Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.11.2014 01:57 - Начукайте си го господа
Автор: vencivaleri1951 Категория: Политика   
Прочетен: 16959 Коментари: 46 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Препоръчаха ми  Турбо сервиз на "Христо Ботев" и реших да се възползвам от препоръката. Уговорих се и закарах колата. Казаха ми да дойда след час. Първото нещо което ми дойде на ум да убия времето бе да влезна в някое заведение. След два опита се отказах-мръсно и мизерно. Реших да се пошляя . Все пак ми е "квартал" макар и за няколо месеца. Роден съм на " Кирил и Методий" Мисля си че фасадите на кооперациите по Христо Ботев /с малки изключения /не са видяли боя от това време. Това което ме шашна обаче беше,че някъде от "Иларион Макариополски" на всяка пресечака до бул Сливница  имаше заложна къща и от двете страни на "Ботев".  Пред една от заложните къщи един младеж ми предложи телефон-от последните версии на Самсунг. Попитах го дали има зарядно с телефона и той за момент си помисли че сделката има шанс. Каза ми, че няма, но не е проблем. В къщата продавали зарядни.
Телефонът значи не беше менте /ментетата които продават са винаги със зарядни/ и можех да направя далавера, ако купувах крадено. Впрочем преди година стоях около час изкушен пред една заложна къща в размисъл да купя ли за 800 лева колело-Мерцедес. Беше почти ново, а цената му варира между 3 и 4хил ерво в магазина. Явно продавачът искаше да се отърве от него предлагайки ми го първо за 1200 и смъкна до 800 виждайки интереса ми. Извади го от някъде виждаики ме , че проявявам интерес към един "бегач" Фрежус. Интересът ми беше носталгичен защото имах такова колело някога, но зачезна през студентските ми години или тези по време на разпределението.
Интересът към "Мерцедеса " ми беше обаче тогава реален и желанието да придобия нещо стойностно на изгодна цена по всяка вероятност щеше да вземе връх, ако в този момент не ми беше позвънял един от внуците ми. Беше за нещо дребно, детско на достатъчно  да се опомня. 
Отказах на младежа телефона и продължих към бул Сливница.  Другото което ми направи впечатление , че след заложните къщи най -много магазини имаше за врати, най различни брави, сейфове , камери...аларми. Тоест мирно съжителстваха "магазините на крадците" и магазините за предохранителни средства срещу кражба. В преките видях надписи които представяха някакви съборетини за хотели.  Пред тях се въртяха "работещи момичето" от етноса  и излизащи мургави и направо черни дами и господа-вероятно бежанци. Някакво хлапе на не повече от 12 години /също от етноса/ ми предложи цигари, а когато му отказах ме попита дали искам момиче...
Сутеньор го раздава на 12, а каква ли е переспективата след още толкова???
Естествено  и магазини за дрехи втора употреба, магазинчета за дюнери със съмнителет мирис   Нито една книжарница... Разбира се всичко това го знаех, но го знаех като статистика, а от прозореца на колата когато ми се е случвало да минавам нещата не се възприемат по същия начин. Сега бях се озовал в някакъв Ъндърграунд за който знаех, но не бях почувствал. С тежки мисли започнах да се връщам към сервиза.  Бързах да се махна от тук. Винаги обаче има и по лошо. Близо до сервиза се разминах с един от най-големите български актори. Последнияг човек който очаквах да срещна тук бе той. Беше по пантарон и блуза, вероятно живееше тук и бе излязъл да си купи нещо. Някога ми беше съкварталец. Имаше и разкошна къща в Синеморец, а сега сякаш се сливаше с обстановката. Нямах идея какво прави тук-толкова неподходящо бе това място за него. Спомних си болката и отчаянието на този артист в ноща на първите избори след 10 ноември. Много хора чух да казват, че тогава бил влязъл в роля, но според мен бе искрен и ако щете вярвайте заболя ме и мен зарад болката му.. Сега ме размина един апатичен  и дистанцирал се от реалността човек.

След 10 ноември аз бях скептик по отношение на бъдещето ни. Е не чак толкова голям, че да предвидя "ада" в който ще се окажем. Артистът с който се разминахме беше  вдъхновен оптимист в това което ни се случваше и може би зарад това днес му е по тежко от циниците и скептиците. Той вярваше когато затваряха и разпродаваха кина, когато режеха средства за култура, когато съсипваха трупи...Вярваше защото мислеше че е за добро и страданията са времени. Мина четвърт век, а страданията предстоят. Начело на културата стои може би талантлив склуптор/чувам взаимно изключващи се мнения, а аз съм профан в това изуство/ но невъзпитан и безотговорен човек.  Озърнах се да видя отново доказания майстор на сцената...Беше се "изгубил "в една от преките на Ъндърграунда.
Отново почувствах неговата болка както преди повече от 20 години пред НДК.

С турбината беше вече всичко наред и се прибрах в къщи. По тв някакъв български турчин ни плашеше с политическа нестабилност защото не бил във властта, други ни плашат пак с такава  че друг бълг турчин бил във властта. Премиерът щял да раздава по 40 лева "коледни" на 1млн и 300хиляди бълг пенсионери . За сега дори не исках коледна песен или стихотворение... Друг акцентира /с акцент/ върку това , че щял да бъде отговорени конструктивеа опозиционер ....Отговорен пред кого??? Пред тези 1300000 хиляди души живеещи под задължителния минимум за оцеляване или пред поне още толкова които нямат и техните средства за живот. Конструктивен с кого...С разпищолилия се че изпаднал от властта български турчин , с министъра за който като че ли бай Радой написа" Не ме е страх от министъра на културата, а от културата на министъра"

Годпода управляващи и конструктивни опозиционери , Господа управлявали и опозиционирали през последния четвърт век.

Вчера започнаха коледните пости чиято  цел е избистряне на ума, смирение на духа и плътта. Та преди да ми са се смирили дух и най-вече плът искам предварително да Ви пожелая нещо за настъпващите празници:

-Начукайте си го господа.Начукайте си го за това, че 3 млн близо българи напуснаха зарад вас  страната. Това е цифра по голяма от жертвите на всички воини от създаването на държавата. Останалите в голямата си част емигрираха духовнои те не са ток господа. Тук сте Вие, родата, любовниците Ви ...Голямото лапане е също тук.

-След като си го начукате  го начукайте и на нас. Не че не сте го правили и досега, но сега го направете предпразнично и ритуално. Начукайте ни го , че сме безмозъчни, без достойнство, страхливи и позволихме и позволяваме всичко това да ни се случи и случва. Направете го и не ни жалете. Чукате "не народ , а мърша"




Гласувай:
19


Вълнообразно


1. getmans1 - Споко Венци никой ... няма да ти го начуква, куМец.
20.11.2014 02:49
Добре че е „турбото“ че да видиш до де ни докарахте, пък ако беше влезнал в някое от кръчметата хептен щеше да ти светне хавата.
И моля те, пази ме от шестаците :)))
цитирай
2. vencivaleri1951 - Аз ли те докарах до там анонимни куМецо
20.11.2014 03:50
getmans1 написа:
Добре че е „турбото“ че да видиш до де ни докарахте, пък ако беше влезнал в някое от кръчметата хептен щеше да ти светне хавата.
И моля те, пази ме от шестаците :)))


Аз ли който през целия си трудов живот съм бачкал извън бюджета/ без 5години/ и в момента седя посред нощите буден зарад колега в друг часови пояс.
Аз ли който три седмици от "медения" си месец изкарах на фургон в Козлодуй -строеха се малките реактори които Вие "пипнипишковците" затрихте.Бил съм и на още един национален обект. Когато минавам по някои улици виждам жилища в които има "вградена и моята сянка", и в тези жилища се посрещат и днес радости и скърби.Ти анонимника си помисли, честно пред себе си ти какво виждаш и тогава говори че съм те докарал до "невиждане"
Не е въпрос до "турбото" и кжгената гарнитура, не е въпрос до квартала в който жинееш...Живял съм както написах по горе на фургони, ял съм и пил на палета покрити с вестници, возили са ме уазки и ЗИЛове, но не съм се чувствал преебан.
Сега със всичките му екстри/кола, къща, красива жена.../ съмс усещането , че са ми го начукали. Не знам как ти, но на мен не ми харесва
цитирай
3. apostapostoloff - "Адът", в който се озовахме:
20.11.2014 05:52
българите имат над 60 МИЛИАРДА на влогове, т. е. през цялата си история България и българите НИКОГА не са били толкова БОГАТИ.

Всички българи имат собствени жилища и друга недвижима собственост. България е поставена от ООН на 46 място по качество и стандарт на живота! Това поставя България в клуба на 50- те богати държави.

Всеки четвърти българин е летувал в чужбина. Ресторанти и кръчми се пукат по шевовете. Българите ядат, пият и се веселят. И се подсмиват на тъповатите червени бабички като теб.

В чужбина има САМО 450 000 "българи", които са всъщност цигани. Чудя се само дали сам си вярваш на тъпотиите, на тази проруска, антибългарска, неокомунистическа пропаганда или си наистина толкова глупав, че не виждаш елементарни неща?...
цитирай
4. larryone - Здравей vencivaleri1951, доста ...
20.11.2014 05:55
Здравей vencivaleri1951,

доста често изпитвам същите чувства и се опитвам да потискам подобни реакции...не особено успешно. Ти явно си принципен човек, живял според разбиранията си и сега си бесен, че се опитват да те правят на луд, разни безпринципни хора и политици.

Както казваш - пости са. Пречисти ума си от гневни помисли и знаеш ли какво? Майната им на политиците!

P.S. А "Христо Ботев" си е кочина отдавна. Но пък веднага можеш да си намериш мадама, дрога или някоя друга дребна житейска радост. Поздрави!
цитирай
5. ramone - Ех, Венци,
20.11.2014 07:11
а аз пък съм роден на Найчо Цанов, тъй че излиза, че сме били съкварталци :)
Те, сградите по Христо Ботев още тогава не бяха виждали боя (говоря за началото на 70-те) от 9-ти септември сигурно.
Живеехме точно до кино Г.Димитров. На две къщи от нас, в едно влажно мазе живееше едно приятелче - ходех отвреме навреме с него да събира кашони - връзвахме ги и ги влачехме по улиците за да ги добутаме до тях. Тогава не се бех замислял защо го правим - на мен ми беше забавно. Чак по-късно разбрах защо.
Малко по-нагоре (до Еврейския дом) живееше друго приятелче. В една стая с майка си и баба си. Стаичката беше толкова тясна, че телевизора беше качен горе на гардероба.
Ние тв нямахме. Живеехме 4 човека в една стая (и майка ми и баща ми са родени в София, да отбележа). И баня нямахме. Ходехме в неделя на градската. То повечето от махалата нямаше и в градинката пред банята се засичахме с другите дечурлига-беше весело.
Това - трийсе години след възвестяването на Светлото бъдеще (давам годините за сравнение само - не да се заяждам).
Казваш, намерил си колело Мерцедес на Ботев. Ми аз нямах тоя късмет преди 40 години. Дълго крънках баща ми да ми купи и един ден отидохме в магазина за колела срещу пазара Георги Кирков. Колела в него ... нямаше. Просто нямаше. Докарваха ограничени бройки, които не се появяваха в магазина (трябваха връзки да се уредиш). Питай ме, дали бих се замислил тогава, дали ще взема крадено, ако някой ми предложи (естествено че щях).
Години по-късно, все пак баща ми ми купи колело (пак от този магазин) - не Балканче (каквото исках, но нямаше, щото, връзки трябваха, знаеш...), а някакво друго (каквото имаше).
А, за излизането на 3-те милиона - те, тия 3 милиона още тогава щяха да са избягали, но никой не им позволяваше.
И сега една прясна история от вчера - ям мандарина в пицарията (откъснах си я от едно дърво), а румънката (бивш горд поданик на др. Чаушеску) се ухилва и вика "Оу, замириса на Коледа!".
Сещаш се що, нали :)

цитирай
6. chavdar01 - ВИДЯЛ СИ ЙОСИВ СЪРЧАДЖИЕВ.
20.11.2014 08:38
ТОЙ ЖИВЕЕ ТАМ НА ПЪРВАТА УСПОРЕДНА НА СЛИВНИЦА УЛИЦА.
СЛЕД ИНСУЛТА НЕ Е СЪЩИЯТ.ЗНАМ ГО ЗАЩОТО ДЪРЖАХ МАГАЗИН НА БОТЕВ ПОЧТИ 15 ГОДИНИ,ПРЕДИ ДА СИ "БИЯ КАМШИКА" И ДА ЗАМИНА НА МОРЕТО.
ТАКА Е ПО БОТЕВ.НАРКОМАНИ ПРОСТИТУТКИ И МАЛКО ПО-НАГОРЕ
(ПРЕД МИНИСТЕРСТВОТО НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО) ТРАВЕСТИТИ!!!
ГНУСОТИЯ В ЦЕНТЪРА НА СОФИЯ?!
цитирай
7. vencivaleri1951 - Може да съм глупав "звездоброецо"
20.11.2014 08:46
apostapostoloff написа:
българите имат над 60 МИЛИАРДА на влогове, т. е. през цялата си история България и българите НИКОГА не са били толкова БОГАТИ.

Всички българи имат собствени жилища и друга недвижима собственост. България е поставена от ООН на 46 място по качество и стандарт на живота! Това поставя България в клуба на 50- те богати държави.

Всеки четвърти българин е летувал в чужбина. Ресторанти и кръчми се пукат по шевовете. Българите ядат, пият и се веселят. И се подсмиват на тъповатите червени бабички като теб.

В чужбина има САМО 450 000 "българи", които са всъщност цигани. Чудя се само дали сам си вярваш на тъпотиите, на тази проруска, антибългарска, неокомунистическа пропаганда или си наистина толкова глупав, че не виждаш елементарни неща?...


но не до толкова, че да не се попитам за структурата на тези депозити. Тоест между колко субекта са разпределени. Какви са тези субекти-фирми, бюджетни структури или физически лица. Щото поради липса на работа мнаго фирми /на пишещия също/ са "затворили" оборотни средства в депозити-пишещия този коментар също. Ето ще видиш колко държавни структури ще "изпищят" от КТБ понеже са имали депозити в банката. Никога не съм твърдял, че няма заможни, дори неприлично заможти българи. Напротив, знам, че държат депозитите на 80% от тези на физическите лица.
Масата българи сме бедни, обидно бедни Апостолов. Лошото е , че повечето от нас не го усещат и като зомбирани се пъчат забравяйк за протритите си гащи втора употреба.
Колото до "руската пропаганда" ще кажа че това безумие в което живеем започна от тях и си има своите автори-политическите идиоти и престъпници Горбачов и Елцен
цитирай
8. vencivaleri1951 - Благодаря
20.11.2014 08:52
larryone написа:
Здравей vencivaleri1951,

доста често изпитвам същите чувства и се опитвам да потискам подобни реакции...не особено успешно. Ти явно си принципен човек, живял според разбиранията си и сега си бесен, че се опитват да те правят на луд, разни безпринципни хора и политици.

Както казваш - пости са. Пречисти ума си от гневни помисли и знаеш ли какво? Майната им на политиците!

P.S. А "Христо Ботев" си е кочина отдавна. Но пък веднага можеш да си намериш мадама, дрога или някоя друга дребна житейска радост. Поздрави!


за разбирането Ескулапе:)
цитирай
9. vencivaleri1951 - Много харесвам " Йоско"
20.11.2014 08:59
chavdar01 написа:
ТОЙ ЖИВЕЕ ТАМ НА ПЪРВАТА УСПОРЕДНА НА СЛИВНИЦА УЛИЦА.
СЛЕД ИНСУЛТА НЕ Е СЪЩИЯТ.ЗНАМ ГО ЗАЩОТО ДЪРЖАХ МАГАЗИН НА БОТЕВ ПОЧТИ 15 ГОДИНИ,ПРЕДИ ДА СИ "БИЯ КАМШИКА" И ДА ЗАМИНА НА МОРЕТО.
ТАКА Е ПО БОТЕВ.НАРКОМАНИ ПРОСТИТУТКИ И МАЛКО ПО-НАГОРЕ
(ПРЕД МИНИСТЕРСТВОТО НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО) ТРАВЕСТИТИ!!!
ГНУСОТИЯ В ЦЕНТЪРА НА СОФИЯ?!


независимо от диаметрално различните ни политически симпатии. Ходил съм на представления единствено зарад него. Изненадах се да го видя там. Не му отива някак си. Не знам, може би гледам в черни краски само...
цитирай
10. vencivaleri1951 - То ако е до спомени, аз помня и друго
20.11.2014 09:09
ramone написа:
а аз пък съм роден на Найчо Цанов, тъй че излиза, че сме били съкварталци :)
Те, сградите по Христо Ботев живееше едно приятелче - ходех отвреме навреме с него да събира кашони - връзвахм
Малко по-нагоре (до Еврейския дом) живееше друго приятелче. В една стая с майка си и баба си. Стаичката беше толкова тясна, че телевизора беше качен горе на гардероба.
Ние тв нямахме. Живеехме 4 човека в една стая (и майка ми и баща ми са родени в София, да отбележа). И баня нямахм То повечето от махалата нямаше и в градинката пред банята се засичахме с другите дечурлига-беше весело.
Това - трийсе години след възвестяването на Светлото бъдеще (давам годините за сравнение само - не да се заяждам).
Казваш, намерил си колело Мерцедес на Ботев. Ми аз нямах тоя късмет преди 40 години. Дълго крънках баща ми да ми купи и един ден отидохме в магазина за колела срещу пазара Георги Кирков. Колела в него ... нямаше. Просто нямаше. Докарваха ограничени бройки, които не се появяваха в магазина (трябваха връзки да се уредиш). Питай ме, дали бих се замислил тогава, дали ще взема крадено, ако някой ми предложи (естествено че щях).
Години по-късно, все пак баща ми ми купи колело (пак от този магазин) - не Балканче (каквото исках, но нямаше, щото, връзки трябваха, знаеш...), а някакво друго (каквото имаше).
А, за излизането на 3-те милиона - те, тия 3 милиона още тогава щяха да са избягали, но никой не им позволяваше.
И сега една прясна история от вчера - ям мандарина в пицарията (откъснах си я от едно дърво), а румънката (бивш горд поданик на др. Чаушеску) се ухилва и вика "Оу, замириса на Коледа!".
Сещаш се що, нали :)



Как едни от тези с мандарините/гърците/ работеха у нас по строежите и пазаруваха нон-стоп изпразвайки магазините ни. Червените блокове в Люлин 1 и 2 са правени главно с тръцки бригади. Хайде сега ми обясни как така до вчера тези наши съседи търсеха работа и пазаруваха у нас, а сега ние им вършим работата с оято не искат да си "цапат ръцете"
цитирай
11. ramone - Защото Венци,
20.11.2014 10:44
и това би трябвало да го знаеш по-добре от мен, в България има две бежански вълни от там насам. И те са изцяло по политически причини, а не по икономически.
Едната е след Гражданската война в Гърция от края на 40-те, а втората е след преврата на хунтата от края на 60-те.
Строителите на Люлин, явно са от втората вълна.
Давам пример - не знам точно Лафчис от коя от двете вълни е (вероятно от втората). Той изкара един сезон в Левски, а после отиде на "лошото" (дадоха амнистия за бежанците) в Панатинайкос. Така направиха всъщност всички гърци.
Други въпроси по това, което написах имаш ли? :)
цитирай
12. анонимен - Абе, Венци, ти докога ще разговаряш ...
20.11.2014 11:52
Абе, Венци, ти докога ще разговаряш с гнусни седерунгели, дето са си срали в устите. Обективност ли чакаш от тия мършояди или какво. Сери им в устите и никакво внимании. Аз тия ги нямам за живи.
цитирай
13. vencivaleri1951 - Не говоря за бежанските вълни.
20.11.2014 11:54
ramone написа:
и това би трябвало да го знаеш по-добре от мен, в България има две бежански вълни от там насам. И те са изцяло по политически причини, а не по икономически.
Едната е след Гражданската война в Гърция от края на 40-те, а втората е след преврата на хунтата от края на 60-те.
Строителите на Люлин, явно са от втората вълна.
Давам пример - не знам точно Лафчис от коя от двете вълни е (вероятно от втората). Той изкара един сезон в Левски, а после отиде на "лошото" (дадоха амнистия за бежанците) в Панатинайкос. Така направиха всъщност всички гърци.
Други въпроси по това, което написах имаш ли? :)


Ивахме нужда тогава от работна ръка. Бригади на акорд се договаряха и взимаха обекти. Карахми ги по два пъти в месеца да и видят жени и деца. Дори включваха в договора си да им подсигурим някои стоки. Запомнил съм васлени радиатори, автоматични и полуавтоматични перални, телевиори, храдилници... Ние произвеждахме тези неща и макар те да имаха внос не им беше по джоба в тях.
Нямаш ли памет как задръстваха и изпразваха магазините тук. Много ъркини въртяха и проституция заедно с пазара. Не знам как си с икономиката, но ако изчислим брутния си продукт от 80те н съпоставими цени то той ще надвишава този на гърците днес. Ха ми обясни какво сме правили през тези 25 години?
цитирай
14. bgman13 - (говоря за началото на 70-те). . . ...
20.11.2014 13:33
ramone написа:
(говоря за началото на 70-те)
...
Ние тв нямахме. Живеехме 4 човека в една стая (и майка ми и баща ми са родени в София, да отбележа). И баня нямахме. Ходехме в неделя на градската. То повечето от махалата нямаше и в градинката пред банята се засичахме с другите дечурлига-беше весело.

А къде живеехте преди комунизма, имахте ли тв и баня?
ramone написа:
Това - трийсе години след възвестяването на Светлото бъдеще (давам годините за сравнение само - не да се заяждам).

През седемдесетте години, ние вече имахме току-що построена къща, макар че съм бил малък тогава. В сравнение със старата, тя е като палат и няма да ти обяснявам колко качествено е направена в сравнение с днешния ядрен разпад на стоките. Това се отнася и за комшиите - целият квартал даже се казва "Новата махала". Имам спомен, как и асфалт нямаше, но направиха. А ти пиле, си бил в центъра на София и се оплакваш. Я ми отговори, защо цяла България се натискаше за софийско жителство, въпреки че живееше в новите къщи и блокове, построени през соца?
ramone написа:
Казваш, намерил си колело Мерцедес на Ботев. Ми аз нямах тоя късмет преди 40 години.
...в магазина за колела срещу пазара Георги Кирков. Колела в него ... нямаше. Просто нямаше. Докарваха ограничени бройки

Преди 140 години, не е имало колела в България изобщо. А притежателите на колела в София, в първите години след освобождението са предимно чужденци. През 1902 г. е основан Българския Колоездачен Съюз с първи председател ген. Г. Вазов. Но въпреки това, колелата са били лукс още десетки години. Както и телрвизорите. А преди 44 година, българите не са се возили и в москвичи - каруци, коне и волове.
ramone написа:
А, за излизането на 3-те милиона - те, тия 3 милиона още тогава щяха да са избягали, но никой не им позволяваше.

Да, щото соцлагера, охраняваше границата на Западна Европа. След падането на комунизма, ЕС вече сам си я охранява и реве от чужденци. Ако България имаше колонии и тука щеше да е тъй.
цитирай
15. bgman13 - цитати:"След 10 ноември аз ...
20.11.2014 14:08
цитати:"След 10 ноември аз бях скептик по отношение на бъдещето ни. Е не чак толкова голям, че да предвидя "ада" в който ще се окажем."

Много се радвам, че адът стигна и до центъра на София! До сега беше само в провинцията. Унищожени и изселени бяха почти всички български села и градове. В провинцията остана, някаква утайка на обществото, която се състои от инвалиди, идиоти, пенсионери, цигани, а от скоро и емигранти от близкия изток и Африка. Падението на личността, което ни сполетя е уникално явление, което със сигурност няма прецедент от никакво историческо минало. Защото битието наистина определя съзнанието, а битието и съответно - съзнанието на средностатистическия българин, беше продукт на цивилизацията по времето на комунизма. Това означава и на образованието, защото средното ниво на образованост по времето на комунизма, беше по-високо от това в Западна Европа и САЩ. И тези същите хора, как оскотяха днес - не само материално но и морално! Начинът им на мислене на тия същите хора е коренно различен. Те не се гнусят да ровят в кофите за боклук, не само в буквалния но и в преносния смисъл. Това направо не е истина - гледам и не вярвам на очите си. Прекавалифицираха ни за проститутки всичките и ни зомбираха, че срамна работа няма.
цитирай
16. ramone - ...
20.11.2014 16:29
Венци, за маслени радиатори да ти повервам, за полуавтоматичните перални - иди-дойди (автоматични немаше тогава, ама както и да е-може нещо термина да си объркал), за проституиращите гъркини също за малко да повервам, ама за телевизорите нема как.
Нашта система на приемниците беше различна от техната - демек с наши приемници не можеше да се хваща друга тв освен българска - ни тук, ни оттатък. Тва поне го знам със сигурност.
По въпроса с гърците, сметам - стига толкова.
Ма я и аз да попитам - а, като сте имали нужда от работна ръка и сте били толко ларж, що не дойдоха сърби - Тито ги беше пуснал да ходят баш тогава. Те глупави ли беха, та ходеха на "лошото" в Австрия, Германия и Италия?
От икономика нищо не разбирам, признавам си, и е велика мистерия за мен как ги натаманявате тия цифри с тия вътрешни продукти.
@bgman13 - аз не се оплаквам изобщо - ни тогава съм се оплаквал, а още по-малко пък сега. Казвам това, което съм видял.
Ерго - и тогава имаше бедни, както има и сега. И тогава фасадите не са били виждали боя, и сега не са. И тогава е имало проститутки (гъркини, дет вика Венци) и сега има. И тогава колелата са били лукс и сега(айде нека приемем) са лукс.
И каква е разликата тогава, питам аз? Що плачете?
Цялостната идея на коментара ти, обаче истински ме озадачи. Доколкото схващам, тя е:
"Добре че дойде комунизма, та да се изкъпем, да си построим къщи, да гледаме телевизия и да покараме москвичи".
Щото ако не беше, тия велики чудеса никога нямаше да ни се случат.
Ми знам ли, мен...може па и да си прав.
Тва, обаче накрая - как соцлагера охранявал границата на Западна Европа наистина не знам как да го разбирам. Че охранявахме граница-охранявахме, ама...
Абе, ти в казарма по онова време бил ли си изобщо или да не се хабим да ти обеснявам?
цитирай
17. bgman13 - цитат от рамон:"bgman13 - аз ...
20.11.2014 16:44
цитат от рамон:"bgman13 - аз не се оплаквам изобщо - ни тогава съм се оплаквал, а още по-малко пък сега. Казвам това, което съм видял."

Ти тогава не си виждал и интернет, ама това значи ли нещо?
цитирай
18. анонимен - цитати:"След 10 ноември аз ...
20.11.2014 17:00
bgman13 написа:
цитати:"След 10 ноември аз бях скептик по отношение на бъдещето ни. Е не чак толкова голям, че да предвидя "ада" в който ще се окажем."

Много се радвам, че адът стигна и до центъра на София! До сега беше само в провинцията. Унищожени и изселени бяха почти всички български села и градове. В провинцията остана, някаква утайка на обществото, която се състои от инвалиди, идиоти, пенсионери, цигани, а от скоро и емигранти от близкия изток и Африка. Падението на личността, което ни сполетя е уникално явление, което със сигурност няма прецедент от никакво историческо минало. Защото битието наистина определя съзнанието, а битието и съответно - съзнанието на средностатистическия българин, беше продукт на цивилизацията по времето на комунизма. Това означава и на образованието, защото средното ниво на образованост по времето на комунизма, беше по-високо от това в Западна Европа и САЩ. И тези същите хора, как оскотяха днес - не само материално но и морално! Начинът им на мислене на тия същите хора е коренно различен. Те не се гнусят да ровят в кофите за боклук, не само в буквалния но и в преносния смисъл. Това направо не е истина - гледам и не вярвам на очите си. Прекавалифицираха ни за проститутки всичките и ни зомбираха, че срамна работа няма.


БРАВО! ПОЗДРАВЛЕНИЯ!
На мен приказките и обясненията отдавна са ми омръзнали. Чакам да дойде разплатата. И тя ще дойде като едно и едно две. Тогава аз ще обяснявам...
цитирай
19. bgman13 - и тогава имаше бедни, както има и ...
20.11.2014 17:07
ramone написа:
и тогава имаше бедни, както има и сега. И тогава фасадите не са били виждали боя, и сега не са.
И каква е разликата тогава, питам аз?

Разликата е че тогава имаше бедни но бяха малко и не са нито гладували, нито някой ги е връщал от болницата като заумират. А сега са болшинство. Разликата е в това, че тогава, фасадите особено в София, ако не са били доправени, това е било тук таме и освен това са били далече от днешното окаяно състояние. Разликата е в това, че тогава се построи България и на тоя фон не ми гледай фасадата на някоя и друга по-стара сграда. Разликата е в това, че това което се построи през комунизма, днеска не може да го боядисаме.

ramone написа:
Цялостната идея на коментара ти, обаче истински ме озадачи. Доколкото схващам, тя е:
"Добре че дойде комунизма, та да се изкъпем, да си построим къщи, да гледаме телевизия и да покараме москвичи".

Цялостната идея на коментара ми е че всяка следваща епоха в развитието на цивилизацията стъпва на построеното през предходната, без значение дали е комунизъм или нещо друго. И ако днешната псевдодемокрация, е стъпила на цяла атомна централа, построена през комунизма и образовани кадри, а не можем да си покрием жизнените нужди при днешната техника, значи е най-измекярската система от 1 300 години насам.

ramone написа:
Тва, обаче накрая - как соцлагера охранявал границата на Западна Европа наистина не знам как да го разбирам.

Разбирай го като безспорен факт. Разбирай че докато черните станции се правеха че се борели за правата на на българите да имат право да работят на запад, това вървеше точно докато на падна желязната завеса. И веднага след това ония издигнаха шенгенска, но въпреки това вече на запад са натъпкани като сардини в консерена кутия.
Опитай освен това да разбереш че съществува механизъм, посредством който именно западът изсмуква България и света и на него се дължи тоя стандарт на живота. Понеже има монополизъм а не св. пазар и демокрация.
цитирай
20. vencivaleri1951 - Рамоне, това че не знаеш не ти пречи да прочетеш
20.11.2014 18:30
ramone написа:
Венци, за маслени радиатори д
По въпр лукс.
И каква е разлисхващам, тя е:
"Добре че дойде комунизма, та да се изкъпем, да си построим къщи, да гледаме телевизия и да покараме москвичи".
Щото ако не беше, тия велики чудеса никога нямаше да ни се случат.



Телевизори във Велико търново правеха прилични. С кинескоп на Тошиба мисля, и някаква кооперация с Филпис. Иаха 10 ина канала. Имаха и пал и секам.мисля че така се казваха настройките. Перални автоматични произвеждаха във Варна. Кой ти е казал, че сърби неса работели в България. Имаше може би най-много от чуждите работници, но нали ставаше въпрос за мандарини.:) За сведение моето жилище /сега уж за временно :))живее семейството на дъщерями/ или по точно кооперацията/ЖСК/ бе построена от полска бригада . Лично се договорихме съкъуператорите с тях, договорихме и техника от Софстрой и хората я направиха за 8 месеца до акт 16. Наши хора щяха да я правят мимимум 2 години за по 300 лева на месец. Поляците я направиха за почти три пъти по малко време и им се върза три пъти повече заплата. Ние освен време спечелихме по малко машиносмени от Механизация.

На практика се получи че квадратния метър на тухлен апартамент в центъра на софия в малка кооперация излезе по ефтин от панелка в Люлин и ли където и да е. Извинявай , но знрав прав мъж да позволи семейството му да живее в стая без баня...не ми говори. Имаше нац обекти, късето освен че се плащаше те подсигуряваха след това със жилище. С мой приятел година обикаляхме къщета в центъра ца да навием собствениците за направим кооперация с тях. Обиколили сме над днеста собственика да намерим четрима съгласни. Година увещаване срещу 8 месеца строеж. Някои от съборетните където ни отказаха още стоят и там се гъчкат по три поколения в апартамент и чакат по биологичен път да се разширят. Никакъв строй не ги оправя гези хора.
За "палявите " съседки...На теб лри да вярвам или на к...си?
цитирай
21. ramone - Виж мен,
20.11.2014 18:30
не ща да споря дали битието определя съзнанието. Аз мисля обратното, ама аре, приемаме че сме различни философски школи.
За разни теории, как коварния запад, видиш ли говорел едно, а правел друго, както и разни конспиративни клишета нито ми е забавно, нито ми е интересно да говоря. Моля, не с мен по тия теми.
Но понеже казваш какво бил построил комунизма и дет "демокрацията" била стъпила на него, аре брифли да видиме - кво е имало и кой на що е стъпил.
Че модерно селско стопанство ли имаше тогава?
Абе ти не помниш ли, че по селата само старци беха останали. Че не беше ли истина, че есента реколтата я прибираха ученици, войници и студенти?
Това модерно селско стопанство ли е?
А, промишленост? Кое беше промишленост?
Кремиковци ли? Червена могила Радомир ли? Рафинерията в Плевен ли? Или Военните заводи които произвеждаха танкове и калашници на ишлеме и които батко ви от Москва един ден просто си ги прибра.
Запитвал ли си се, стотиците (ок, приемам) построени заводи, дали са работили на печалба. Не ти ли е някога минавало през ума, че целата тая промишленост беше ориентирана единствено в рамките на СИВ. Извън тоя СИВ целата тая продукция беше крап - неконкурентна и като цена и като качество.
Или говоря глупости?
Демек, наште консерви с домати белени, беха по-качествени от тези в Италия или Испания? Бре
Или па давай, кажи за наште прочути електрокари, дет никой друг в света не бил правел. Айде бе.
Или за компютрите правец...
Подсети ме, ако забравям нещо.
Чакай обаче и аз да питам сега.
А, къде са му пътищата на тоя непрежалим комунизъм?
За 45 години, при сичките му там строителни войски, затворници, бригадирски (робски) труд, гърци-гурбетчии (според Венци), виетнамци-гурбетчии и т.н., що една магистрала не стигна от единия край до другия? Как стана така, че в оная Гърция, дет уж беше с по малко бвт имаше, а у нас нема?
Те такива работи...
На кво точно стъпихме, би ли ми казал?
Че то, не за последните 25 години - за последните 6 се построи повече от предишните 45

цитирай
22. theeconomist - Привет кореш....
20.11.2014 18:32
...умрЕх от смЕх.....
Бай Постол пуснал постинг как Бойко преебал тия с цесиите. А първият преебан е Виждичката......
Що се отнася до възникналата по - горе дискусия с Рамонето, мисля / извинявай /, че той е прав!
Всичко е до това не какво ти дава строя, а какво си кадърен да вземеш от него.
Преди 10 ноември имах цв. телевизор София 82, автоматична пералня Перла 06, прахоосмукачка Ракета, кола Лада 21061, Вилата в Кокаляне, апартамент в Лозенец.....
И баща ми не е бил секретар на ЦК на БКП, а архитект, а майка ми, лека и пръст, беше обикновена учителка.
Имах колело бегач - Старт Шосе , купен от спортният магазин на "Витошка" без връзки и ред, завърших ВИИ"Карл Маркс", направих специализация във ВАВТ /Висша академия по външна търговия/ в Москва.
Знам перфектно два чужди езика, а ползвам още два.
И к'во? Демокрацията за мен дойде на 30 г. Някой да ми е сипвал в копанката. Напротив, Комисарите на Фильо ме уволниха за да сложат на мое място пършивите си активистчета. И какво ми взеха.
Могат ли да ми вземат визитарниците, контактите , познанията? Къде са тия мършляци днес, къде съм аз.
Костов Уволни жена ми от НЦИОМ, защото занършила в Москва. Добре, ама неговата кирия, партийна секретарка е сгрибала за пенсия, пък моята от 1999 г. не работи.
Идвал си у нас, не живея луксозно, но ние сме прости хора, спим на едно легло, ядем с една уста и носим един кат дрехи.
А Рамоне, благодарение на трудолюбието си и демокрацията е видял мотор, коса на плитка и бърбън.
Аз преди 10 имах от ония светлокафявите служебни паспорти, пътувах по света, пазарувах в КОРЕКОМ и си плащах младоженският заем.
Сега пак пътувам по света, пазарувам пак в КОРЕКОМ, имам пак кола, прахосмукачка, пералня, телевизор,и т.н. и прочеееее
Нямам тогавашните години и ентусиазъм.
Специален поздрав за теб и рамонето:
https://www.youtube.com/watch?v=IqQc1HxeD_Y
Бывай, друг!
цитирай
23. theeconomist - Рамона, да те кажа неща, които или не знаеш, или...
20.11.2014 19:06
Знаеш ле какво е Дебелт, Стан 200 / дълъг е 200 м. за това се казва това / с първото електродъгово топене на метала и 10 годишен договор с "Тисен Груп" за винкели и профили и то на база на руски блуми, сляби и кнюпеле получени от същият този СИВ, без пари от СССР?
Знаеш ли къде се правеха валове за електростанции? В същата тая "червена Могила " В ЗТМ Радомир на най - толямата ковашка преса "Хитачи" на Балканите?
Знаеш ли, че в България имаше "тежка " химия и изнасяхме торове за милиони по "второ направление"? А знаеш ли какво е "второ направление".
Аз съм работил 7 г. в "Металхим холдинг". Знаеш ли какво е това? Само от моите Сирия, Ливан, Йордания и Алжир съм внасял милиони долари от "скапани танкове и Калашници".
С баща му на Башар, старият Хафез Асад правехме сделки, за които ти не си и сънувал. И същити продажни кипърци приемаха плащонията през тях, за да се избегне КОКОМ. А знаеш ли какво е КОКОМ?
Ние имахме 6 големи циментови завода , правещи включително високоякостни бетнони с пластификатори за мостово строителство които купуваха ФРАНЦУЗИ!
Знаещш ли, кой правеше и изнасяше полиетилен ниска плътност, високо налягане и ропотен висока плътност ниско налягане? Знаеш ли , че това са деривати на преработката на петрола, който идваше без пари от СССР?
Знаеш ли за колко изнасяхме лекото корабно гориво. Знаеш ли какво е това "Коксохим" и с какво се яде?
Да ти казвам ли къде / в Самоков - Самел/ се произвеждаха наши ракети с термо глави, радари от трето поколение на база на процесорите от ИМПТ?
Знаеш ли Какво е ЗЕПЕ / Завад за електронно преобразователни елементи/, където се "нарастваха изкуствени кристали"?
Мога да продължавам до утре, ма да не ти сривам самочуствието.
Който е имал нещо между двете уши преди 10 ноември - той и после някакси се е оправил. Който не - е станал партиен активист.
Съжалявам за тежкото ти детство, но един демократ ми викаше:
Съжалявам, че дядо ти се е върнал сакат от първата световна, ма моя е бил генерал.
Е, сега аз съм генерал и ме боли...
цитирай
24. theeconomist - Извинете ме за правописа,
20.11.2014 19:24
но съм на почти бутилка "Белуга" и кило салата "Оливие"....:-)) Наздраве пичове!
цитирай
25. анонимен - Знаеш ли, Панчо, аз колко мога да ...
20.11.2014 19:33
Знаеш ли, Панчо, аз колко мога да разказвам за телферо и каро строене, за роботи и за машините с ЦПУ-та, които изнасяхме именно по второто направление. Още в края на 70-те години в нашите ЗММ та се произвеждаха металорежещи машини и линии, каквито нямаше в Европа. България е достигала 8-мо място в Европа по промишлено производство на глава от населението и 32 в света. Да не говорим за военната промишленост...милиарди долари влизаха в България. И всичко това, постигнато за двадесетина години с около 9 млрд. долара заеми. Сега с 30 млрд. евро дългове, нямаме нищо- нито 150 хилядна въоръжена модерно армия, нито промишленост, нито селско стопанство, нито хора...НИЩО. В заключение ще кажа, че седерунгелите трябва един ден да отговарят за унищожението на България и аз искам да участвам в разплатата, за да бъде всичко справедливо и според заслугите.
цитирай
26. ko642 - @23
20.11.2014 19:49
Имах един приятел. И той като икономиста бе завършил в съюза. Падаше си по музика. Рзказваше как купувал ДЕК в съюза, с връзки (естествено). Дек на времето му се викаше на супер качествен ... касетофон (да речем). Та дек-а го бе купувал няколко пъти - все неуспешни, все дефектни се падали. При един от опитите - не могъл да пъхне касета щото главите дето въртят лентата не пасвали (не е виц).

Сигурно стоманата, бетона и торовете обаче са били на световно ниво ... оръжията също. Бетона за моста на Витиня сигурно са го изкупили французите - за това се строи толкова време :)

Иначе съм съгласен, че е важно какво си успял да вземеш от строя.
цитирай
27. theeconomist - И да ти кажа Рамоне за последните 6 г.
20.11.2014 19:59
Докато тейко му на Роската създаваше инструкции в ОК на БКП Благоевград, а неврокопският келеш, беше активист на ДКМС, докато тейко му на Цецо возеше Григор Шопов, а тейко му на Бойко пишеше инструкции по противопожарна безопастност, дедо и на Лили Павлова, беше министър на химията и технологиите...
аз съм ковал касетки в "Булгарплод" зад ИСУЛ.Знаеш ли къде е това?
А като студент миех вагони на "триажна гара" Това знаеш ли къде е - след Подуене!
А в Холи Байбъла има един текст... свободен превод:

..Когато Адам ореше, а Ева предеше, кой благородник тогава беше?...."
цитирай
28. theeconomist - Не си ме разбрал, но
20.11.2014 20:24
ko642 написа:
Имах един приятел. И той като икономиста бе завършил в съюза. Падаше си по музика. Рзказваше как купувал ДЕК в съюза, с връзки (естествено). Дек на времето му се викаше на супер качествен ... касетофон (да речем). Та дек-а го бе купувал няколко пъти - все неуспешни, все дефектни се падали. При един от опитите - не могъл да пъхне касета щото главите дето въртят лентата не пасвали (не е виц).

Сигурно стоманата, бетона и торовете обаче са били на световно ниво ... оръжията също. Бетона за моста на Витиня сигурно са го изкупили французите - за това се строи толкова време :)

Иначе съм съгласен, че е важно какво си успял да вземеш от строя.


...обяснявам...
Който е искал да слуша Пърпъл, Сабът, Юрая, Мидъл ъф дъ роуд, Бийтълс, Ван Хален, ги е слушал и на "Ригонда"......
Другите дето тогава са слушали "Гица Мица и Калица Хаджиристови" са напуснали днес селото,ма то не ги е напуснало.....

А всеки бетон има срок на годност и ако не подържаш нещо, то става на говно.
Но между Доспат и Тешел имаше асфалтов път , а днес са ями....
А при социализЪма по полето имаше трактори, комбайни, редосеялки и силози с хеликоптерни площадки, а сега пак мааат с ралото, Сивешка и Белчо!
Ма така е по - добре, има справедливост!
"Кто был никем, тот станет всем"......
цитирай
29. bgman13 - В Монтана и Берковица се сглобяваха ...
20.11.2014 21:17
В Монтана и Берковица се сглобяваха декове Финезия. Не бяха лоши, нищо че са полски.
Доколкото знам първият компютър е пуснат на пазара от Стив Джобс, през 1978 г. А първият компютър Правец е пуснат на пазара през 1981-ва.
А докато сърбите са ходили да работят в Австрия и си купуваха сирене и кашкавал от България, защото по техните магазини имаше само шоколад и сръбска музика, през 1985та в завода за производство на пластмаси в Берковица (Ком), дойде една бригада австриици, за да монтира австрииски машини за производство на пластмасова дограма за прозорци - последен писък на техниката.

И дървен материал ли не можехме да преработваме през комунизма, питам? И защот ако тогава можехме, след като дойде уж пазарната икономика си изнасяме гората, вместо ние да я преработваме?

Освен това за тия, които имат свойството да говорят глупостите, че българският продукт, произвеждан през комунизма нямал шансове да пробие на световния пазар, специално съм написал ето това:

http://bgman13.blog.bg/sport/2013/11/27/24-godini-nespiren-regres-i-oshte-ne-sme-stignali-dynoto-ili.1211568
цитирай
30. ko642 - Що бе разбрах те ...
20.11.2014 21:19
Понеже всеки дава разни примери, и аз да дам. Чудно ми е, че при такива технологични достижения един ДЕК им се е опрял :) ... а съветския слон беше ..... А и за ЦПУ-тата ми е чудно? 89-та завода в Ст. Загора беше фрашкан с японски машини. Който от нащите беше по буден пишеше научни статии как се програмират.

А това с ралото отмина вече. И аз закачих от него като върнаха земята на тъста (имаше и доста псуване покрай опита за оране :) ... сега е доста по технологично но на апапите им е по изгодно да внасят .. иначе и силозите ще се върнат.

Споням си един преподавател по научен комунизъм. Казва .. "той комунизЪма вече реално е победил. Само тук там някои баби и дядовци още са против него но на тях никой не им обръща внимания". Не знам защо но се сещам за него като чета некои блогове.

цитирай
31. bgman13 - цитат:"не ща да споря дали ...
20.11.2014 21:40
цитат:"не ща да споря дали битието определя съзнанието. Аз мисля обратното, ама аре, приемаме че сме различни философски школи."

Ако не щеш да спориш не спори! И по тоя случай, да ти разкажа една индийска притча.
Един раджа попитал един брамин, каква е ползата от образованието. Браминът му рекъл "Дай ми невръстния си син за десет години и ще ти покажа. Оня му го дал. След десет години идва да види сина си. Браминът отключил една стая. Вътре - получовешко същество издаващо нечленоразделни звуци. "Какво си направил със сина ми", викнал раджата. "Оставих го без образование"

Т.Е! Оставил му е битие, дето му е определило съзнанието.

цитат:"За разни теории, как коварния запад, видиш ли говорел едно, а правел друго"
Не, това не са теории, това са факти, но ти ако си си наумил да не виждаш и да не чуваш неща до такава степен очевидни, кого си мислиш че ще убедиш? Все пак тука не пасем всичките италиански кетчуп от домати с коловете.

цитат:"Че модерно селско стопанство ли имаше тогава?"
Да имаше. Модерно като за онова време и предвид факта, че България за десетилетия е построила това, което други народи за столетия. И освен това никога не е била колониална сила.

цитат:"Запитвал ли си се, стотиците (ок, приемам) построени заводи, дали са работили на печалба. Не ти ли е някога минавало през ума, че целата тая промишленост беше ориентирана единствено в рамките на СИВ. Извън тоя СИВ целата тая продукция беше крап - неконкурентна и като цена и като качество.
Или говоря глупости?
Демек, наште консерви с домати белени, беха по-качествени от тези в Италия"

Аха, говориш глупости. Защото нашите домати и сега са по-качествени от италианските. Конкретно берковските ягоди и малини се изнасяха редовно за Западна Европа с едни големи етикети Булгарплодекспорт - до обед се беряха и на другия ден бяха в ГФР. А "неконкуруентната цена" беше изглежда подценена и дедо Тодър беше повдигнал по едно време въпроса (на Брежнев май беше), че трябва да се повиши.
цитирай
32. bgman13 - Споням си един преподавател по ...
20.11.2014 21:56
ko642 написа:

Споням си един преподавател по научен комунизъм. Казва .. "той комунизЪма вече реално е победил. Само тук там някои баби и дядовци още са против него но на тях никой не им обръща внимания". Не знам защо но се сещам за него като чета некои блогове.


Няма начин да се сещаш за комунистическата идеология, като четеш моите блогове - искаш ли да ти посоча с кои мои постове съм обяснявал, коя е фундаменталната лъжа на Маркс и защо комунизмът, монархиите и днешната псевдодемокрация са едно и също.
Може да се сещаш за смешните лъжи на комунизма, но живеейки днес можеш да критикуваш днешните лъжи, като изровиш бая материал от времето на комунизма.

Ма то причината за тая трансформация на комунизма в капитализъм беше именно тая, че по същество става въпрос за един и същ механизъм. По подобен начин един свиневъд се грижи за едни прасета и те си живеят добре; но в следващия момент идва с ножа, защото възможността да го направи е била изцяло на негово разположение и той е тоя, който избира кога.
цитирай
33. blondinkas4uk09 - Този разговор е безкраен, момчета,
20.11.2014 23:00
то е ясно че и социализЪма и последвалия го капитализъм си имат и предимства и недостатъци и нещата не са толкова прости, колкото си ги говорим тук. Например причината около Самоков да не се произвеждат вече наши ракети с термо глави едва ли е, че на политическата сцена у нас се появиха седерунгели, царе и герберисти. Сигурна съм, че и през цялото време от '89 досега все БСП да си беше управлявало и да нямаше никаква вътрешна опозиция, днес въпросните ракети пак нямаше да се произвеждат. България не е изолирана планета! В целия свят текат процеси, които ни засягат, за добро или за зло и независимо от това какво си правим в нашата кочинка. Аз по време на социализма основно съм учила, и няма много от какво да се оплаквам - нито съм била гладна, ни жадна и "Балкан"-че си имах даже!:). Но ако трябва да сравнявам: по "онова" време си беше бая мизерно, според мен, от гледната ми точка на потребител. Тогава си беше направо "екстра" да имаш, например, касетофон. А сега, тъй като онзи ден правих едно голямо почистване у нас, не можах да повярвам какви боклуци изхвърлих: 3 CD + 1 DVD player-a, няколко МP3-ки, още толкова MP4-ки, компютър, камери, фотоапарати, принтер, вентилатори, eл. печки, над 10 телефона и безброй зарядни. Отвън имаме и 3 коли за изхвърляне.... това вЕрно си е голямо разхищение и си отговорих на въпроса къде, аджеба са ми парите, но със сигурност преди '89 родителите ми не изхвърляха толкова вещи. Нямаше! И с риск да прозвуча съвсем 'ала Апостол ще кажа: застанете пред някое училище и се огледайте: минимум 30% от дванайсетокласниците ходят с коли на училище. Едно време аз не ходех с кола на училище, а и в цялото ми училище никой от съучениците ми не идваше с кола! А бе,... беше си мизерия! Къде времената бяха такива, къде причината си беше социализма! Ясно, че някой е продавал ракети с термо глави (сори, Ико, че се хванах за тези ракети), ама мен това много не ме интересуваше тогава, нито ме интересува сега... Хайде, бъдете здрави!
цитирай
34. tit - трезвият извод е, че ситият на гладния вяра не хваща,
21.11.2014 00:01
особено след като е "хванал" медиите и нетя!:):))
Безмислен е тоя спор за миналото...Беше по-хубаво, щото бяхме млади!:р

...ужасявам се от това, че се намират хора, на които им харесва днешна България, но това е тяхно право.

Слава Богу, все още има у нас останали човеци, проявяващи добрина и причастност, да ти кажа!:)
Инък, ако се сблъсква само със самодоволници, на които не им пречи вида на "Ботев", човек би се гръмнал...или самозапалил...

А Сърчаджиев е болен, господине Венцивалери...като демокрацията ни.:(
цитирай
35. ramone - Ех, че весело се е заформило тук
21.11.2014 01:55
ок, признавам, че настъпих мотиката с тая тема дет набутах за промишлеността.
Забравих го тоя момент - а си си отворил устата да кажеш нещо и бам - отсекъде те засипват с термини като блюми, сляби и кюнпеле, "най-голямата ковашка преса на Балканите" (гаче Балканите са Бавария), валове, ропотен висока плътност, радари трето поколение, електродъгово топене на метала, ЗЕПЕ, ИМПТ... и докато мигаш вече виновно, отсреща не спират - второ направление за Сирия, Йордания, Ливан и Алжир... и пак - телфери, прокат, студено валцуване, кокс...
А, гащи бе икономисте? Гащи за "все по-пълно задоволяване на потребностите на трудещите се", произвеждахте ли?
Ма ташака настрана - как тогава, питам аз, навръх Десети се оказахме с 10 милиарда дълг, след като сме се скъсвали да изнасяме по второ направление?
Как стана тоя номер, некой ше обясни ли най-накрая?
Ма не се ли усети колега, как сам се вътри от целата тая тирада?
Ми то, ако не за всичко, то поне за 80% от това, дет си изброил (доколкото изобщо схванах) требва метал.
Ми ние такива полезни изкопаеми у нашта държавица немаме.
И кво правиме, ако тоя дет ни ги е давал досега без пари (по твои думи), земе че спре да ни ги дава без пари? (ключовата дума е "без пари").
Я ме подсети колега, как се наричаше икономика, която е изцяло суровинно зависима от нечия друга

цитирай
36. ko642 - Какво са тука некакви си гащи бе Р...
21.11.2014 04:50
Какво са тука некакви си гащи бе Рамоне .. ако мога да перифразирам де. Ние тогава се целехме мнооого на високо. Кой ти е мислил за гащи тогава. Мяташ нещо през слабините и се меташ да лееш стоманата.

Тука всеки ги мета едни големи .. да си е.... Икономиста като го е заварила демокрацията на 30г. и е изръшкал 2 висши + казарама (ако не я е пропуснал де) с колко трудов стаж е бил та е изпопродал маса произведения на соц. труд из половината (арабски) свят ... 7г. баси аритметиката?
цитирай
37. theeconomist - Прав си Рамоне...
21.11.2014 06:04
ramone написа:
ок, признавам, че настъпих мотиката с тая тема дет набутах за промишлеността.
Забравих го тоя момент - а си си отворил устата да кажеш нещо и бам - отсекъде те засипват с термини като блюми, сляби и кюнпеле, "най-голямата ковашка преса на Балканите" (гаче Балканите са Бавария), валове, ропотен висока плътност, радари трето поколение, електродъгово топене на метала, ЗЕПЕ, ИМПТ... и докато мигаш вече виновно, отсреща не спират - второ направление за Сирия, Йордания, Ливан и Алжир... и пак - телфери, прокат, студено валцуване, кокс...
А, гащи бе икономисте? Гащи за "все по-пълно задоволяване на потребностите на трудещите се", произвеждахте ли?
Ма ташака настрана - как тогава, питам аз, навръх Десети се оказахме с 10 милиарда дълг, след като сме се скъсвали да изнасяме по второ направление?
Как стана тоя номер, некой ше обясни ли най-накрая?
Ма не се ли усети колега, как сам се вътри от целата тая тирада?
Ми то, ако не за всичко, то поне за 80% от това, дет си изброил (доколкото изобщо схванах) требва метал.
Ми ние такива полезни изкопаеми у нашта държавица немаме.
И кво правиме, ако тоя дет ни ги е давал досега без пари (по твои думи), земе че спре да ни ги дава без пари? (ключовата дума е "без пари").
Я ме подсети колега, как се наричаше икономика, която е изцяло суровинно зависима от нечия друга



всичко дето съм написал си го измислих снощи на пияна глава.
И нямахме гащи, а от листата на бананите, дето ги пускаха по Нова година си правехме препаски.
Никой не е пророк в собственото си село, а пък ти мотика.....:-))))
цитирай
38. theeconomist - Аритметика, казваш, Кош?
21.11.2014 06:11
ko642 написа:
Какво са тука некакви си гащи бе Рамоне .. ако мога да перифразирам де. Ние тогава се целехме мнооого на високо. Кой ти е мислил за гащи тогава. Мяташ нещо през слабините и се меташ да лееш стоманата.

Тука всеки ги мета едни големи .. да си е.... Икономиста като го е заварила демокрацията на 30г. и е изръшкал 2 висши + казарама (ако не я е пропуснал де) с колко трудов стаж е бил та е изпопродал маса произведения на соц. труд из половината (арабски) свят ... 7г. баси аритметиката?


Роден съм 1959 г. Завършил съм езикова гимназия 1977г. до 79 съм служил в парашутния в Пловдив, от есента на 79 до 1985 г. учих висше, от есента на 85 г. работя.До 90 г. бях вече директор на търговско поделение. от 89 до 91 съм изкарал 4 задочни семестъра по 3 месеца в Москва. А 1992 ме уволниха на Филко комисарчетата.
Ясна ли ти е математиката? До днес с казармата имам 31 г. стаж, ма от 10 г. вече ми е през кура пенсия....и не чакам на нея.
цитирай
39. bgman13 - Нямахме гащи истина е. Ако Рамон има ...
21.11.2014 10:36
Нямахме гащи истина е. Ако Рамон има предвид, че не произвеждахме дънки, а си ги купувахме за долари и давахме луди пари за едни дънки. Е иначе си купувахме само нови дрехи, а втора употреба по магазините не е имало. Втората употреба, се раздаваха (наред с нови) безплатно от спортните клубове, казармата и предприятията - но само ако не им личи, че са употребявани.

За едни дънки от корекома се даваха 22 долара (по тогавашния курс на черно - 66 лв.) А извън корекома се намираха между 70 и 90лв. Както покупателна способност тези тогавашни 90 лв. Бяха равни вероятно на сегашни 500. Даже и повече. А средната работна заплата в тогавашна България беше над 200 лв.

Западните гащи наистина бяха златни, но българинът можеше да си ги позволи.
цитирай
40. bgman13 - цитат:"А, гащи бе икономи...
21.11.2014 10:56
цитат:"А, гащи бе икономисте? Гащи за "все по-пълно задоволяване на потребностите на трудещите се", произвеждахте ли?"

Понеже ти казах за гащите, които си ги купувахме скъпо, както и за покупателната способност на заплатата, сега да ти кажа плюс това, какво трудещите се получаваха без пари. Освен дрехите.
Ще започна с медицинската помощ. Следва образованието и ученическите лагери. Последните или бяха безплатни или на символична цена. Тези лагери се случваха и през зимата и през лятото.
Спортните клубове не само в Спортните училища, но и по цяла България, до най-затънтените селца правеха безплатни спортни лагери. Сега подочувам, че дори и в спортните училища си плащат лагерите. Днес даже чух за прословутият Кубрат Пулев, че преди мача с Кличко бил изоставен на самотек.

По всички предприятия в стола храната беше или на символична цена или безплатна. Болните от разни болести и не само болните ходеха постоянно по разни санаториуми. На морето имаше ведомствени заведения с направо смешни цени. А имай предвид, че по комунизма цените и без друго бяха ниски. Така например входа за градски басейн беше 20 ст., за кино 25, а една вафла беше 5 ст.
цитирай
41. bgman13 - цитат:"Ма ташака настрана - ...
21.11.2014 11:11
цитат:"Ма ташака настрана - как тогава, питам аз, навръх Десети се оказахме с 10 милиарда дълг, след като сме се скъсвали да изнасяме по второ направление?
Как стана тоя номер, некой ше обясни ли най-накрая?"

Ше обясни. Преди всичко искам да ти обърна внимание, че тия които управляваха България не бяха прости. Те знаеха за какво служи банката. Т.е. знаеха че банката служи да взима, а не да дава. И ако преди да падне комунизма са навзели заеми, това е защото корупцията, т.е. управлението на комунистическа България от Запада, си е била налице още тогава. Това взимане на заеми през осемдесетте е било подготовка за 10 ноември.

Защото преди това България е изплатила дълговете си, които са били в резултат на световната война, а даже и много преди това. Защото заемите които България взима, не са започнали с ерата на комунизма. Ако има нещо което наистина е променило това през комунизма, то е че България (някъде през 60те години, ако не ме лъже паметта) за първи път е върнала всичките си заеми. И ако през 70те ни си бил без баня, това е било до някъде поради това, че сме връщали заеми, взети преди комунизма.

Но има нещо много по-важно. Колко са 10 милиарда, на фона на днешните умопомрачаващи цифри за дълга на цялата словославена от тебе западна икономика. Съвкупният дълг на САЩ е много над 60 трилиона. Съотношението на всички държави от ЕС между брутен пр. и дълг варира от малко под 100% за Германия до много над 100 за Ирландия, Англия, Япония, Гърция и пр.
Колко беше това съотношение за комунистическа България, знаеш ли? Ти имаш ли представа за какъв брутен продукт е ставало на въпрос тогава? А какъв е сега, въпреки че дългът ни е няколко пъти повече. И въпреки че цял народ, не може да си позволи неотложни ремонти на построеното през комунизма.
цитирай
42. bgman13 - Имам желание да ти обясня и за едни ...
21.11.2014 11:39
Имам желание да ти обясня и за едни други митове и легенди, дето се преповтарят от днешната демагогия. За прословутите празни магазини. Тези магазини не бяха чак толкова празни. Така както и днешните не са чак толкова пълни. Къде е лъжата? Тя е в това,че въпросът е какво е цялостното потребление на реални стоки и услуги средно на глава от населението. Като събереш консумираното от българския народ, което минава през магазините и това, което се консумира като безплатно и накрая теглиш чертата, ще установиш, че консумацията през комунизма на глава от население е много по-голяма от днешната. Нищо че магазините са пълни. Още повече, че те вече фалират, а стоките им са страшно некачествени и фалшифицирани - особено хранителните.

А на какво се дължеше това, че тогава магазините бяха поизпразнени? Т.напр. хлябът по кварталните магазинчета свършваше един два часа, след като е докаран. Обаче всички си хранеха животните с хляб - беше им по-евтино от житото. Тоя въпрос е свързан с последващото ограбване на депозитите на българите след 90та. Защото през комунизма, комунистическата пропаганда тръбеше, че тука няма инфлация. Обаче това си беше чиста лъжа. Имаш ли хартиени пари и централна банка, значи имаш и възможност за злоупотреба. Тая възможност е инсталирана с цел да бъде използвана, а не само за красота. Понеже цените се определяха централно, а централната банка увеличаваше парите в обращение, покупателната способност на населението беше по-голяма от пазара, където стоките свършваха, а тука идваха да пазаруват и сърбите. Които работеха на запад и затова нямаха производство. Обаче тогавашните гастарбайтерски заплати на запад бяха на шес, поради малкото гастарбайтери. А те бяха малко поради желязната завеса. Питаш ли се защо комунистите не поискаха от запада да си плати, за дето му пазим границата? Заради контролът на нашите чрез корупция от запада.
И после комунизмът падна, а проблемът с натрупаните депозити на българите беше решен. Знаеш как. Депозитите бяха огромни.
цитирай
43. bgman13 - И така, кой би трябвало да бъде ос...
21.11.2014 11:59
И така, кой би трябвало да бъде основният извод, когато инфлацията се натрупва в банковите трезори:
Че рано или късно, банко-държавата ще подреже инфлацията, като конфискува депозитите. Ако не ги конфискува, те ще излязат на пазара. Т.е. може да се очаква комбинация от двете.

Това вече стана в Кипър. И дори в Швейцария. Сега става в КТБ. Обаче основната натрупана в трезорите инфлация е в долари и най-важните субекти са Китай и Япония. С тях ще процедират така, както и с българите през деветдесетте. А Япония е много интересен случай, защото тя хем има огромен дълг и се задъхва, хем има големи доларови натрупвания, които не харчи.
цитирай
44. ramone - bgman13
21.11.2014 12:43
май схванах накъде биеш.
Сега се сетих за конгресите на Партията и петилетките и схванах кво са имали предвид тогава.
Начи според марксизма имаше база и надстройка.
Та другарите го обясняваха така - "Начи другари, тая петилетка ше построиме базата (демек слябите и кюнпелетата), а от другата петилетка ше почнеме с надстройката (демек гащите).
И верно - към 80-те най-после дойде ред на гащите - зеха да произвеждат маратонки Ромика, дънки Панака и грамофони Финезия.
А баш тогава се оказало, че па ония отгоре се били корумпирали от Запада и дръпнали едни 10 милиарда да преебат целата работа.
То нема как, след кюнпелето и гащите на сцената да не се появи и любимото ни невидимо, митично Зло, дет се ни е криво за нещо.
Айде стига толкова, че на мене ми писна.
Жив и здрав
цитирай
45. theeconomist - Разбирам тъгата ти Рамоне.....
21.11.2014 19:51
Когато аргументите свършват идва "писването"! От Пискова иде сякяш.....
Я кажи ти слушал ли си Ван Хален преди 10 ноември....:-))
цитирай
46. ramone - Тъга? Ти па..
21.11.2014 22:56
Не. Много ми беха глем Ван Хален.
Аз слушах по-харш банди.
Що питаш?
Чакай ти кажа нещо. Днес докато карам, цял ден си пея поздрава дето си го пуснал по-горе.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vencivaleri1951
Категория: Политика
Прочетен: 5094629
Постинги: 1369
Коментари: 19659
Гласове: 5491
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930