, а хладнокръвно избрана централизирана линия. Историята е тук, без митове и заблуди в двете посоки.

В последните септемврийски дни, точно преди 75 години, в България е отменена несменяемостта на съдиите. Дошлата на 9 септември нова власт прави решаваща стъпка към превземане на правосъдието в страната. Ала в същите тези дни започва и най-големият терор в новата и най-новата история на страната. Това голямо проливане на кръв ще продължи от последните дни на септември до първите на октомври.

Жертва на преднамерени политически убийства ще станат хиляди хора. Провежда се вълна от арести, последвани от изстрели, кирки и сопи. В редица селища са избити, без съд и присъда, десетки хора. Оставени са масови гробове край села с множество жертви. Екзекуциите се извършват обикновено през нощта, на отдалечени места извън селищата. В някои случаи са събирани арестуваните от няколко съседни селища и са избивани общо, на едно и също място.

Кои са жертвите?

Още от ранната утрин на 9 септември се чувстват застрашени полицаи, жандармеристи и всякакви техни сътрудници, служители на властта, както и активисти на националистически и фашистки организации.

Ала жертви на терора на завзелите властта чрез Отечествения фронт комунисти са и хора, които нямат отношение към убийствата на нелегални преди това. Става дума просто за богати търговци, изтъкнати чиновници, лекари, учители, свещеници, журналисти, представители на тогавашния елит. Сред тях има и хора, които просто твърде много говорят против комунистите и не вярват на техните обещания, че няма да се изкушат да прилагат на българска почва съветския строй. Сред жертвите се натъкваме и на някои внедрени в миналото в нелегалното движение, както и ятаци, огънали се при разпити в полицията. Повечето от тях са екзекутирани почти веднага, без всякакво предварително проучване. Затова не е и изненадващо, че сред тях също се оказват и немалко напълно невинни жертви.

Защо не на 9 септември и веднага след него?

Този осъществен преди 75 години в последните септемврийски и първите октомврийски дни безпрецедентен терор, сякаш компенсира осъщественото преди седмици на практика мирно завземане на властта.

В съботния, слънчев и топъл ден на 9 септември 1944 г. довчерашните управляващи по места и техните служители са наясно какво се е случило, не си правят никакви илюзии и не оказват съпротива. Нещо повече, сред посрещачите на слизащите от Балкана партизани през следващите дни са и някои служители на старата администрация. Като цяло властта се взема без кръв и съпротива и общият брой на загиналите в страната не надхвърля няколко десетки.

Ала страхът на някои места и тревогата за идните дни не остава незабелязан и от самите партизани. Говорейки за посрещането на 9 септември във Велико Търново, Гитю Илиев Славчев пише в спомените си: „Хората в града ни посрещнаха не много добре. Те бяха наплашени и си представяха, че сме някои човекоядци . . . Гледахме как се надигаха перденцата на прозорците по малко и прикрито ни гледаха.

Броят на убитите

Много се дискутира през последните три десетилетия за броя на убитите без съд и присъда през есента на 1944 г. Според комунистическата историография жертвите при убийставата са по-малко от 1000 души. За да прикрият точната бройка, авторите тук си служат тенденциозно с по-сетнешния Народен съд. При издадени от него рекорден брой смъртни присъди - 2 618, те установяват, че са изпълнени по-малко от половината - 1 046. Но дори и доказаните убийства, както и броят на обявените за безследно изчезналите е все пак по-голям.

От друга страна, редица антикомунистически настроени автори са безсмислено настойчиви в завишаване броя на убитите. Затова след 10 ноември 1989 г. се цитират между 18 и 30 000 загинали, а понякога и повече.

Най-вероятно и правдоподобно е броят на жертвите веднага след 9 септември да е между 5 000 и 10 000 души

Редица сериозни изследователи обаче смятат, че далеч по-вероятно и правдоподобно е броят на жертвите да е между 5 000 и 10 000, като някои говорят за над 4 000, но вероятно под 7 000 души.

 

Известно е, че в предходните години на Втората световна война загиват близо 3 000 нелегални и техни поддръжници, както и близо 2 000 представители на властта.

По този начин от двете страни в старите предели на Царство България намират смъртта си под 5 000 души.

Ето защо в появилото се през 2014 г. най-ново изследване за промяната на 9 септември 1944 г. историкът Александър Везенков изрично изтъква, че дори и да приемем броя от 5 000 вместо 25 000 убити, това пак си остава, както той се изразява, „най-голямата единична вълна на политически терор в новата история на страната и най-кървавият период в историята на самия комунистически режим.




Гласувай:
4



1. vencivaleri1951 - И на трезва глава да допълня
10.09.2023 08:27
Защо в тези наистина тежки и ужасни дни да се вглеждаме само в комунистите?
Проектозаконът за т нар Народен съд е внесен от земедлците/най-масовата партия тогава/ Никола Петгов и Г. М. Димитров "Гемето"/ Вече със сигурност , след разсекеретяването на архиви на английските служби знаем , че и двамата са били вербувани от англичаните. Нещо повече , проектът за този съд е взет почти изцяло от
проекто-мирния договор на Багрянов с англичаните. Единствената поправка е , че към проекта са включени и лица с дейно участие в 9тоюнския преврат.
За този проектозакон ще гласуват и комунисти и земеделци и социалдемократи , и радикали....По късно в Париж законът за този извънреден съд ще влезе като задължително условие в мирния ни договор, въпреки, че вече се е състоял
Тоест един път от нас е поискан в условия на провеждани преговори за сепаративен мир с англичаните/Багрянов/, после е "узаконен" фактически като условие за мирен договор И ако бъдем достатъчно откровени, а и мислещи, този закон не е промотиран
от СССР, респективно комунистите, а от западните страни победителки. Не е промотиран не от някакво човеколюбие, а просто в практиката на Съветската държава
от там и на копиращите я компартии не е необходимо подобно лицемерие, като да създаваш специален трибунал за да се отървеш както от виновниците за войната , така и за политическите престъпници. Този своего рода трибунал ще изиграе фатална съдба и на самите вносители, както и на съвносителя Трайчо костон Ще бъдат осъдени на смърт . Другото което искам да допълня, е че след всяка по мащабна война, инерцията да убиваш се запазва и човешкият живот е силно подценен. Ако след първата световна война у нас имаме 9ти юни, то след Втората това е 9ти септември Така е и в другите страни , участвали на страната на Хитлер Да вземем една Франция,/ която съвсем незаслужено е на страната на победителите/ там като съобщници на Хитлер убиват или се гаврят /стрижат , обезобразяват, насилват/ с жени имали любовна връзка с германци, и даже проститутките.
В България като цяло на жени т нар Народен съд не е посягал, нито на деца Да припомним че в ЗЗД съставът за произнасяне на смъртна присъда маркира възрастово от 15 години нагоре
цитирай
2. cefulesteven - Като го зърнах онова "стотици ...
10.09.2023 09:24
Като го зърнах онова "стотици хиляди убити" (в постинга на споменаваната персона) ми стана ясно, че това е писано от шизофреник. Това означава 20-30% от българите да са били избити. Това означава, че няма как да не познава всеки, лично някой близък изгубен. Сега има стотици хиляди загинали: от глад, от мизерия или пък хванали пътя и едва свързващи двата края, но справящите се - живеят далеч от България.
цитирай
3. radostinalassa - Тези хора получават тлъсти грантове от Сорос..
10.09.2023 10:06
Не обичам миди, даже кучето ми не ги яде и смятам, че те са храна за бедните китайци, които ядат и кученца.
цитирай
4. starforlife - Хайде преди да изпия мицеларната вода, че да не може Благоверната да свали лекия грим, да кажа:
10.09.2023 10:43
Сefulesteven...
И ти Мерзавец51-ви...

- 1-во: Мартин не казва, че стотици хиляди са избити на и малко след 9-ти, а визира целия 45 годишен период.
Освен това той разбираемо е написал, че не визира само България по отношение на тези си думи!
Та кой казвате е шизофреникът, след като не четете с внимание?

- 2-ро: Мартин определено е по-образован, по-интелигентен, по-начетен и по-умен поне 6 пъти спрямо вас двамата взети заедно.
Та е малко смешно да се опитвате да му опонирате.
Шест пъти по от двама ви взети заедно ли казах?
Шейсет бе, имах предвид шейсет.

И, cefulesteven, определено шизофреникът си ти, след като във втори коментар написа:
Сега има стотици хиляди загинали: от глад, от мизерия или пък хванали пътя и едва свързващи двата края, но справящите се - живеят далеч от България.
- 1-во, защото определено е шизофренично да говориш за стотици хиляди загинали от глад и мизерия, при положение, че това ни най-малко не корелира с обективната действителност, което реално го прави шизофренично изказване.
и
- 2-ро, понеже определено напускането на страната от стотици хиляди българи говори за това, че българинът вече има най-важното и това е Изборът.
Изборът да определя сам къде и как да протече живота му, а не дори в друг, различен от родния си град да не може да го изживее поради идиотското обстоятелство с гражданството по времето на мизерния ви соц.
Но пък, ако това да сте роби в държава-концлагер, какъвто беше не само България (защото беше оградена с телени огради и проверете колко там са срещнали смъртта от куршум в гърба при опит за бягство от вашето "хубаво"), то ето ви я например Северна Корея.
Ми друм бе.
Или поне в "демократичната" ви и "райска" Руssия.
За последната лично предоставям еднопосочен билет, както и 12 средни техни заплати като старт за реализация там.
Желаещи?
Ха да ви видя де!



..######......########.....###............########...
.##.......##...........##..........##..##..........##...........##
.##......................##.........##.....##........##...........##
...######..........##........##........##.......########.
..............##........##......#########.....##........##..
.##........##........##......##............##.....##..........##.
..######..........##.....##..............##....##............##

StarForLife™ ·idc=5614517~idp=~1881862~100923~011-198·
цитирай
5. vencivaleri1951 - Не бих бъркал шизофрения с омраза , а последната е хранителната среда на блоговия ни Кенеди
10.09.2023 11:50
По скоро неговете не лошо подредени постинги и коментари поне аз усещам влияние на индийския епос
Там ще прочетем например че войниците на "еди кой си" били хиляда по хиляда пъти повече от песъчинките на брега на океана , или звездите м небето. Разликата е че в първия случай имаме търсена хипербола, а у господинаима искрена може би самовнушена убеденост в големите числа в случая
Дай му власт и той ще бъде готов да влезе в обувките на Харлаков,проф Цанков, Шахо циганина или гетерал Мирчо Спасов

cefulesteven написа:
Като го зърнах онова "стотици хиляди убити" (в постинга на споменаваната персона) ми стана ясно, че това е писано от шизофреник. Това означава 20-30% от българите да са били избити. Това означава, че няма как да не познава всеки, лично някой близък изгубен. Сега има стотици хиляди загинали: от глад, от мизерия или пък хванали пътя и едва свързващи двата края, но справящите се - живеят далеч от България.

цитирай
6. vencivaleri1951 - Всеки с вкусовете си,
10.09.2023 11:56
а и "дозата" също е важна. Мидите могат да бъдат изпитание и за здрави стомаси, но когато са добре направени и в поносимо от организма количество са отлично мезе
Един обича свински или телешки опашки, втори кокоши трътки или дреболии, трети задошени тестиси- до такива неща не се и докосвам, но не осъждам любителите.
А аз съм любител на всякакви морски дарове За кучета и коне не ми говори-готов съм да се бия за тях

radostinalassa написа:
Не обичам миди, даже кучето ми не ги яде и смятам, че те са храна за бедните китайци, които ядат и кученца.

цитирай
7. vencivaleri1951 - Аз никъде не съм коментирал изказът или културата на НКФ като неугледни
10.09.2023 11:58
Напротив, казвам , че словоредът му е много добър, вероятно не само като теб събира книги , а и ги чете, а много възможно е и да пописва
Всичко изброено , той го прави и от теб , далеч по добере-Да ти задам ли въпроса -а ти защо го коментираш Смяташ ли , че се нуждае от защитата ти?
Добрият изказ обаче, не значи верен изказ
и аз споря единствено за верността И не споря толкова колкото показвам фактология Като видях , че е безполезно , постнах статия на тодор дечев, който е водещ разследващ журналист, историк и статията му е от Свободна Европа Числата горе долу съвпаднаха с моите И не защото съм умен, прозорлив, начетен, а защото като прост счетоводител знам, че най прекия път към неща които искаш да узнаеш е да проследиш парите-това съм го запаметил от новите ти "съграждани" американците. Бе гласувана от НС кръвнина за убитите след 9ти септември, както и обезщетения за политическите затворници и друг вид репресии. В случая уважените искове за кръвнина на наследниците бяха малко под 4000 Разбира се някои от жертвите не са оставили наследници, на други по чужбина, не са и разбрали /, или пренебрегнали / този закон даващ им право да търсят кръвнина. Да са 10, 20 % тези хора, но пак числото се върти около това което казвам аз , а и Дечев
Споря за истинноста на написаното, а не за качеството
на писане. Ти смяташ ли , че Гьобелс не е бил начетен, или Ленин, или Троцки Едва ли, но съгласен ли си с тях , не би ли им опонирал Впрочем Троцки сега в поредната ти Родина е моден и троцкисти са на власт Баткото на Байдън и коалиционен партньор /Сандърс/ е известен и много начетен троцкист

starforlife написа:
Сefulesteven...
И ти Мерзавец51-ви...

- 1-во: Мартин не казва, че стотици хиляди са избити на и малко след 9-ти, а визира целия 45 годишен период.
Освен това той разбираемо е написал, че не визира само България по отношение на тези си думи!
Та кой казвате е шизофреникът, след като не четете с внимание?

- 2-ро: Мартин определено е по-образован, по-интелигентен, по-начетен и по-умен поне 6 пъти спрямо вас двамата взети заедно.
Та е малко смешно да се опитвате да му опонирате.
Шест пъти по от двама ви взети заедно ли казах?
Шейсет бе, имах предвид шейсет.

И, cefulesteven, определено шизофреникът си ти, след като във втори коментар написа:
Сега има стотици хиляди загинали: от глад, от мизерия или пък хванали пътя и едва свързващи двата края, но справящите се - живеят далеч от България.
- 1-во, защото определено е шизофренично да говориш за стотици хиляди загинали от глад и мизерия, при положение, че това ни най-малко не корелира с обективната действителност, което реално го прави шизофренично изказване.
и
- 2-ро, понеже определено напускането на страната от стотици хиляди българи говори за това, че българинът вече има най-важното и това е Изборът.
Изборът да определя сам къде и как да протече живота му, а не дори в друг, различен от родния си град да не може да го изживее поради идиотското обстоятелство с гражданството по времето на мизерния ви соц.
Но пък, ако това да сте роби в държава-концлагер, какъвто беше не само България (защото беше оградена с телени огради и проверете колко там са срещнали смъртта от куршум в гърба при опит за бягство от вашето "хубаво"), то ето ви я например Северна Корея.
Ми друм бе.
Или поне в "демократичната" ви и "райска" Руssия.
За последната лично предоставям еднопосочен билет, както и 12 средни техни заплати като старт за реализация там.
Желаещи?
Ха да ви видя де!



..######......########.....###............########...
.##.......##...........##..........##..##..........##...........##
.##......................##.........##.....##........##...........##
...######..........##........##........##.......########.
..............##........##......#########.....##........##..
.##........##........##......##............##.....##..........##.
..######..........##.....##..............##....##............##

StarForLife™ ·idc=5614517~idp=~1881862~100923~011-198·

цитирай
8. 1997 - Отнасям се към Мемориала пред НДК като към критерий
10.09.2023 19:05
В него са вписани имената на 7526 жертви от 1919 г. до 1989 г. убити , изпратени в лагери, преселвани, преследвани и репресирани, т.е. избитите са само част, при това са включени и осъдените от Народния съд, т.е. екзекутирани след съдебна процедура.
Това е коректно- с имена. Иначе цифри може всеки да изфабрикува. Примерно циифрите в Буча са едно, а имена и разпознаване от съграждани и близки- друго. Прочее, последното не се случи и за Буча се премълчава или пише като за мит- ЕЖК или по- скоро Един Шоумен Каза.
цитирай
9. starforlife - Виж сега, Куку51... Понеже след малко излизаме за обяд, няма да довърша коментара си сега, но ще го започна.
10.09.2023 22:23
А ти много внимателно... Ама много внимателно го прочети когато съм го довършил.

В заглавието на 7-ми коментар, Мерзавец51-ви написа:
Аз никъде не съм коментирал изказът или културата на НКФ като неугледни
А я така покажи къде аз пък казвам, че коментираш изказа или културата на Мартин, а още по-малко да казвам, че твърдиш да са неугледни!
М?
Просто прочетох твърденията ти, изкривените, в постинга ти... Прочетох и постинга и най-вече коментарите на Мартин... И казах, че той говори едно, а ти както винаги като типичен мръсник изопачаваш думите му!
Защото ще повторя, че Мартин говори за стотици хиляди жертви не само в годините след 9-ти септември 1944-та... Както говори за жертвите на комунистическите режими НЕ САМО В БЪЛГАРИЯ! А ти изкривяваш думите му, което си е чиста проба педерастия.

В началото на същия този 7-ми коментар, Мерзавец51-ви написа:
Напротив, казвам , че словоредът му е много добър, вероятно не само като теб събира книги , а и ги чете, а много възможно е и да пописва
Всичко изброено , той го прави и от теб , далеч по добере
Мерзавецо, нито аз - нито Мартин сме елементарни личности, че да ти мине жалкият опит да ни настроиш един спрямо друг на базата на егото и други подобни човешки девиации.
Ясно е, че това е един от похватите, на който ви учеха по времето на изкецания ви соц и подлостта на мекерета като теб е основен стълб на лайняния ти характер, но проумей, че подобни жалки опити минават при елементарни хора, а не интелигентни, каквито определено сме и двамата с Мартин.

Нататък в 7-ми коментар, Балалай51-ви написа:
Добрият изказ обаче, не значи верен изказ и аз споря единствено за верността
...
Споря за истинноста на написаното, а не за качеството на писане. Ти смяташ ли , че Гьобелс не е бил начетен, или Ленин, или Троцки Едва ли, но съгласен ли си с тях , не би ли им опонирал
Виж сега, Льольо...
Интелигентният, умен и грамотен човек... Който притежава добър изказ, а не като теб поради непокриване на първите три споменати неща... Когато не служи на зли сили, а Мартин определено не служи на такива и това абсолютно си личи като факт! Такъв човек е трудно да бъде заблуден в преценките си, особено когато е съвременен човек, умеещ да открива и асимилира информацията, както и да извлича от нея важното и съществено, а и да съзира невярното и пропагандно.
Та бидейки такъв човек - няма как Мартин да е в заблуждение, а не ти - неграмотникът и най-вече заслепен роб на една провалила се човекозатриваща идеология, както и подобните ти.

В заглавието на 5-ти коментар, Мерзавец51-ви написа:
Не бих бъркал шизофрения с омраза , а последната е хранителната среда на блоговия ни Кенеди
Ето и тук педерастия! Значи при Мартин възгледите и позицията му спрямо комунягите и НЕ Русия, А ПОЛИТИЧЕСКАТА Й ВЛАСТ е омраза, м? Че и чак с това "последната е хранителната среда на блоговия ни Кенеди" се опитваш да инспирираш в околните, че владее битието му!
Уви, няма как да ти се получи, защото най-малкото човек съзнава как интересите на Мартин са разнопосочни и същият проявява аналитичност при реализирането им, а твоите са или дребнави (да разнасяш какви ли не неистини за опонентите си например) или канализирани почти единствено в ареала на болнавото Кремълоробство, изместващо българщината на втори план и омаловажаваща я пред първото.
Ти осъзнаваш би, че Руssия и Путин са те обсебили и владеят едно 90% поне от "блоговия ти живот"?
И погледни се само: Преди това казваш, че nkf да не се свързва с Кенеди, а сега точно обратното и при второто си мислиш, че е фина ирония, а то е просто педерастия и израз на комплекси, диктуващи ти да обидиш някого, за да се чувстваш ти значим и над него.
Ти се отнасяш пренебрежително към хората, Пръдльо!
Манталитет, но смехотворен, защото обикновено в поне 90% от случаите околните те превъзхождат в което отношение се сетиш, особено пък грамотността, което е основополагащ стълб за качество на това под Опаковката, защото най-малкото предполага образованост.
Ето преди малко и при petgrig те видях в тази ти светлина.
Пипнипишковец бил... Нищонеправещ неудачник бил... Пистова му била обект на мокри сънища...
Да ти извие врата човек ти е малко, проумей!
И никога не казвай, че се отнасяш с жените с уважение, защото по-горното показва точно обратното и определено ти не обичаш жените, а що остана да ги уважаваш!

В края на 5-ти коментар, Мерзавец51-ви написа:
Дай му власт и той ще бъде готов да влезе в обувките на Харлаков,проф Цанков, Шахо циганина или гетерал Мирчо Спасов
Хайде пак!
Отново се опитваш да валидираш твърдения за човек (и да обърна внимание, че ни най-малко НЕ ЗАЩИТАВАМ Мартин, а говоря за твоята педерастия), когото ни най-малко не познаваш дори като блогов персонаж, а що остана като реална личност.
Ами, ако Мартин е прокурор? Или съдия? Или пък адвокат?
Тогава няма ли да е много по-овластен от теб власт над определени човешки събди бе, льольо с льольовците?
Кой си ти, че да твърдиш как би постъпвал Мартин (В СЛУЧАЯ! И да повторя, че не защитавам същия, а чрез отношението ти към него показвам що за мърша си ти!), ако има власт бе, капут с капутите?
Ама пусти навик и манталитет да сееш мерзост.


А за накрая... За "десерт"... Оставих това:
В началото на 7-ми коментар, Мерзавец51-ви написа:
Да ти задам ли въпроса -а ти защо го коментираш Смяташ ли , че се нуждае от защитата ти?
А АЗ ДА ТИ ЗАДАМ ЛИ СЛЕДНИЯ ВЪПРОС: ДА ПОСОЧА ЛИ .С.Т.О.Т.И.Ц.И. СЛУЧАИ, КОГАТО ПРЪЦКО ТИ ХАНЪМСТВА (и то наистина, а не както ти се опитваш невярно да го твърдиш за Радо спрямо мен)?
И ДА РАЗБИРАМЕ ЛИ, ЧЕ ТИ ИМАШ НУЖДА ОТ ЗАЩИТА, СЛЕД КАТО ДУМА НЕ СИ ОБЕЛИЛ ПО ТОВА ХАНЪМСТВАНЕ НИТО ВЕДНЪЖ?
М?



..######......########.....###............########...
.##.......##...........##..........##..##..........##...........##
.##......................##.........##.....##........##...........##
...######..........##........##........##.......########.
..............##........##......#########.....##........##..
.##........##........##......##............##.....##..........##.
..######..........##.....##..............##....##............##

StarForLife™ ·idc=5614817~idp=~1881862~100923~012-199·
цитирай
10. 1997 - Колега, в теб има нещо харизматично
11.09.2023 19:02
starforlife написа:
Понеже след малко излизаме за обяд, няма да довърша коментара си сега, но ще го започна.

Понеже след малко излизам до тоалетната, няма да коментирам кое ме привлича, но докато ... ще си мисля за теб.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vencivaleri1951
Категория: Политика
Прочетен: 5481124
Постинги: 1492
Коментари: 20396
Гласове: 5616
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031