Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.01.2014 00:21 - Полет над кукувиче гнездо
Автор: vencivaleri1951 Категория: Политика   
Прочетен: 2610 Коментари: 9 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Снощи гледах  "полет над кукувиче гнездо", но "полетът" ми започна  в ранния следобед когато отидох да видя  бивш...ама много бивш колега  в "Медицинска академия." Не в психиатрията както заглавието може да Ви подведе, а "Кожната клиника" която между впрочем е до "Психиатрията":). Боледуваше си човекът от най-рутинно заболяване Псуоразис/дано съм го написал правилно, че ще ме емнат "коректорите" в блога/, а не от някои пикантни болежки в другото  направление на клиниката.  Колегата ми е и колега на "Икономист" като кавалер на "Орден на труда" само че има два , но имат и карати неговите. Носител е и на 18каратова звезда-Герой на труда. Почти целият му живот минава по строежите в страната. Аз го срещнах при изграждането на "малките" реактори в Козлодуй, бил е и в изграждането на Девня, "Медодобивния", НДК, Виадутите на "Хемус"...
Не бях го виждал повече от 10 години. Когато му се обадих да попитам дали е удобно да го посетя, ми каза че е удобно, но да не му нося храна, цветя и проче защото бил затрупан, а повечето неща не можел да си позволи зарад наложената му диета. Все пак ако не съм искал да отивам с празни ръце да съм му купел турмометър, но не от живачните защото той бил си взел такъв, но не му позволили да го ползва . ЕС забранявал използването на живачни уреди/ Питам се дали лобистите  от европарламента си дават сметка колко тежки метали се отделят по кръстовищата на Евросъюза от Лом, до Лондон, та термометрите им пречат. Някой трябва да печели и от термометри ...нали?/  Аз съм примерен еврогражданин и дадох 14 лева със стотинки за евротермометър:) вместо за левче китайски или руски на пазара.:) Влизайки в клиниката установих, че въпреки европийски термометрите  мизерията си е нашенска. Макар да е мизерия на прехода не е преходна , а константна . Олющени стени, студено, а леглата тип войнишки на деситилетия по възраст.  Във фоайето олющено и тъжно пияно. По възрастните колеги блогъри навярно си спомнят, че някога в болниците идваха артисти, музиканти , спортисти/както и на местоработата/ да разведрят болните. От тогава беше останало вероятно това пиано.
Разговорихме се с колегата и от него разбрах, че поради спецификата на тази клиника всеки пациент трябва да има индивидуален термометър и , че клиниката не може да го поддсигури. Стана ми  и ясно, че колегата е бил в затруднение  да си купи термометър. Плащал за изследвания, лекарства до хоспитализацията си, плащал за престой, някакви други иследвания и за термометъра не останали пари. Човекът говореше и се притесняваше. Срам го беше, че е поискал услуга. Като просия го приемаше. Други трябваше да ги е срам. Красивите ни и интелегентни политици които докараха до там нещата, че два пъти кавалер на Орден на труда златен и герой на труда да няма пари за термометър. Клиниката да не може да подсигури термометри за пациентите си. Този човек е вграждал сянката си в дестки обектти. Някои с изключителна сложност и трудност на изпълнение. Много от обектите  красивите и интелегентните закриха, откраднаха, разсипаха.
Този човек беше плащал данъци при силно прогресивна скала. Тъй като е получавал винаги много висока заплата е плащал и голями сборове. Днес, оказал се в болница за пръв път през живота си/ Ислава Богу/ няма реципрочен отговор от страна на държавата. Той каза, че първия обрив получава когато се закриват малките реактори. " Сънувам ги тези реактори "-казва. " Водя в съня си разговори с тези две гъски/Михайлова и Кунева/ където сложиха подписите си под документите за закриване.Не мога да се примиря с това безвремие и разруха, и не мога да спя от кошмари и преживявания"  Идва ми да взема шашки и да ги сложа в представителните сгради/аз знам къде/ по Дондуков и Царя. Не, че ще променя нещо, но да знаят , че не съм овца"
Какво да кажа, и аз си мисля, че също бих сложил шашките. Понеже не знам къде да ги сложа, готов съм да му нося шашките.
Прибрах се с натежала душа, но се утешавах, че ме чака великолепно представление. Жена ми рутинно се забави в приготвянето си и трябваше да вземем такси. Попаднахме на политизиран таксиметров шофьор който псуваше правителството на цървулите, турците и циганите комунисти во главе с "гея еврей". Та този "градски" човек ни закара до "Народния" като спря до "Сатиричния" Казах му, че се е объркал и той подкара надолу по  Раковска към " Армията":)  Разсмя ме този "гражданин" и си заслужи двата лева бакшиш.
В залата което ми се наби на прима виста бяха цифрите върху завесата на сцената 1906-1976. Огледах се. Мизерията от клиниката битуваше и тук. Овехтела дамаска, тук таме разлепени тапети, не добре облечени хора...Реших, че ми е придривчив ден защото ходя поне два , три пъти в този театър на сезон и за първ път се вглеждам в тези неща.
Помолиха ни да си изключим телефоните и представлението започна. Да не беше започвало.

Един великолепен Били/ Иван бърнев/ Не лоши Хардинг,/не познавам артиста/, Бродмън /Емил Марков/Скенлън/ Руси чанев/сестра Речид/Рени Врангова/...
Безобразен Макмърфи/Деян Донков/  който изразяваше  сводобомислието на персонажа си главно с цинизми и държейки се за чатала.. Не, че не го правят Кърк Дъглас/ гледал съм го в заснет спектакъл / и Джак Никълсън във филма. Нищо общо нямаше обаче техния провокативен,  контракултурен герой с простака на Деян Донков. Разбира се, че последният е актьор с качества и според мен по голяма вина за резила/за мен след като имаш и си видял оргинала да направиш подобен "квази полет над кукувиче гнездо" си е резил от всякъде/
имат режисьор и сценаристи. Да търсиш аплаузи от цинизми, цинични жестове , арогантно поведение...е опростачване на зрителя. Да си тананикаш "Кукавица" и да преживяваш " Полет над кукувиче гнездо" са две различни неща. Не бива да съжителстват на една сцена!
А във спектакъла на Сашо Морфов се вижда имено такова съжителство.
Ако не бях гледал и споменатите американски спектакъл и филм бих си помислил , че Бродмън души Макмърфи да го спаси от ролята :) Не дочакахме края и излязохме. Помощният персонал си "чукаше лаф" във фоайето. Моаже би се заяждам, но знам добре, че имаше време когато / по ред/ само една гардеробиерка оставаше при дрехите, а останалият персонал заедно със зрителите преживяваше в залата. То и това за просветените беше мерило за качеството на спектакъла.  По голямата част от персонала извън залата ли е няма смисъл да губиш време и пари за това представление. "Бамбука" беше по доброто решение в подобни случаи. 
Навън "Кукавци" направили палатков лагер. Протестират си и те против нещо " хванали се за чатала":) Да внимават, Бродмън е наоколо...:))))



Гласувай:
11


Вълнообразно


1. apostapostoloff - То всичко хубаво, ама
31.01.2014 04:52
правописът ти е много пролетарски. А бе, направо си е полуграмотен, турмометър такъв!
цитирай
2. vencivaleri1951 - Привет звездоброецо!
31.01.2014 09:40
apostapostoloff написа:
правописът ти е много пролетарски. А бе, направо си е полуграмотен, турмометър такъв!


То к,во те бърка теб моят правопис. Ти нали със звездите си говориш, боб хвърляш...Защо ти е да четеш?:)
А за правописа , че е пролетарски си прав. Абсолютно си прав! Всичко ми е пролетарско:) И познай оттри пъти къде си ги слагам разни боржуазни КУРектори... Точно така боржуйче, но подчертаното си ги слагам:))) Бъди здрав!
цитирай
3. axlaxl - Ти имаш ли високо кръвно? Гледам не можеш да спиш...ставаш сутрин в 4-5 часа..
31.01.2014 13:42
apostapostoloff написа:
правописът ти е много пролетарски. А бе, направо си е полуграмотен, турмометър такъв!


Вечер седиш до 1-2...... Пишеш ми малоумни коментари, които трия защото няма да ти вляза в циничния тон...
Ама тук в точно този блог не разбирам какво правиш...? :) Хич не се връзва твоята гадателска правоспособност с реалния живот...!


п.п. Псориазис се пише...не знаех, че се лекува в болница...всъщност не се лекува доколкото знам...
цитирай
4. vencivaleri1951 - Добре дошла,
31.01.2014 14:06
axlaxl написа:
apostapostoloff написа:
правописът ти е много пролетарски. А бе, направо си е полуграмотен, турмометър такъв!


Вечер седиш до 1-2...... Пишеш ми малоумни коментари, които трия защото няма да ти вляза в циничния тон...
Ама тук в точно този блог не разбирам какво правиш...? :) Хич не се връзва твоята гадателска правоспособност с реалния живот...!


п.п. Псориазис се пише...не знаех, че се лекува в болница...всъщност не се лекува доколкото знам...


войнстваща хубавице:) /амазонка:)))/ Права си . Псориазис , а не псуриазис. Не знаех за тази болест, а ми прозвуча като псу.... Вероятно защото ми се псуваше! Както ми обясни колегата не се лекува, но помагат при обостряния на болестта. Хич не е за подценяване защото съседа му например изглеждаше отчайващо. Целият в рани.
Не се сърди на бай Постол. Той не спи, нали е звездоброец/впрочем без майтап, той е сериозен и признат астролог/ и някоя звездичка сигурно го води при теб. Може да е твоята звездица. Али. Знае ли човек:)))
цитирай
5. axlaxl - Не съм добре дошла, защото където пиша аз , водя цялата банда хейтъри и сега ще се заядат и с теб:)
31.01.2014 15:50
Войнствена съм с тези, които налитат грубо и нямат грам култура за общуване с непознати. Приличат ми на гладни улични кучета...лаят, а като им покажеш сопата и свиват опашка и скимтят...
На постола какво да се сърдя, да го мисли, който се налага да го търпи...ако изобщо има такъв...За мен той е БИЛ нещо си, преди много време, сега е само изкукуригал смешник със смешна перука, развяващ някакви сексуални мераци, които са само фантазия. Да беше гнусен само външно, да го уважава човек, а той е толкова циничен, че ако ми падне ще го накарам да си изяде смешната перука. Моята звездица ха ха ха...такава звездица ще му стана, че ще му алармира простата не в 5, а цяла нощ...:D

Псориазиса е ужасно досадно заболяване, нещо като лишеи по кожата. Не ми се рови да видя какво точно заболяване е, но знам че не се лекува... нещо ми се върти главата, че може да се появи дори от силен стрес...
цитирай
6. alchemist - Венци, ти нарочно ли
31.01.2014 16:12
правиш грешки? Съвсем сериозно те питам. Хайде, изтървал една или друга запетая, препинателен знак - случва се.
Мисирката Кунева, си е червена отвътре. Какво и е да се пребоядиса, за пореден път?
П.П.
Препоръчвам ти книгата - "Тайните на третия райх" на В. Веденеев, ако искаш нещо съвсем ново и донякъде обясняващо ставащото днес.
цитирай
7. theeconomist - Бате Венци, пусни един постинг за всички
31.01.2014 16:41
които до сега не са разбрали, прочели, проумели и научили.
Постинга може да изглежда така:

"Страдам от дислексия, а не от псориазис! И тя се лекува трудно и мамка ви..е заразна!"
цитирай
8. vencivaleri1951 - За псориазиса
31.01.2014 17:42
theeconomist написа:
които до сега не са разбрали, прочели, проумели и научили.
Постинга може да изглежда така:

"Страдам от дислексия, а не от псориазис! И тя се лекува трудно и мамка ви..е заразна!"


не е виновна дислексията. За пръв път чух за това заборяване вчера. Дислексията съм я израснал но пропуските в училище/главно заради нея/ си останаха. Турмометърът също не е резултат на дислексията. Просто не отделям много време за това което искам да напиша- /нямам го най често/ Мисля си, че тук е по важно да се разбираме какво казваме, а не как го казваме. Не е дебатът от вчера за формата и съдаржанието. Той пък води към база и настройка...На там Ала да продължи:)
цитирай
9. axlaxl - Какво да продължа? Диалог и спор се ...
01.02.2014 02:34
Какво да продължа? Диалог и спор се води с интелигентни хора. С другите няма как....ти му пишеш за температурата на въздуха на Малдивите, той обсъжда кривия нос и бенките ми..:) Безумно е да продължавам...всичко е ясно...каквото и да напиша, пак ще обсъждат мен, а не написаното.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vencivaleri1951
Категория: Политика
Прочетен: 5061591
Постинги: 1353
Коментари: 19563
Гласове: 5478
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031