Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.10.2021 17:41 - Защо когато става въпрос за енергетика, коалицията ГЕРБ -СДС трябва да мълчат с наведени глави
Автор: vencivaleri1951 Категория: Политика   
Прочетен: 2481 Коментари: 14 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Като начало трябва да си отговорим на следните въпроси

-защо трябваше да се съгласим да затворим малките реактори в Козлодуй, като е известно, че бяха безопасни, че произвеждаха най-евтин ток и  с общ волтаж измерим 
с работещите в момента ТЕЦове в Марица.? Това , че платформата им бе близка до авариралия реактора в Чернобил не ги прави по опасни от реакторите построени през 70те и 80те години  и които работят в много страни. Още повече, че бе доказана човешка грешка в действията при аварията и която грешка бе основната причина за случилата се трагедия. Реактори от този тип , като малките в Козлодуй, работят в Чехия, Финландия и проблеми никакви. Да припомним коя красива и вечно актуална дама подписа меморандум, който направи процеса необратим за малките реактори, по онова време. Казвам по онова време, защото в това време, когато има всеобщ енергетичен глад, цените растът в пъти, то припомням, че реакторите са консервирани, но не погребани
Пак по това време бе ни предложено Газпром да дублира газовата тръба с втора газовата тръба до Турция, с което щяхме да прибавим и двеста милиона долара годишто къв фиска си, като транзитни такси и да получим по добри /от изключително добрите цени тогава/ цени
за газа. Натиснати от янките, които тогава работеха върху проекта НАБУКО, шиканирахме предложението на Газпром с бюрократични хватки  от конституционен характер, преодолими с обикновено мнозинство, каквото тогава СДС имаше на практика, а и БСП нямаше да създава пречки. Руснаците ни предупредиха, че ще направят тръба директно до Турция и ще загубим от транзита пари. Големият експерт Шиляшки "убеди " , или по скоро послужи за алиби на Костов, че по дъното на Черно мопе тръба е невъзможна. Е направиха си руснаците тръбата и ние "гризнахме дървото"
Десетина години по късно РФ предложи три проекта на България, които щяха коренно да променят икономиката на страната и да я превърнат в сериозен, от европейски мащаб енергоразпределител и производител-АЕЦ, Петролопровод, Газопровод с дебит от 50млрд м3 годишно-половината за Турция, половината за Балканите и Централна Европа.
Припомням че с подобна мощност е Северен Поток 2 за който се ндигна патардия и чието построяване при днешните обстоятелства показват до каква степен са били прави двамата дългогодишни канцлери на ФРГ-Шрьодер и Меркел и показаха как се отстояват интереси на държава. Построяването на АЕЦ Белене  би решило много проблеми-енергетика, демография, квалификация, индустриализация. Евтин газ би допълнил посоченото в предното изричение. Щяхме, до голяма стерен да си върнем голямата химия например, а не да гледаме недействащи производствени мощности. Всичко това щеше да се случи, ако група сенатори от Капитолия и една агресивна вицепрезидентка не бяха скръцнали със зъби на Борисов и заплашили, че ще извадят пред скоба минали "подвизи"
Тоест славното и криминално минало на Борисов  "пропъди" пиленцето кацнало му на рамото да вкара България в друго измерение, както например направи колегата му Орбан в Унгария. Това е закономерно поведение за Борисов...След като си танцувал в скута на тарторите на СИК, няма как да застанеш прав пред мисис Клинтън. Все пак това е дамата , която изигра голяма роля , та Капитолия да приеме фелациото за неполов акт!
И Днес Борисов, лидерът на коалиция ГЕРБ - СДС обвинява Радев за цените на ток и газ-Да бутнеш баба си по стълбите и да я питаш защо тича
А истината е , че ГЕРБ и СДС са в основата на енергийната ни немощност днес

Истината е, че вместо да критикуват

Борисов и Костов, трябва да бъдат оставени без отопление зимата в някоя панелка, а не да дават акъл-единият експертиза в универстетски зали, другият да плещи глупости по студиа и селски мегдани. Местан и Станишев също са за съседна панелка, защото можеха да решат проблемите еднозначно, а специално оставиха горещия картов на Борисов, знаейки за "храбростта" му пред силните в света
В резултат какво имаме
Платени реактори, които стоят и ще стоят на склад. Вместо да ни плащат турците транзит, ние плащаме на тях. Вместо да имаме тръба, която да захранва с газ и наши нужди, то изтеглихме 3 млрд дълг, да направим тръба с тези пари на сърби и руснаци.
Като компенсирахме тези три милиарда дълг, с друг 3 милиарден дълг за самолети в някакъв бъдещ период, които още май са на чертеж. При това самолети , излишно тежки и скъпи за нас.  Къде ще летим на 5000км с тези самолети.? Това е полета с едно зареждане на Ф 16. Колко далеч са границите ни от Граф Игнатиево, което военно летище е единствено възможно за  самолети с подобна тяга и то след сериозни инвестиции в инфраструктура?

Това е коалицията ГЕРБ -СДС за която , както изглежда ще гласуват най-много

избиратели. 



Гласувай:
4



1. анонимен - Волти, ватове - има малка разлика. И ...
12.10.2021 18:51
Волти, ватове - има малка разлика. И не беше ли Кунева и Кобурготското котило замесено там?
цитирай
2. getmans1 - . . . НАБИТО ОКО, притолкова много ...
12.10.2021 19:17
... НАБИТО ОКО, притолкова много лъжи „волтовете„ да са кусура...

puk2 написа:
Волти, ватове - има малка разлика. И не беше ли Кунева и Кобурготското котило замесено там?


... И аз, да не остана назад ... Ф16 не лети толкова - 5000 и Кугъра не тежи 20 тона
цитирай
3. vencivaleri1951 - Правилно!
12.10.2021 20:04
Лапсус високо напрежение:)
Не , Надето подписа меморандума за малките блокове с тогавашния председател на ЕК .Кунева беше после по конкретиката при затварянето на главите Наследи Божков, за когото Иван не си каза

puk2 написа:
Волти, ватове - има малка разлика. И не беше ли Кунева и Кобурготското котило замесено там?

цитирай
4. анонимен - Лапсус високо напрежение:) Не, ...
12.10.2021 20:19
vencivaleri1951 написа:
Лапсус високо напрежение:)
Не , Надето подписа меморандума за малките блокове с тогавашния председател на ЕК .Кунева беше после по конкретиката при затварянето на главите Наследи Божков, за когото Иван не си каза

puk2 написа:
Волти, ватове - има малка разлика. И не беше ли Кунева и Кобурготското котило замесено там?


Меморандумът е нещо като декларация на намерения. Важното е кой ратифицира договора.
цитирай
5. vencivaleri1951 - Е, добре
12.10.2021 20:32
Ф16 Блок 50 /който купихме/ лети 3943 км с едно зареждане-няма и 4 хиляди.
Въпросът е същият-къде летим в България с него? Да не говорим, че не е сертифициран от никоя натовска страна. На янките просто не им пука за Европа.
Прецакаха с над 50 млрд французите за оръжейна сделка, нас ни натиснаха да се откажем от шведските самолети, които специално за нас са по подходящи-по ергономични, кацат и излитат от носна "кърпа",п извънредно лесни за подръжка-аварира детайл, сменят блока-като новите телевизори-няма търсене, няма "плюнчене" -за час, два и си готов, дори и с двигателна повреда. Цените на газът в Азия са по високи и прекратиха доставките за европа, оставяйки я да трепери от студ и притеснение. Компенсираха ли ни с цент, че се отказахме от АЕЦ и платихме милиард за реактори, които не смеем без разрешението на янките да сложим, а до гроб ще плащаме скъп микс от перки, вятърни мелници и лупи и вредни емисии. Утре миньорите са на протест-Срещу кого? Кой подписа зелената карта, кой обеща закриването на ТЕЦовете. Защото ако имахме умни ръководители/не само гербаджии в случая/ и ако бяхме отстояли енергийния шлем, младите от мините можеха да се преквалифицират за работа в газопреносната мрежа, в АЕЦ и изграждането, в предпиятията , които щяха да се развият покрай енергетиката. Не , правеше се политика на колено/както и в момента впрочем/, замйвахи ги барабите с финансиране на Берое и тъпи Борисови афоризми и така години. Сега ги насъскват срещу хора, които нямат никакво отношение до сега с проблема.
Кое е лъжа, което написах за отказа ни от "шлема" и отказа преди това да дублираме тръбата за Турция. Нали след това плащаме сериозни цифри за газ. Сърбите плащат малко над 200 долл за газ на 1000м3, а ние? Те си направиха тръба за тях и унгарците, а ние за сърби и руснаци Кое не е истина
Получих съобщение за 1400лв обезщетение за декар и половина нива, която са отчуждили за газовата връзка. Минава покрай Сливница, Костинброд, Драгоман, на 2 км от вилата и в Цариброд, който е на 4 -5 км ще имат газ, но изброените селища не. Защо?
Питах един от инженерите та Газ страй монатж защо нямаме връзка. Отговори ми , че този "ПЛАНКТОН" покрай тръбата няма пари за газифициране, а и Борисов дал дума на Вучич и приятеля му Орбан за определена дата!?
Разбираш ли , аз съм ПЛАНКТОН, покрай теб ако бяха минали и ти си планктон. Това е философията на лузърът хванал ръка от простак
Ако става въпрос на БСП съм само давал-труд, финанси, а от ГЕРБ и СДС получавал-реституция, приватизация ,проекти, обезщетения
Ето, помолиха ме от горското да им разреша санитарна сеч, която бе запланувана от миналата година, но сега не смогвали, трябвало читави дървета да свалят Съседът на който му водя сметките е изсарал , като му се махнат разходите окло 20 хиляди лева от стоката и 7 хиляди от проект за годината. 27 крави и телета и робски труд . Млякото му изкупуват по 35 ст и му дават парите когато си иска. Аз и братовчед ми ще получим повече пари, а дори не знаем с точност какво от корията е нашата част. По карти и скици да, но на практика не сме стъпвали на някои места. Вякога прадядо ми са го оземлили като поборник и аз без грам усилие е и труд получавам грешни пари Да , половин година търчах през 90те да реституирам , плащах на чиновници и землемери...

getmans1 написа:
... НАБИТО ОКО, притолкова много лъжи „волтовете„ да са кусура...

puk2 написа:
Волти, ватове - има малка разлика. И не беше ли Кунева и Кобурготското котило замесено там?


... И аз, да не остана назад ... Ф16 не лети толкова - 5000 и Кугъра не тежи 20 тона
цитирай
6. vencivaleri1951 - Доколто помня Кунева затвори останалите глави от Божков
12.10.2021 21:12
Реакторите бяха друга бира и свършиха още при СДС. Имаше опит от НДСВ да се извъртят, но не стана Лично аз мисля, че може отново да се говори по този въпрос

puk2 написа:
vencivaleri1951 написа:
Лапсус високо напрежение:)
Не , Надето подписа меморандума за малките блокове с тогавашния председател на ЕК .Кунева беше после по конкретиката при затварянето на главите Наследи Божков, за когото Иван не си каза

puk2 написа:
Волти, ватове - има малка разлика. И не беше ли Кунева и Кобурготското котило замесено там?


Меморандумът е нещо като декларация на намерения. Важното е кой ратифицира договора.

цитирай
7. vencivaleri1951 - Доколто помня Кунева затвори останалите глави от Божков
12.10.2021 21:16
Реакторите бяха друга бира и свършиха още при СДС. Имаше опит от НДСВ да се извъртят, но не стана Лично аз мисля, че може отново да се говори по този въпрос
Пък и Кунева вършеше юридическата част-привеждаше договореното от работните групи в правен формат

puk2 написа:
vencivaleri1951 написа:
Лапсус високо напрежение:)
Не , Надето подписа меморандума за малките блокове с тогавашния председател на ЕК .Кунева беше после по конкретиката при затварянето на главите Наследи Божков, за когото Иван не си каза

puk2 написа:
Волти, ватове - има малка разлика. И не беше ли Кунева и Кобурготското котило замесено там?


Меморандумът е нещо като декларация на намерения. Важното е кой ратифицира договора.

цитирай
8. planinitenabulgaria - Имам 30 години стаж в Енергетиката и по тази тема съм вещ както Мая Манолова
12.10.2021 21:16
с мъжете по същесво. Е не чак толкова, тя не е най-първа между равни, а над всички. Статията Ви не само не прави смисъл, но няма и звучене. Предполагам, че блогърката, която Ви харесва като мъж този път няма да Ви изхимнослови с мил коментар, а също и гурото Ви.
Няма да гласувам нито за постинга Ви, нито за блога Ви този път. Преди да публикувате нещо, питайте по-съвършените блогъри правилно ли разсъждавате и тогава...
цитирай
9. getmans1 - Е, добре. . . Ф16 Блок 50 /който ку...
12.10.2021 21:58
vencivaleri1951 написа:
Е, добре...
Ф16 Блок 50 /който купихме/ лети 3943 км с едно зареждане-няма и 4 хиляди.


... „ Е, добре„ ама не е добре, че пак послъгваш ... иди в УИКИто -ама ти си го знаеш, че пак си скътал нещичко

Както знаеш и че Сърбия сега се възползва от играта на Путин ... и то само за още 6 месеца по 270 долара - гумичката счетоводителю, клавитурата също я има...

... А, оня с „планктона„ и останалите СВС си ги остави за пред блока или най-добре го питай защо тази година през Кулата у нас са влезли едва 200 или 250 мил.кубика Аазерски газ ... успешният СК ще ни увътри, че реално са затворили това евтино кранче, малко ама кранче през което годишно минава 1милиард кубика... а и никой не говори колко е запълнено хранилището в Чирен...
Колкото до т.н. зелена сделка сега трябва да се мисли, че да стане като с ВЕИ-тата ... че да се обогатят някои депутати, ти знаеш кои.

... В началото на миналата седмица заредих пропан-бутан по 1.20 за литър а бай сърби тогава заредил по 1.5 лв.

... Тук при теб е „губи време„ да се опровергават лъжи ... не ме кефят СВС, че файда йок... при мен съм ти отговорил, че и там ги беше натрупал едни мани, мани...


цитирай
10. krumbelosvet - "Доказана човешка грешка за Чернобил"
13.10.2021 05:23
Не "доказана".
Само преди 2-3 години самият Горби каза, че до днес не се знае защо е гръмнал Чернобил.
"Човешката грешка" беше ПРЕДПОЛОЖЕНА, по липса ТОГАВА на друга идея, като електромагнитен импулс от САЩ например.
цитирай
11. starforlife - Добро утро.
13.10.2021 09:34
Сега...
Постингът е кратък и го прочетох открай докрай. Нормално.
И не за първи път казвам, че мен обикновено повече ме интересуват коментарите под постингите, но това е тема на друг разговор.
Мислех да не коментирам - просто наминах, за да е спокоен домакинът, че клеча в блога му и го охранявам - ха ха ха ха.
Но първи коментар ме "провокира" докато клеча, да кажа и 2-3 думи.
Първо искам да направя "забележката", че волтИ е признак на липса на техническа култура (поне в областта на електротехниката, електрониката и прочее). А го казвам не, за да се заяждам с Пък2, а понеже нали едно от съществените неща ТУК е все пак да се обогатяваме.
ВолтА се казва в множествено число, а не волтИ.
Както и евентуално "вата", а не "вати".
При все, че в случая би следвало да се говори или в мега, или в гига (вата).

Сега мнението ми по въпроса за енергетиката, а това за F-16 смятам за неуместно като включено в постинга.
Особено с това, че ни най-малко не е вярно като мнение и позиции.
Но това също е тема на друг разговор и може да напиша тези дни постинг за въпросната сделка.
Не, че противниците на сделката биха приели написаното от мен безпристрастно и с ум, при все, че такова мое писане би могло да съдържа куп неща, за които въпросните противници представа си нямат. И които неща определят сделката като ефективна пред всички други варианти.
Тоест, въпросните противници не биха променили мнението си, от което нито аз нещо бих страдал, още по-малко пък българската армия.
Гъзобръкът е за Русия и мекеретата й и България тепърва ще придобива все по-ново и по-качествено въоръжение и рашките ще има да духат супата да си мислят, че вече ще могат да се "гаврят" с родината ни с техните комплексарски провокации.

Та: Атомната (ядрена) енергия е нещо, което трябва да бъде премахнато като вариант за добив на електроенергия, НО...
Но ЛИЧНОТО МИ мнение е, че:
- Първо: Това не означава, че Човечеството не трябва да работи по технологиите в тази област и тяхното усъвършенстване най-малкото като вид резервен вариант.
Което (работата, проучванията, разработките) би било относителен проблем, защото да се инвестират средства за усъвършенстване на нещо, което евентуално никога няма да се използва е меко казано неефективно.
Но то и в сферата на въоръжаването е така, а там никак не се изразходват малко средства от всички държави по света.
- Второ: Което вече е по-важно и първо можех да го прескоча.
За мен лично отказът на България от атомната енергия (драстичното й намаляване) беше грешка и то не за друго, а:
- 1-во, понеже държавата ни никога не е била със солиден финансов портфейл. Тоест, няма финансова стабилност на ниво държава като цяло и тенденциозно във времето, а не на гражданите й и същата държава не би могла достатъчно дълъг период от време да снабдява населението си с ел. енергия отвън и то дотирайки цената (малко глупаво го казах, но ми убягва по-подходящата дума от "дотиране"), за да бъде тя посилна за българина.
А и това би продължило да прави все пак страната зависима от външни фактори и съответно е в разрез с националната ни сигурност.
- 2-ро, България нямаше изградена стабилна и разнородна инфраструктура за ефективен добив на зелена енергия, за да може да си позволи да спира АЕЦ.
Е да, след като искаме да сме в ЕС няма как да не се съобразяваме с нормите (за каквото и да е) на същия, но нали точно това е работата на политиците: да отстояват интересите първо на собствената си държава и след това на разни структури към които същата принадлежи.
Тоест, политиката е тази, която би следвало да търси и намира онова златно сечение, което да удовлетворява всички: като нас като народ, така и партньорите ни извън страната.
Така мисля аз и естествено никого не карам да е в съгласие с мен.
цитирай
12. vencivaleri1951 - Не става въпрос за аварията, че ерезултат на грешка, а действията след това.
13.10.2021 10:16
Не съм специалист, но ставаше въпрос за охлаждането, спирането и други действия които са извършени, или не. Тоест , могло е да се предотвратят голяма част от трагичните последици.

quote=krumbelosvet]Не "доказана".
Само преди 2-3 години самият Горби каза, че до днес не се знае защо е гръмнал Чернобил.
"Човешката грешка" беше ПРЕДПОЛОЖЕНА, по липса ТОГАВА на друга идея, като електромагнитен импулс от САЩ например.[/quote]
цитирай
13. vencivaleri1951 - От залитането към зелената енергия , Европа в момента е в това положение , да затваря предприятия, да има дефицити.
13.10.2021 10:26
,още повече, че не е затворено помещение. Ако САЩ и Китай са извън тази зелена сделка, какъв е смисълът от нея? И аз не мисля, че ядреното гориво е по опасно от Вековете например в България. Ние нямаме голями реки Нагъването на малки вецове на всяка бара е малоумно и унищожително за природата ни. При това и скъпо и силно зависимо от пълноводието, както от вятърните движението на въздуха, от слънчевото греенето. Няма слънце, няма вятър, няма дъжд...и газът стана труден за купуване.
И аз предпочитам маце да ми вее с ветрило в жегите вместо климатик, но не мога да си го позволя.
За самолетите
Щял да бъде дискомфорт за РФ изборът ни за самолет? Ние пазар ли сме, та да се вайкат? Въпросът е защо се отказахме от шведските самолети, въпреки, че спечелиха търг ,и с какво не ни устройваха тези машини? Колко години минаха и още колко ще минат, преди да ги получим и дали въобще ще ги получим.
И къде ще летим с тях на 4000 км. Париж, Берлин, Москва!? Не дай си Боже да стане нещо, тези самолети няма дори да успеят да излетят. И докато дойдат нови самолети, какво правим с таралясници на по половин век, освен да рискуваме летци?
пп И не става въпрос за кравнение на двата самолета. Грипен няма шанс срещу Ф16 и надкражданита над миг 29 или Сухой. Ще го видят по рано, по добре са въоръжени и шведчето е чао.
Ние взимаме самолети да пазим въздушното си пространство. Да носим дежурства, да си пазим реакторите , рафинерията и т н. Имаме два дивизиона С300 и една, две ескадрили още , или още ПВО са достатъчни за тади цел. И не от руснаци или американци трябва да се пазим-то е безсмислено. Трябва да сме на щрек от терористи. Прдстави си самолети вместо в "Близнаците ", в рафинерията в Бургас , или още по лошо-в Козлодуй Както сме разграден двор , сме лесна мишена. А иначе в пълномащабна война Европа първа е чао

quote=starforlife]Сега...
Постингът е кратък и го прочетох открай докрай. Нормално.
И не за първи път казвам, че мен обикновено повече ме интересуват коментарите под постингите, но това е тема на друг разговор.
Мислех да не коментирам - просто наминах, за да е спокоен домакинът, че клеча в блога му и го охранявам - ха ха ха ха.
Но първи коментар ме "провокира" докато клеча, да кажа и 2-3 думи.
Първо искам да направя "забележката", че волтИ е признак на липса на техническа култура (поне в областта на електротехниката, електрониката и прочее). А го казвам не, за да се заяждам с Пък2, а понеже нали едно от съществените неща ТУК е все пак да се обогатяваме.
ВолтА се казва в множествено число, а не волтИ.
Както и евентуално "вата", а не "вати".
При все, че в случая би следвало да се говори или в мега, или в гига (вата).

Сега мнението ми по въпроса за енергетиката, а това за F-16 смятам за неуместно като включено в постинга.
Особено с това, че ни най-малко не е вярно като мнение и позиции.
Но това също е тема на друг разговор и може да напиша тези дни постинг за въпросната сделка.
Не, че противниците на сделката биха приели написаното от мен безпристрастно и с ум, при все, че такова мое писане би могло да съдържа куп неща, за които въпросните противници представа си нямат. И които неща определят сделката като ефективна пред всички други варианти.
Тоест, въпросните противници не биха променили мнението си, от което нито аз нещо бих страдал, още по-малко пък българската армия.
Гъзобръкът е за Русия и мекеретата й и България тепърва ще придобива все по-ново и по-качествено въоръжение и рашките ще има да духат супата да си мислят, че вече ще могат да се "гаврят" с родината ни с техните комплексарски провокации.
Ощ
Та: Атомната (ядрена) енергия е нещо, което трябва да бъде премахнато като вариант за добив на електроенергия, НО...
Но ЛИЧНОТО МИ мнение е, че:
- Първо: Това не означава, че Човечеството не трябва да работи по технологиите в тази област и тяхното усъвършенстване
цитирай
14. radostinalassa - Тук липсват Чернъо и Чернъо.
14.10.2021 17:05
Голяма загуба.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vencivaleri1951
Категория: Политика
Прочетен: 5058754
Постинги: 1352
Коментари: 19556
Гласове: 5477
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031