Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.12.2015 12:39 - memento quod sis mortales /помни че си смъртен/
Автор: vencivaleri1951 Категория: Политика   
Прочетен: 4863 Коментари: 13 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Преди време колеги блогъри/някои от тях мои идеологически съмишленици/ ме "оплюха" за мнението ми, че всеки загинал войник/пък бил и американски летец/ трябва да има своята могила или паметен знак. Не се сърдя на подобно отношение, но се натъжавам. Натъжавам се с каква лекота можем да опорочим феномени като раждане/ например с ЕПМ / и смърт/с непочтителни изкази към нечия кончина// Колко комплексиран и беден духом трябва да си за да воюваш с утробата на майка си или гроба на когото и да е. Тоест от векове да сме подвластни на избиението на младенци дори при насилственото покръстване или от винопитието от черепа на победения враг. Какъв срок ни трябва още та да извървим до еволюционното разбиране, че женската утроба е свещена , че покойникът не е враг. Разбира се войната с утробата и смъртта не е български патент. Знаем с какво настървение е търсен младенеца Исус да бъде затрит, спомнете си векове по късно как овластените да служат имено на Христос как със същото настървение не позволяваха да бъдат поставени останките на Паганини, Волтер в осветена земя.... Спомняте ли си при кои папи и кардинали това се случва-естествено не. Същият ли би бил светът днес без Виртуоза или Големия мислител? Поводът за горенаписаното е вербалната вахканлия която се разигра в последно време във връзка с кончината на двама руски летци. То бе радост, то бе злорадство Съзря се и "Божията ръка" която справедливо ги отнесла в сравнително млада възраст. И в тази "дискотека около казана" с останките на летците , не участват диваци или неграмотни хора. Участват хора смятащи дори , че имат сериозна мисия в живота-хора издали книги с мерена реч. И да питам аз един от тези "псувачи" за какви грехове Бог е прибрал без време големия Дебелянов/ на чито дом псувачът е бил уредник. / За стиховете ли или за това , че е воювал по подобие на тези двама "въздушни офицери/ Ами Ботев, Смирненски, Толямата малка Дубарова...Байрон, Лермонтов Пушкин, Висоцки.,Хемингуей.,Лорка... Защо Моцарт, защо Шопен Защо Цанков и Мирчо Спасов живеят дълго, Хес ,Франко и Пиночет също? За да бъде справедливо ще спомена, че недоумявах как може да се радва човек на гибелта на астронавтите в совалката, на касапницата в "Близнаците" Спомням си как журналист /при това дама/ изрече невъзможното ей сега им се е-а мамата на американците. Зачеркнах я завинаги, а до тогава харесвах работата и . Дори близък ме репликира , че американските летци сринали София. Да но всеки софиянец който е поне на моята възраст знае, че полето след Надежда бе в кратери от авио бомби почти до Стара планина. Виждал съм ги, ловил съм жаби в тях . Тоест имало летци които сериозно са рискували и са хвърляли бомби в голо поле. Може би имената на някои от тях са на плочата пред американското посолство. Дължим на не един американски летец признателност за това, а на загиналите почит. Ние често говорим за Бог, много от нас се представят като вярващи хора. Ние знаем до кого е разпнат Христос, че един от "китовете" на който се е облегнало християнството е прошката. Как можем да се наричаме християни, как можем да претендираме за хора преминали през Ренесанса и да танцуваме и кряскаме около "казана" Светът е в пламъци и ще загиват още много войни. Ще загиват деца, жени, мъже , старци. Ще загиват зарад едно простичко нещо и то се нарича пари. Войните заличават задължения, свалят и вдигат валути, разоряват слабите, обогатяват силните. Войните са сериозен бизнес и ги има защото носят несметни печалби за победителите. Ако не се печелеше от тях нямаше и да ги има. Загиналите войници в тях са жертви, а не злодеи. На въпроса който ми зададе колега блогър какво търси руския пилот в Сирия не отговорих. Можех да отговоря лесно ако имах неговото мислене и ценностна система с аналогичен въпрос какво са вършели нашите загинали момчета в Кербала-вършели са това което са им вменили за дълг. Тоест воин който не е опетнил с действие или без действие пагон и чест заслужава покой и почит поне на смъртното си ложе Хора нека поне по Коледните и Новогодишните празници бъдем човеци. Няма да са наред дух и материя с толкова ненавист в нас! Бог да е с Вас https://i.ytimg.com/vi/eOHrQWrSSP0/mqdefault.jpg



Гласувай:
10


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. podvodni - Не бих казал, че грешиш, но не твъ...
30.12.2015 13:59
Не бих казал, че грешиш, но не твърдя, че си прав. Въпрос на гледна точка, нал тъй ?
Но да призоваваш вси нас да бъдем човеци и след това да казваш "Бог да е с нас" е, меко казано, неадекватно.
И така, според HOLY Библията "Бог" е създал човеците според своят образ и подобие. Спор няма - истина е ! Друг е въпросът що е "Бог" и кой, аджеба, се представя или претендира да е той.
Но въпреки това, всеки един от нас носи пълният потенциал на Източника както всички негови сили, възможности и опитности. Т.е. човек е представителна извадка на общото, цялото, неделимото и абсолютното в него.
Или по-просто казано какъвто Източника, такива и ние ! Обратното също е вярно!
Защото Източника се ъпгрейдва, оБОГатява и самопреживява чрез нашите проявления и инкарнации. Което навежда на мисълта, че "Бог" не е чак толкоз голям пич, както го изкарват, а по-скоро клони към един долен и коварен кучи син, който се кефи на това което е надробил и пет пари не дава за това кой е прав и кой крив в някакъв си конфликт, независимо от мащабите му, защото всичко е едно - той.
Обаче,пича, е направил само едно единствено добро нещо за своето умалено копие, което ние все още не използваме в пълният му потенциал - предоставил ни е разум и свободна воля и един голям капан в който се ловят шараните - чувство за справедливост . Три в едно, дет се казва.
Справедливо ли е да се кефя на смъртта на противника към който само преди миг съм изпратил къс олово ? Справедливо е, когато той е агресор !
Справедливо ли е да се гневя за смъртта на своя другар и да търся мъст по всяко време ?
Справедливо е, защото ......... !
Справедливостта е еднаква за всяка гледна точка !

И така, до края на света - кръг след кръг и винаги се оказва, че сме стигнали там от където сме тръгнали по пътя на своята еволюция и напредък.
Бедата е, че при всеки кръг подминаваме възможността да сменим платформата защото на този изход някой е поставил табела - вход !
За да бъдем човеци не е нужно "БОГ" да е с нас, а ни е да сме над него !
цитирай
2. slavimirgenchev1953 - Над нищо не можеш да бъдеш, ти винаги ще си "под" и ние ще стъпваме връз теб - такава е твоята съдба.
30.12.2015 14:38
[quote=podvodni]Не бих казал, че грешиш, но не твърдя, че си прав. Въпрос на гледна точка, нал тъй ?
Но да призоваваш вси нас да бъдем човеци и след това да казваш "Бог да е с нас" е, меко казано, неадекватно.
И така, според HOLY Библията "Бог" е създал човеците според своят образ и подобие. Спор няма - истина е ! Друг е въпросът що е "Бог" и кой, аджеба, се представя или претендира да е той.
Но въпреки това, всеки един от нас носи пълният потенциал на Източника както всички негови сили, възможности и опитности. Т.е. човек е представителна извадка на общото, цялото, неделимото и абсолютното в него.
Или по-просто казано какъвто Източника, такива и ние ! Обратното също е вярно!
Защото Източника се ъпгрейдва, оБОГатява и самопреживява чрез нашите проявления и инкарнации. Което навежда на мисълта, че "Бог" не е чак толкоз голям пич, както го изкарват, а по-скоро клони към един долен и коварен кучи син, който се кефи на това което е надробил и пет пари не дава за това кой е прав и кой крив в някакъв си конфликт, независимо от мащабите му, защото всичко е едно - той.
Обаче,пича, е направил само едно единствено добро нещо за своето умалено копие, което ние все още не използваме в пълният му потенциал - предоставил ни е разум и свободна воля и един голям капан в който се ловят шараните - чувство за справедливост . Три в едно, дет се казва.
Справедливо ли е да се кефя на смъртта на противника към който само преди миг съм изпратил къс олово ? Справедливо е, когато той е агресор !
Справедливо ли е да се гневя за смъртта на своя другар и да търся мъст по всяко време ?
Справедливо е, защото ......... !
Справедливостта е еднаква за всяка гледна точка !
.....
За много години, Венци. В теб поне има човещина - както ти я разбираш, разбира се!

цитирай
3. haralanov - Венци, ти вярваш ли в Бога?
30.12.2015 15:13
Вярваш ли в Бога?
цитирай
4. podvodni - 2. slavimirgenchev1953
30.12.2015 15:28
Готин, вземи се научи да стъпваш на здрава почва, а не на чужд гръб.
Лесно ще паднеш и ще си счупиш главата, но през дупката акъл няма да ти влезе. "Източника" дава само веднъж, след това постоянно взема.
цитирай
5. vencivaleri1951 - Вярваш ли в Бога?
30.12.2015 15:30
haralanov написа:
Вярваш ли в Бога?

цитирай
6. theeconomist - Ех, сливомаре, дребна бълхо....
30.12.2015 15:36
ти ли ще стъпваш отгоре ни?

Индивид, който не може да си заработва даже леба и чака поканата за преводи от MoneyGram .....

Желая ти весела Нова 2016 г. и малко по скромничко!
цитирай
7. vencivaleri1951 - Сложно е да отговоря с да и не
30.12.2015 15:36
vencivaleri1951 написа:
haralanov написа:
Вярваш ли в Бога?


По скоро вярващ със своите съмнения.
Иначе съм кръстен, чел съм и чета Евангелието, имам известни познания и в други религии...
Ако трябва да бъда честен много убедителни са и някои атеисти
цитирай
8. vencivaleri1951 - Виж Ихтиандър:)
30.12.2015 16:08
[quote=podvodni]Не бих казал, че грешиш, но не твърдя, че си прав. Въпрос на гледна точка, нал тъй ?
Но да призоваваш вси нас да бъдем човеци и след това да казваш "Бог да е с нас" е, меко казано, неадекватно.
И така, според HOLY Библията "Бог" е създал човеците според своят образ и подобие. Спор няма - истина е ! Друг е въпросът що е "Бог" и кой, аджеба, се представя или претендира да е той.
Но въпреки това, всеки един от нас носи пълният потенциал на Източника както вси

Никъде не съм казал да "възлюбиш врага си" щото и аз не съм до толкова праведен...въобще не съм

Казвам убедено обаче, че мъртвият вече не ти е враг.
Казвам още, че и майката родила нашите опоненти също не заслужава
да скверним утробата и. Толкова казвам и нищо повече.

А иначе агресор е доста разтегливо понятие.

Ако нещо прилича на пиано и звучи като такова значи е пиано

Тоест трудно биха били приети за агресори " учтивите зелени човечета" на Изток от

Днепър, както ги признават от Западната страна.

Не можеш да наречеш агресори или сепаратисти хора които бяха оставени в

безтегловност и чужди на собствената си земя само защото няколко властимеещи

сложили тук таме по някой и друг подпис. Разпадането на СССР остави безродни

много милиони на територията му- хора които ги убеждаваха че строят Велика

страна /и такава беше/ .

Тези хора имат донякъде нашата съдба. И на нас князе, барони и фонове определиха кои от нас са българи и кои не.
По същата логика поборниците да се осъществят въжделенията на всички българи-обединена България трябва да са агресори и терористи...
За това говоря!


цитирай
9. getmans1 - Бог да прости загиналите! ... Мен пък ми стана весело заради напъните ти да изакаш малко чиста съвест!
30.12.2015 21:28
20:48 - Венци прочети коментар №2 пак и пак и пак и тогаз ми прави квалификации и още нещо ...
vencivaleri1951 написа:
Като реКнеш на Дража мърша смяташ ли с това по грозна ще я изкараш или ще пипето , а и пишлето ще ти порасне. Поинтересувай се как завари Пловдив тя и какъв го остави Бил съм на областна оперативка /замествах колега който отговаряше за областта/ Лично аз не съм виждал дама така бързо да се ориентира в сериозни инженерни проекти и да изпотява доказани строителни ръководители, а тя е с педагогическо образование.

За Дърева си говорихме вече-ще припомня само , че ти докато си се борел с Рабфага тя на тези години има вече книги , сценарии пиеси. Успяла е да заинтригува вече и ДС, но не като повечето от Вас с донасяне, а с доноси от Вашего брата за нея.


При теб Гети е в пълна сила синдромът на пинчера. Като прави" ако " гледа да е нависоко. При пинчера има обаче полезен ход-да му се види или подуши акото и от там продължение на рода. При теб единствено лъсва гол и насран задник.
Съжалявам, че не се въздържах , но не мога да търпя да се маскарят достойни хора


... Това за рабфака, доносите и моите достойнства си ги ги заври ... отзад, после се плесни и това да ти е за ЧНГ и Сурваки!

п.п. А, да не забравиш и „достойните“ ти, опитай се и тях да наместиш там.
Значи твоите „достойни“ а моите ... се боклуци, а? Че и постинг високо морален си написал за майчини утроби и мъртви врагове, ба си шизофренията!!!

... Не се бил здържал, наглеца!
Постинг: Сбили се две ... „пети колони“ ....
Автор на постинга: getmans1
Редактирай | Изтрий
цитирай
10. haralanov - Комунистите са атеисти
31.12.2015 13:15
Комунистите са атеисти и не вярват в Бог!
Ти май си изключение!
Ама не може и едното и другото.
Щото другаря Маркс казва, че Бог няма и, че религията е опиум за народите...
цитирай
11. vishnichka - ЧНГ!:)
01.01.2016 11:02
Нека новата година донесе повече мир и разбирателство между хората!
Нека сме човеци(има ли друг смисъл в съществуванието ни), и не само по празници, господин Венци.


Сурва,
весела година,
пълна къща със коприна!
Живи, здрави догодина,
догодина, до амина!
Сурва!:)
цитирай
12. vencivaleri1951 - Религията
02.01.2016 14:51
haralanov написа:
Комунистите са атеисти и не вярват в Бог!
Ти май си изключение!
Ама не може и едното и другото.
Щото другаря Маркс казва, че Бог няма и, че религията е опиум за народите...


като опиум за народа е на Ленин, а Маркс няма категорично изказване против Бог.
Това за комунистите абсолютни атеисти е точно толкова вярно колкото да кажем, че всички християндемократи вярващи. Познавам много летци/баща ми беше такъв/ и макар да се отнасяха с досада повечето към църковните служители вярваха в някаква Висша сили, предопределеност и проче. Това е характерно за хората изживяващи често екстремни ситуации.

Пример по учебник е промяната в Паскал-математика/а и сериозен философ/
Той е известен с периода си на войнстващ атеист и със писанията си срещу религиозността. Всичко това докато конете му се подплашват и каретата му увисва над Сена захваната с една от осите на колелото за парапета. Паскал с кочияша едвам успяват да слязат и каретата и конете пропадат в реката
След като се съвзема след няколко дни Паскал изчислява, че не е било възможно по никой начин каретата да увисне закрепена така. кани и колеги математици и отново всички стигат до същото заключение.
Да ама каретата е висяла и Паскал и кочияша му са живи. Тогава?
Тогава Паскал става страстно вярващ и публикува също много разсъждения по тази тема, но с обратен знак.
Искам с този пример да кажа, че вярата е нещо много лично и определена идеология/а те са заместители до някъде на религията/ може да те отклони или не от това да си вярващ или не, но изборът е винаги личен. Християнството общо взето има близки черти със социализма/солидарността/ и не напразно се казва че Исус е първият социалист.
Опитът ти да иронизираш и да "разрешаваш" кой да вярва и кой не страда от липса на интелигентност и познание на материята
цитирай
13. apostapostoloff - И на баба Венка Червенка ще издигнем паметник.
02.01.2016 17:53
Защото тя е храбър войн, който смело бичува недъзите на капиталситическото общество и безстрашно заклеймява екплоататорската същност на капитализма. Хвала на таквиз герои!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vencivaleri1951
Категория: Политика
Прочетен: 5060962
Постинги: 1353
Коментари: 19562
Гласове: 5478
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031