Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.03.2012 00:23 - Четиво за котсултанти3
Автор: vencivaleri1951 Категория: Политика   
Прочетен: 2850 Коментари: 14 Гласове:
1

Последна промяна: 21.03.2012 00:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
За да не ме обвинят отново в белетристика започвам с числата.

                                                                                 1985та                                            2010

-цена на кв м жилищно строителство в
                                                     София                 200-220лв                              1200-1500лв

-билет за транспорт в София                                   0, 06лв                                     1 лв

-билет за кино                                                              0,5 лв                                   8-12лв
-билет за концерт, театър, опера...                        до 5лв                                   няма таван
-двуседмична почивка  на пранина,
                                         море ед човек                  40, 50лв                               няма таван
                                                   дете                         1/2 от цената
-спортуване в клуб , участие в кържок,
самодеен коректив и проче                                 безплатно и се поощрява      -платено 
-книга   с меки корици ср цена                              средно 2 лв                              10-12
-Данък жилище-моя случай:
                ап 130м2                                                        19 лева тод                           510лв
-Парно                                                                          до 20 лв                                над 300
-Жилищен кредит                                                    1%год  лихва                          над 8
-Потребителски кредит                                           до 4%                                      няма таван

Наясно съм, че Висшият ешалон на властта ползуваше персонален транспорт платен от данъкоплатеца, по желание вила, апартамент. Гледаха се в Бояна и в Г Кирков безплатно кинопрожекции, вкл на филми които не се пускаха в киносалоните. В театрите имаха безплатни места в ложите, на стадионите също. С две думи много лоши хора, но да се концентрираме върху данните.



Гласувай:
1


Вълнообразно


1. socialismus - Социализмът е по- справедливия строй
21.03.2012 09:42
Той дава възможност на хората да живеят по- пълноценно, но когато стигнат своя личен максимум, те мислят, че им пречи системата и я разрушават, колят кокошката която им е носела златни яйца.
цитирай
2. alexalexalex - Венци
21.03.2012 20:51
я кажи как се купуваше апартамент през 1985????

моля те, че мама тогава "купи" една панелка (преходна) след 20 ГОДИНИ ХОДЕНЕ ПО МЪКИТЕ за 18 000 лева , при заплата от 180 лева?

И знаеш ли, че нямахме право на 130 квадрата, а? Не даваха, бе, Венци, не даваха, ама хич. Хората се развеждаха (кумовете на нашите също), за да запазят наследствена гарсониера, ЗАЩОТО ПРОСТОСМЪРТНИТЕ ИМАХА ПРАВО НА МАКС 90 КВАДРАТА ЗА 3-ма човека.
Вие 13 деца ли сте били, а?

я опитай пак :))))
цитирай
3. vencivaleri1951 - Съгласен съм Алекс
21.03.2012 23:45
Ограниченията ги имаше. Все пак имаше и вратички. Жена ми аз и две деца имахме право на две стаи и хол и до 120 квм. За да има право на кабитет /тоест още едно помещение / жена ми се яви на конкурс за научен сътрудник и ...не го издържа- Тоест някой се е представил по добре. Останахме почти в цайт нот, защото ЖСКто беше почнато, а на учередителното събрание щяха да ни хванат. Понеже аз бях сред инициаторите , а и комбината строеше блокчето то се вписах като кандитат на науките , а докато завършихме ЖСКто защитих. Това е историята-личната. В края на краищата в момента на влизането вече имах основанията. За да имам жилището което искам 5 години блшзо бачках в строителството и защитих дисертация, която си беше загуба на време, защото от мен няучен работник не става. Нито имам "дупе" да седя на едно място, а имам и страх от аудиторията. Похарчих пари на държавата и мое време за да защитя нещо, от което никой нямаше нужда. Залравяш нещо друго обаче, че майка ти к еквивалента на 180 лева сега трудно би живяла, камо ли жилище да строи. Панелът между впрочем е по скъп от тухлата като изпълнение колкото и парадоксално да звучи. Те е и толкова лошо изпълнение, но ние го побългарихме, а и надробихме. Тоест в патента нямаше такива по 52 квм освен ателиетата. Облицовката също я съклратихме. В Младост панелите бяха френски патент и отези като видяха какво правим се отказаха от сътрудничество. Има обаме нещо друго което ти едва ли знаеш. Ако някога си ходел към Люлин 1 там има едни червени блокове. Нях гърци ги правиха на акорд. Тоест гърци бяха гастарбайтери у нас, сега ние у тях.
цитирай
4. usandthem - ето ти още числа за коментиране,
23.03.2012 00:11
с руския нямаш проблем. И недей бърза пак да обявиш и това за фалшификат, че пак ще станеш за смях, като в предишната част.

http://www.opoccuu.com/zhal.htm
цитирай
5. usandthem - още малко цифри , пак оттам
23.03.2012 00:21
http://www.opoccuu.com/rab1913.htm
цитирай
6. vencivaleri1951 - И какво искаш да кажеш с това.
23.03.2012 02:24
usandthem написа:
с руския нямаш проблем. И недей бърза пак да обявиш и това за фалшификат, че пак ще станеш за смях, като в предишната част.

http://www.opoccuu.com/zhal.htm


Остава да сравниш и окрада на императора с този на Путин:)))
Ако направиш същото щатно съпоставяне и в България ще получиш подобни разлики. Не ти ли е ясно защо се получава?
Обаче ако сравниш розликите зауправление сега и тогава като цяло картинката ще е друга. Вазходи за отбрана също.
Просто относителния дял на тези длъжности които си посочил спрямо останалото население тогава е значително по малък, а от там и жалованието:) повечко. Тогава един капитан минава за елит драги, а сега относително ниско платен човек. За чиновник в министерство сега дори аз аутиста не бих се полакомил, а тогава си барин. Нямаш тади разновидност работни места . Просто сравняваш две много различни държави. Ако правиш аналог с моите сравнения си далечот истината. Голама част от дохода на българина се формира и от участието му в трудовия процес преди 10ти. Пенсии , стаж. Нещо повече, съвсемдо скоро бъдещите пенсионери избираха години трудов стаж от преди 10ти. Нямаш кой знае и какви различия вдлъжностните харектеристики.
Виж за Русия работниците са били около 550 000 всичко. Сега една малка област с характеристиката да кажем на България има двойно. Да кажем корабен майстор или електротехник тогава се е рамнявало на програмист днес. Наемни работници програмисти, хардуеристи, лекари и проче бели якички се возят на собствени яхти ...дори в България. Дори и в твоя списък ножицата на различията се затваря с увеличаване бройката на хората на съответната длъжност.
Ако сравниш да кажем пък и къщите /на плебса/ ще установиш, че са доста по евтини-ама са землянки и дървени колиби по селата да кажем. Храната е била по ефтина , но ...припомни си Гоголовия "Шинел"...
цитирай
7. usandthem - ами, ако не си разбрал какво искам да кажа...
23.03.2012 12:32
нали ти показваш цифри, нали ти славославиш евтинията на соца. Пък сега не си съгласен със собствените си критерии за просперитет. Сега Гогол ми припомняш. Какъв относителен дял, какво го сучеш - казано е ясно - руския работник колко е получавал, какво е можел да купи в сравнение със съветския. Колко хляб, колко месо и прочее. Нали си по цифрите и статистиката, какво тичаш към литературата?! Сравнението е между руския и съветски работник, кви ми ги плещиш за клеркове яхти и програмисти. Стегни се и спри с глупостите - голяма част от дохода на българите се формирал от трудовия процес преди 10-ти ! Ами той затова е на тези равнища ! Колко пари имаше в пенсионният фонд на 10- ти, знаеш ли ?! Знаеш, разбира се, ама пак ще почнеш да въртиш и сучеш, че и да послъгваш !
цитирай
8. vencivaleri1951 - Ами то глупостта ходи по хората.
23.03.2012 15:29
becksss написа:
Венци, ти сериозно ли правиш паралел между тогава и сега!? Ти не си толкова глупав май. Ти си много по-глупав.

На мен съдбата глупост дарила, на теб ум. Бъди здрав и все така наблюдателен и деликатен.
цитирай
9. becksss - Хехе!
23.03.2012 15:37
Венци, ти сериозно ли правиш паралел между тогава и сега!? Ти не си толкова глупав май. Ти си много по-глупав.
цитирай
10. vencivaleri1951 - Не разбирам какво не е ясно.
23.03.2012 15:45
usandthem написа:
нали ти показваш цифри, нали ти славославиш евтинията на соца. Пък сега не си съгласен със собствените си критерии за просперитет. Сега Гогол ми припомняш. Какъв относителен дял, какво го сучеш - казано е ясно - руския работник колко е получавал, какво е можел да купи в сравнение със съветския. Колко хляб, колко месо и прочее. Нали си по цифрите и статистиката, какво тичаш към литературата?! Сравнението е между руския и съветски работник, кви ми ги плещиш за клеркове яхти и програмисти. Стегни се и спри с глупостите - голяма част от дохода на българите се формирал от трудовия процес преди 10-ти ! Ами той затова е на тези равнища ! Колко пари имаше в пенсионният фонд на 10- ти, знаеш ли ?! Знаеш, разбира се, ама пак ще почнеш да въртиш и сучеш, че и да послъгваш !


Презирания от теб Маркс много добре го е обяснил. С развитие на техничедсия прогрес качествено се променят и пр сили и пр отношения. Тоест машината става все по важна за произв процес, а работната сила все повечегуби своите позиции. От там и труда му става по ефтин.Точно това според Маркс ще доведе и без това антагонистичните отношения между труда и капитала до точката на кипене и ...и нижда евреина "Аврора" в Темза. :) Пак там той разглежда рабзаплата и компонентите и. Точно там се обяснява и защо макар и нарствайки като номинал заплатат всъщност намалява. Тъй като тя не може да изпреварва производителността , тя и изостава от асортимента на стоките на пазара. То и за това се появява периодично свърхпроизводство. Тоест ако преди е купувал месо, сирене хляб и галоши , сега се появяват още и велосипеди, и мотоциклети и... Тоест за да избият отклонението на кинти производителите на храни им увеличават цените. Тоест ако с предишната заплата е купувал 100хляба сега купува 70. За сметка на това пък ако преди е купувал мотоцикрет с 5 заплати сега го купува с три. Радиопарати също и прочее. Сполучлива реплика би била ...Ами Венци ти преди с колко заплати си купуваше радиокасетофон,
цитирай
11. usandthem - вече ставаш смешен, не че ти е за пръв път..
23.03.2012 18:52
значи викаш руския работник като не имало какво друго да си купи си е купувал повече хляб и месо от съветския от 1980 година ?! Ами гледай внимателно, в таблицата са посочени и автомобили и мотоциклети и квадратни метри, всичко. Няма показател по който 1980 г да превъзхожда 1914 г. Или искаш да я постна тук цялата таблица ?! И остави го Маркс на мира, гледай 1914 година и сравнявай с 1980 - годината в която комунизма почти трябваше да е настъпил и победил окончателно. Другото го обяснявай на бедните си съпартийци - как машините са виновни и как заплатите им изостават от производителността на труда. И как парите не им стигат заради богатия асортимент ! :) Цар си на смешките ! :)
цитирай
12. usandthem - разгледай тези таблици, третата е най-разбираема -
23.03.2012 19:15
разглежда един простичък и универсален критерий - колко е могъл да си купи работника през сравняваните години. А именно 1913 и 1980 и 1989 години.

http://opoccuu.com/tseny.htm
цитирай
13. vencivaleri1951 - Преставам да споря с теб.
23.03.2012 19:52
usandthem написа:
значи викаш руския работник като не имало какво друго да си купи си е купувал повече хляб и месо от съветския от 1980 година ?! Ами гледай внимателно, в таблицата са посочени и автомобили и мотоциклети и квадратни метри, всичко. Няма показател по който 1980 г да превъзхожда 1914 г. Или искаш да я постна тук цялата таблица ?! И остави го Маркс на мира, гледай 1914 година и сравнявай с 1980 - годината в която комунизма почти трябваше да е настъпил и победил окончателно. Другото го обяснявай на бедните си съпартийци - как машините са виновни и как заплатите им изостават от производителността на труда. И как парите не им стигат заради богатия асортимент ! :) Цар си на смешките ! :)


Ти смяташ ли, че е нещо по различно в САЩ да кажем. Защо например сега Майкрософт е назад с материала сравнена с Рокфелеровата империя. Защо тогава стотина милиони долара са повече от стотици милиарди днес. Ами и с надника на тогавашния работник е същото."Машините ...смешник" Ами машините "тъжен" Ако не разбираш какво правят машините в оциален аспект и пролетаризирането какво да говорим...
цитирай
14. usandthem - ти не спориш с мен, а с руски сайт, който предоставя тези данни
23.03.2012 21:12
и въпросът с "пролетаризирането на масите ,благодарение на машините", не е част от този спор. Ако беше щях да те попитам - До каква степен трябва още да навлезнат високите технологии и автоматизацията в производството, та да се пролетаризират американските и немските работници например ?! Като не е по-различно по света що ги размахваш тези цени, каква ти е тезата ?! Цифровото обозначение на "надника" е условно, важна е покупателната сила на този надник. Иначе ,както и Икономист отбеляза, при Виденов бяхме милионери, ама какво всъщност можехме да си купим с тогавашните заплати ?! Това са елементарни неща, знам че не си толкова глупав да не ги знаеш. Просто не ти изнася и си смучеш аргументи от пръстите. Знам, че не ти е лесно да спориш с мен, да се нацупиш също е вариант да се отървеш ! :)
цитирай
15. анонимен - Чакай драги...
23.03.2012 21:50
Тези данни са сравними. Периода е статистически сравним. На практика кой знае какви мощности нямаме изградени, а затворени бол. Работната ръка е на практика почти същата/ти, аз, икономист.../ Дори длъжностите и съответните им характеристики са същите. ко разгледаме длъжностите сега и тези от преди 100 години и да вземем една от най многобройните длъжности/мисля най разпространената днес-учителската/ През 11та миналия век тази длъжност е от най престижните и не лошо платена спрямо останалата част от обществото. Днес, а и преди двадесетина години въобще не е така. Учителството /и не само у нас/ е ниско в социалната таблица по две причини. Първо специализирането доведе до голямо увеличение на броя им. В момента над 100000души учителствават на около 850,900 хиляди ученици. Едно е да осигуриш заплата на няколко хиляди, друго е на 100000. След това се появяват и длъжности изискващи много по висока квалификация и отговорност Същото е и с работниците. Не можеш да сравняваш статистически различни държави, през десетки поколения. Никоя статистика не го прави. Това е сбор на баби със жаби. две плюс две прави 4, но какво -баби или жаби?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vencivaleri1951
Категория: Политика
Прочетен: 5105102
Постинги: 1374
Коментари: 19686
Гласове: 5497
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930