Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.09.2011 13:12 - Защо съм социалист?
Автор: vencivaleri1951 Категория: Политика   
Прочетен: 8480 Коментари: 38 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Дискусиите в Блог Бг за симпатиите към дадена идеология по правило винаги са се превръщали във взаимни обиди и с изказ присъщ на озлобени и невъзпитани хора.  Адептите и на "лявото" и на "дясното" по принцип са ерудирани и високообразовани люде и проспериращите страни в момента са съумели да извлекат положителното, работещото и от двете основни идеологии. Абсолютното отричане на пазара е еднакво вредно както и фетишизирането му. Отказът от солидарно общество освен че не е работещ механизъм е и цинична и перверзна  теория/за съжаление  на места и практика/ Когато аз казвам, че вярвам в солидарността/социализъма/ то е защото отказвам да мисля че:
-Човек априори е  егоист
-Чонек априори е алчен
-Човек априори мисли за себе си
Смятам, че човек по правило се ражда добър и отворен към другите. Малкото дете няма чувство за собственост и я споделя/собствеността/ охотно с другите. По нататъшното оформяне на детето зависи от възпитанието.  ДЕЦАТА по принцип са СОЦИАЛИСТИ.  Те доброволно се отказват от индивидуалността в полза на групата.Споделят храна, играчки, емоции в групата. Тоест "откъсват" от себе си за да го "дадът" на групата. Тоест при тях важи принципа -Твое е това което можеш да дадеш и то е обратното от тезата на пазара- Твое е това което си взел или можеш да продадеш.
Обществото когато е в сериозна криза/войни, бедствия, глобални катастрофи/ то инстиктивно започва да използува елементи на солидарното/социалистическото/ общество. /Разпределяне по равно хранителни запаси, горива, колективни трудови прояви...Спекулата, основния двигател на пазара бива поставяна извън закона и сериозно се санкционира/ Е , добре защо кагато децата се социалисти:), в криза обществото се обръща към комуната аз да бъда руган зарад същите тези убеждения нядраствяйки възраст и не чакайки бедствие или война за да изповядам подобни възгледи? Децата в игрите си винаги искат да играят на страната на Робин Худ, Вилхем Тел/взимам нарочно герои от западните общество/...тоест те са отляво. Какво лошо има в това? Ами не искат да са дилъри, банкери, фирмени адвокати...
Те с интуицията си чувстват кое е справедливо, други са за тях престижните герои...
Да свързваш Херцен, Кампанела, Маркс със практиката на Сталин, е толкова порочно и невярно колкото да свържеш Пиночет с Кейнс или Адам Смит. Да свържеш социализъма с практиката на репресиите е толкова порочно колкото да свржеш християнството с Инквизицията. Можеш да бъдеш социалист и без да ти е необходим чл1ви в Конституцията. А и конституцията едва ли ще загуби ако в приамбюла отпадне неприкосновенноста на частната собственост  . 



Гласувай:
7


Вълнообразно


1. valsodar - Проблемът никога не е бил в това да ...
02.09.2011 15:47
Проблемът никога не е бил в това да дадеш, а това дали то ще попадне в правилните ръце. Социалната система създава почти толкова проблеми, колкото и решава именно поради тази причина.
За пример циганите издържащи се със социални помощи.
Как би стимулирал някой да работи, ако с помощта която постоянно му предоставяш ти го демотивираш за това?
Всяка една помощ трябва да е внимателно премерена, за да има смисъл от нея.
Безплатен обяд няма.


Просто има си нужда повече от промянва в мисленето, в ценностната система, в това - какво приемаме за добро и кое не.
Така че, от гледна точка на хуманизма и състраданието - всеки е роден социалист. Но от гледна точка на опита и преживените разочарования от готованците, лека-полека спира да е безрезервен филантроп :)
цитирай
2. анонимен - vencivaleri1951,
02.09.2011 15:49
без да се заяждам, ще ви попитам в прав текст нещо. Кога едно дете започва да споделя собствеността си с другите? Питам, защото в последните седем години пред очите ми израстна един малък човек и имам впечатления от първо лице. Написаното по-нататък поражда и други въпроси, но ми се струва че знам как бихте отговорил на тях.
цитирай
3. vencivaleri1951 - Виж "Икономист" и Енгелс, и Мор... не са социалисти по битие...
02.09.2011 17:04
Въобще е глупава да се разглежда социализъма и симпатизиращите му като константа от времето на Бисмарк. То пък той без да е такъв прави много успешна пенсионна и здравна система близка до въжделетията на социалистите. Днес има не малко наемни работници които си карат яхтите/бели якички, учени, лекари.../ и буржоа които едва свързват двата края като не им плати някой финансов министър изработенето или не им върне ДДСто:))) Ти ми се струва, че си влязъл в нихилизъма на някои мои приятели разочаровани от начина по който станаха промените или по точно от безумието след 10 ти ноември. Имам приятел/дори работя за него/ който държи като дребен клерк човекът който през 92 ра му седна на стола-беше директор на една външнотърговска централа. Както в повечето случаи централата фалира и няколкото седесарчета останаха да се препитават от наемите на сградата. Приятелят разви бизнеса си, купи сградата и остави този който му посочи някога вратата на някаква обслужваща длъжност. Хей така да му напомня, че всичко тече...Мисля си, че живееш с подобно омерзение и мисля, че това те трови не по малко отколкото реваншиските бълнувания на "катаните" Твята ирония, сардонизъм понякога дори, също е непродуктивен реванш според мен. Ние вече сме взели дали... изпортихме и децата...За внуците може би има шанс. Не мога да се побера в кожата например че дъщеря ми заряза катедрата и отиде да "продава" телефони. Може да съм наивен, но това е чалгаджийство на сто процента. Въпреки всичко съм оптимист. Не си мисли че "франкът" е много силен. По силен е от долара и рублата, но не по силен от духа и фантазията. Все си мисля, че консумативното няма да победи солидарното. Знам, че изглаждам наивно, като съподвижник на "Дядото" ,но вярвам в това. Имах предвид децата в яслите-до три години.
цитирай
4. vencivaleri1951 - Едно дете дподеля това което споделят с него, а и помежду си родителите му.
02.09.2011 17:12
1000songs написа:
без да се заяждам, ще ви попитам в прав текст нещо. Кога едно дете започва да споделя собствеността си с другите? Питам, защото в последните седем години пред очите ми израстна един малък човек и имам впечатления от първо лице. Написаното по-нататък поражда и други въпроси, но ми се струва че знам как бихте отговорил на тях.


Ако чува често -мое, твое и то ще научи значението на тези думички.
цитирай
5. vencivaleri1951 - Формално ими доза истина в това което пишете.
02.09.2011 17:18
valsodar написа:
Проблемът никога не е бил в това да дадеш, а това дали то ще попадне в правилните ръце. Социалната система създава почти толкова проблеми, колкото и решава именно поради тази причина.
За пример циганите издържащи се със социални помощи.
Как би стимулирал някой да работи, ако с помощта която постоянно му предоставяш ти го демотивираш за това?
Всяка една помощ трябва да е внимателно премерена, за да има смисъл от нея.
Безплатен обяд няма.


Просто има си нужда повече от промянва в мисленето, в ценностната система, в това - какво приемаме за добро и кое не.
Така че, от гледна точка на хуманизма и състраданието - всеки е роден социалист. Но от гледна точка на опита и преживените разочарования от готованците, лека-полека спира да е безрезервен филантроп :)


Но само формално. Колко по малко преразпределя едно общество толкова по голяма част от социалните фондове се консумират от бедните и несъграждащи слоеве на обществото. Получава се затворен кръг. Мизерията възпроизвежда мизерия но с по голям номинал.
цитирай
6. lisa19 - Аз бих казала,
02.09.2011 18:28
че в момента е модерно да си мизантроп. Повечето са така. Да мразиш е част от ежедневието. Като гледам какво се пише другаде, човек стига точно до този извод. Омразата ще ни погуби, нищо друго. Загиваме от собствената си мизантропия. Ще оцелеят тези, които имат и могат да лъжат. За другите не ми се мисли, а и да мисля едва ли мога да направя нещо.
цитирай
7. vencivaleri1951 - Много си видяла от 19та до сега:)
02.09.2011 20:34
lisa19 написа:
че в момента е модерно да си мизантроп. Повечето са така. Да мразиш е част от ежедневието. Като гледам какво се пише другаде, човек стига точно до този извод. Омразата ще ни погуби, нищо друго. Загиваме от собствената си мизантропия. Ще оцелеят тези, които имат и могат да лъжат. За другите не ми се мисли, а и да мисля едва ли мога да направя нещо.


Просот ни е трудно Лиза. Мизерията в бита ражда и мизерия на духа. След това и много история има на Балканитеимного рани не са зараснали още. Просто трябва да се помъчиме да не отваряме нови.
цитирай
8. alexalexalex - защо не съм социалист, което не означава, че не съм социален)))
02.09.2011 21:08
- защото хората не са равни и не могат да бъдат
- защото се дразня на всякакви вождове, които винаги са прави (даже когато съгрешат)
-защото вярвам, че е важно какъв човек си, а не дали дядо ти е бил партизанин и е обирал мандри
- защото "държавата" винаги управлява бизнеса лошо
-защото мразя цензурата


мога да изброявам с часове)) а, и не на последно място, защото не искам жените да са общи (преразказвам другарите Маркс и Енгелс)
цитирай
9. vencivaleri1951 - Не си спомням някой виден социалист да е казал, че хората са равни. Виж равноправни е друг въпрос.
02.09.2011 22:08
alexalexalex написа:
- защото хората не са равни и не могат да бъдат
- защото се дразня на всякакви вождове, които винаги са прави (даже когато съгрешат)
-защото вярвам, че е важно какъв човек си, а не дали дядо ти е бил партизанин и е обирал мандри
- защото "държавата" винаги управлява бизнеса лошо
-защото мразя цензурата


мога да изброявам с часове)) а, и не на последно място, защото не искам жените да са общи (преразказвам другарите Маркс и Енгелс)


Вождове имадостатъчно и от дясно...Хитлер, Франко, Пиночет, Балтазар...
"Общите жени" много лош преразказ...Независимата жена не значи обща жена, а с право на избор. Ако по време на соца ти си е случвяла на теб или на твой близък да имате ортак то едва ли идеологията е виновна. Случва се и при пазарната икономика.
Държавата лош собственик...Може би сте прав Рено, Волво...:)))
цитирай
10. alexalexalex - хъммм
02.09.2011 22:35
баш Хитлер си е социалист. истински. националсоциалист, на което вие (социалистите) му викате фашист, щото не искате да си признаете, че сте си близки.
за добрата държава като собственик - на 1 твой пример мога да давам 1000 обратни, така че е безмислено да спорим.
а за "лошия преразказ" ще цитирам, при това не лошо, а точно)))

В действителност буржоазният брак е общност на съпругите. Комунистите най-многото биха могли да бъдат упрекнати в това, че те на мястото на лицемерно прикритата общност на жените уж искали да въведат официална чистосърдечна общност на жените. Впрочем от само себе си се разбира, че с премахването на сегашните производствени отношения ще изчезне и произтичащата от общност на жените, т.е. официалната и неофициалната проституция.

http://oshte-info.de-zorata.de/oshte.info/004/000105/05/2705/04.htm - за проверка, че цитирам точно))))

не се захващай с темата за Маркс и Енгелс, че съм разплаквал много социалисти.
Странно - познавам вашите библейски текстове по-добре от вас)))

Апропо, за разлика от левите, аз , за да харесам или не харесам нещо, трябва да го познавам - демек чета, мисля и се опитвам да анализирам)))

А 99 % от социалистите (бивши комунисти) ни Маркс са чели, ни Енгелс, ни Ленин.
Лошо, Венци, лошо))))
цитирай
11. lisa19 - Венци,
03.09.2011 00:09
или хората са заблудени, или се правят на интересни, или си говорят както намерят за добре, но рядко се казва истината. Или по-точно - рядко някой говори сериозно. Понеже имам една мисъл, ще цитирам нещо, което си писал: "След това и много история има на Балканите и много рани не са зараснали още. Просто трябва да се помъчиме да не отваряме нови." - Много добра мисъл, само, че като гледам никой не те разбира. Говорят си на инат и това е. Българина не е свикнал да мисли Валери. Това го уморява и му е трудно. Докато го измисли обаче и повярва на някой друг.... хайде да не казвам какво значат точките. Все се намира по някой умотрепач, който иска да те накара да повярваш на нещо уродливо и си измисля приказки от хиляда и една нощ. Така се удължава агонията помежду ни. Някои се чудят как да преиначат нещо в своя полза, но от друга страна много добре разбират какво им се говори. И все пак тропат по масата, но пък ще им излезе пришка, особено ако ръчичката им е нежна, както е в повечето случаи. Но едва ли ще станат по-умни. Понякога безсилието е признак на глупост. Отскоро забелязвам, че някои хора наистина оглупяват точно от безсилие. Чудят се как да накарат хиляди да им повярват, но пък всеки не се поддава на нещо казано-рекано. И какво сега, като не съм съгласна що да ме карат да вярвам в нещо, което ми е чуждо и е далеч от моята същност. Ами аз не ги карам да вярват на това което е мое мислене. Нямаме нито такт, нито умения в човешките взаимоотношения. Ако я караме така, няма и да имаме. Но се надявам някой ден да поумнеем. Казват, че главният мозък е най-сложно устроен орган на централната нервна система при човека. Има важна регулираща обединяваща и координираща роля по отношение функциите на всички други органи. Представяш ли си само, колко сложна е централната нервна система и през какви умствени дилеми минава тя. Но това е друга тема. }}}
цитирай
12. vencivaleri1951 - Е, добре...хвана мемен нечелия.
03.09.2011 01:01
alexalexalex написа:
баш Хитлер си е социалист. истински. националсоциалист, на което вие (социалистите) му викате фашист, щото не искате да си признаете, че сте си близки.
за добрата държава като собственик - на 1 твой пример мога да давам 1000 обратни, така че е безмислено да спорим.
а за "лошия преразказ" ще цитирам, при това не лошо, а точно)))

В действителност буржоазният брак е общност на съпругите. Комунистите най-многото биха могли да бъдат упрекнати в това, че те на мястото на лицемерно прикритата общност на жените уж искали да въведат официална чистосърдечна общност на жените. Впрочем от само себе си се разбира, че с премахването на сегашните производствени отношения ще изчезне и произтичащата от общност на жените, т.е. официалната и неофициалната проституция.

http://oshte-info.de-zorata.de/oshte.info/004/000105/05/2705/04.htm - за проверка, че цитирам точно))))

не се захващай с темата за Маркс и Енгелс, че съм разплаквал много социалисти.
Странно - познавам вашите библейски текстове по-добре от вас)))

Апропо, за разлика от левите, аз , за да харесам или не харесам нещо, трябва да го познавам - демек чета, мисля и се опитвам да анализирам)))

А 99 % от социалистите (бивши комунисти) ни Маркс са чели, ни Енгелс, ни Ленин.
Лошо, Венци, лошо))))


Ти си чел Маркс вместо мен, но пък аз ще ти цитирам един друг евреин също с тежнение към социалното-Айнщайн. Та той драги в един от многото си афоризмъи казва:
-Безкрайни са две неща...Вселената и човешката глупост. Бъди здрав!



цитирай
13. vencivaleri1951 - Драга Лиза/ позволи ми да те наричам така.Не харесвам лисиците-глупави и жестоки животни/
03.09.2011 01:24
Аз съм освен социалист и "кучкар" :) Не от това , че ходя по кучки, а /не че не се е случвало но остана някъде при щурма на Зимния дворец:)/ защото съмимал много кучета. В момента си избирам поредното. От сълги години наблюдения съм установил, че дребните, слабите/духом имам предвид/ обикновено избират бойни породи кучета и специално ги злобят, чувствайки се около тях значими. Те просто не разбират, че озлобено куче за нищо не става и рано или късно ще скочи и срещу стопанина си или срещу негов близък. Подобни са и тези блогъри които го дават по хард и изграждат от себе си персонажи каквито извън клавиатурата те не са. Компа е чудесна джадажа, но и тя като всяка техника може да те подведе и да живееш един измислен живот. Тоест играеш някакъв измислен герой в накаква измислена ситуация и идва момент ккогато тази игра става по важна от действителността или ако перевразирам заглавието на един многи умен и човечен филм...изгубват се на екрана на монитора. Благодаря, че ме посещаваш:)
цитирай
14. alexalexalex - Венци
03.09.2011 07:25
И негрите не бия, споко)))
Само едно ми е чудно - защо червените се криете като мишки, когато стане дума да се води спор. Не размятане на лозунги, а спор))))
Митьо Кризата - и той така като теб.
В момента, в който му извадиш довод - и се крие)))

бъди здрав, целуни Станиша, поплачи с Гоце, че вече няма да е толкова лесно да стреля по архари и си свиркай - светът е едно добро място, откакто комунизЪма легна на смъртно легло и е на тежки наркотици само в КимИрСения, Куба, Венецуела, Беларус и на още две три места.
цитирай
15. vencivaleri1951 - Вие не водите спор.
03.09.2011 09:05
Вие се опитвате да уязвите опонента си. При това го правите анонимно. Вадите от арсенала на глупостта/не казвам , че Вие сте глупав/ изтъркани фрази и ти хвърляте
в пространството. Какво общо има архара с идеята за солидарното общество. Ако Пэрванов е стрелял /той отрича/ по защитени животни е лошо, но хиляди пъти по лошо е да сриваш хилядолетни цивилизации и да избиваш хора за да им вземеш енергоносителите и да сложиш рамо на оръжейния бизнес. Наистина човекът не е записан в червената книга и "победителите не ги съдят". Именно за това съм за солидарното общество където животът , достойнството и просперитета на другия до теб, както бита и културата му са свещенни, а не борсовите индекси. Точно и по тази причина спирам до тук с диалога по между ни защото "диетата" и "хигиената" които спазваме са много различни и не сме продуктивни в Изказа си.
цитирай
16. usandthem - искам да те попитам , сине на висш военен,
03.09.2011 10:29
този социализъм, приложим само в детските ясли до 3 години, имало ли го е някъде, кога и къде , или просто си фантазираш и хипотетично си уверен, че е възможен , както са правили мнозина утописти ? Разбрах от написаното, че сталинизма, живковизма, кастровизма и прочее не са социализъм, както хитлеризма, франковизма и пиночетизма не са демокрация. Кажи, ако ти си начело на България, примерно, ако ти трябва да напишеш законите и конституцията на държавното устройство, като как ще изглеждат нещата приблизително. И какво правим с несъгласните да живеят при социализъм ?! Правим ги "щастливи" насила, или пак по "методиката" от едно време - на прасетата ?! И кой още освен теб ще решава съдбите човешки - някои като владимир, кушел, хитов , или лиса 19 ?!
цитирай
17. balkanec - Подкрепям
03.09.2011 10:53
Разбира се, социализма е по-справедливото устройство.

Формата му, която беше у нас може и да не беше най-добата, но постигна силна държава със силна армия, силна икономика и добри социални условия.

Поздрави!
цитирай
18. usandthem - ще защитиш ли тезата си, сине на висш военен, или сърдито ще мълчиш ?! :)
03.09.2011 10:58
Разкажи за справедливото общество, спечели ни за тази идея ! Ще има ли в него плурализъм, или ще има само социалистически партии?! Ще има ли свободни избори, или мандата на управляващите пак ще е доживотен. Ако ще има и партии с различно от социализма мислене, какво правим , ако някоя такава вземе, че спечели изборите ?! Викаме някоя яркооцветена армия?! Повеждаме "курс на въоръжена борба" ?! Хайде, дори няма да споря с теб, само обясни "що е това справедливо общество и има ли почва у нас ? :)
цитирай
19. liliyanaandreeva - Социализъм, поставен на научна основа
03.09.2011 11:03
СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

СОЦИАЛНА = СОЦи . Ал . На = 687 евро . 13 заплати . 72 години = 643 032 евро – това е валутната равностойност на средствата за пожизнената издръжка на един човек от рождението до смъртта му при цени на стоките и услугите от 2 000-та година в по-развитите държави.

СОЦИ = 687 евро = 687 дни – това е годината на планетата Марс, откъдето произлиза и Марсилезата.

С = 6 = Карбон – хим.ел. №6
О = 8 = Осем
Ци = 7 = Зибен – на немски език

Ал = 13 заплати = 13 лунни години в една земна

На = 72 = Хафний – хим.ел. №72 - 72 години

72 години е средната продължителност на живота

687евро . 13заплати . 72години = 643 032 евро всекиму


инж. Лиляна Благоева Андреева
цитирай
20. vmir - Хубаво е да заявиш позиция, защото дава възможност да се споделя несъгласието с нея:
03.09.2011 17:04
Груповата солидарност, превърната в политика, премахва конкуренцията и деградира мотивацията за самоизява. Тя гарантира приблизително изравняване на доходите, но изостря нуждата от връзки, за да си решаваш конкретните проблеми. За периоди на оцеляване, солидарността е важна, но общото развитие изисква състезание, съперничество и стимулиране на победителите.

Категорично не съм съгласен, че нямало връзка между Маркс и Сталин, най-лютите, кървави и непримирими политически борби в историята са между марксисти и социалдемократи. Вторите са ненавиждани от първите като ренегати и предатели на учението за социалистическата революция и диктатурата на пролетариата (въпреки, че в икономическо отношение разлика между марксисти и социалдемократи практически няма).

Грозното е, че за момента това за революцията се говори само под сурдинка, а за оправдаване на терора се честват терористични актове и се героизират терористи, което хвърля сериозна сянка на съмнение върху порядъчните ти социалдемократически възгледи и на социалистите като теб. Това нагнетява марксистки идеи и в част от крайната антикомунистическа десница, което е сериозен фактор за политическа нестабилност и снижава ефективността на политическите начинания, които често удрят на камък заради безотговорна демагогия и заигравка с марсистките постулати за революцията отляво и отдясно.
цитирай
21. vmir - 23. анонимен - Никой не се ражда добър.
03.09.2011 17:07
анонимен написа:
Твърдението, че всички хора се раждат добри и отворени един към друг е колкото наивно, толкова и погрешно.

Ние сме хищници и това е особено вярно в по-ранна възраст, когато инстинкта все още не е потиснат от възпитанието.

Вярно е да се каже, че всеки се ражда без национална и религиозна принадлежност. Те се изграждат и налагат на индивида в последствие. Същото е и с "добротата" - тя се налага по-късно, защото липсва при раждането. Не съществува инстинкт за доброта.

Освен това, децата са пълната противоположност на "социалисти". При тях най-често се наблюдава налагането на една индивидуалност над останалите - нещо като "водач на глутницата". Всяко дете се стреми да се наложи като водач, дори и чрез насилие или манипулация.


Съгласен.
цитирай
22. komunista - Точно така, другарю! Всички се раждаме социалисти,
03.09.2011 19:49
но после ставаме комунисти!
цитирай
23. alexalexalex - венци
03.09.2011 23:25
човечеството се прощава със своето минало смеейки се ( да подскажа ли кой го е казал).
доколкото комунизмът в неговия уродлив вид умря (поне в Централна и Източна Европа) не искай да се прощавам с него все едно, че ми е близък роднина.
Защо, да попитам, ако комунизма (или социализма , както го наричахте) е толкова хубаво нещо от него
- бягаха всички или поне тези, които можеха;
- оградите по границите не пазеха да не влезе някой, а да не излезе;
- защо имаше вечен дефицит на всичко и най-вече на морал;
- защо тази толкова "социална" и хуманна" система не заработи никъде - нито в СССР, нито у нас, нито в Чехия, нито в Полша, нито в Албания, нито в Китай, че даже и в Куба не успя. Хайде, в една държава да не е станало - да кажем тъпи управляващи. Ама то - В НИТО ЕДНА! Дали пък системата не е сбъркана априори, ако не работи?
Ти би ли си купил красива кола, която не пали, защото няма двигател?

Попитах веднъж Митьо Кризата - като сте толкова социални колко пари дарявате за някоя готина кауза. Аз и купчина приятели отделяме пари за нещо, което според нас е смислено - даваме пари да се обучат деца, които завършват домове за сираци , за да им намерим после работа (понякога чрез познати кметове намираме и жилиша),за да не стават проститутки или крадци.

Та да те питам - аз и приятелите ми ли сме по-социални или такива като Митака, дето плачат за братсво и равенство, ама не дават една стотинка?
Пошлото демагогстване , присъщо на Гоце (Българската Коледа, където не съм и няма да дам 1 стотинка), не ме кефи. И не се показвам по телевизията, за да викамколко съм социален. Не, че не ме канят, аз не искам. Защото го правиш заради това, че искаш, а не да се показваш.

Апропо, ти колко данъци плати миналата година,а? Аз съм платил 5 цифрена сума. И не съм скрил 1 ст. ИИ няма да крия. защото мисля. че така трябва.

Така че - хайде по-леко с определенията. Освен лозунги - за другото никакви ви няма)))
цитирай
24. lisa19 - Цитат:
04.09.2011 09:48
И кой още освен теб ще решава съдбите човешки - някои като владимир, кушел, хитов , или лиса 19 ?!
----------------------------
16. usandthem - абе какво ти става? виждаше ми се нормален, от теб ми дойде тоз ник с който влизам, а ти сега ме караш да взема да си го сменям. Виж какво, искам да те питам нещо: До кога ще нападате хора с различни разбирания. Абе защо не окачите бесилки и да започнете да бесите, а? Или като пиночет да напълните стадиона на Герена и започнете да убивате. "Демокрацията" го налага. Ами вместо да спорите с некви си социалисти, у-ни-що-жа-вай-те. Ето затова казвам, че няма да се оправим, защото хората са като детска градина. Абе по на 40/50 години мъже говорят като деца от детската градина - с тоз ще говориш, с оня няма да говориш. БРАВО!!! Ум царува, ум робува, ум патки пасе! - българска поговорка. Между впрочем комунисти и социалисти има и в други държави. Разберете го!!! Обаче понеже защото от главите ви се вдига пушилка и точно пушека ви пречи да осмислите положението. Шашава работа.

алексалексалекс и т.н. не знам защо се хвалиш, но както и да е. Като си богат ше плащаш.
цитирай
25. usandthem - лиса 19
04.09.2011 10:17
Споко, моме, къде видя нападки ?! Задавам въпроси, на които никой не ще да отговори. Какви бесилки, какви стадиони, какво унищожаване ?! Чети внимателно и се успокой !
цитирай
26. lisa19 - 25. usandthem
04.09.2011 10:26
Рядко ми избива шайбата, но явно съм пропуснала това което си писал. Освен това, точно Венци има отговор на твоите въпроси блога си. Както и в настоящия си пост. Отивам на балкана край реката да си почина от казано-рекано. Хубав ви ден и не се занимавайте с глупости.
цитирай
27. анонимен - По професия съм икономист,
05.09.2011 16:35
а там ляво и дясно са добре различими. Имам си голяма градина, от нея аз и наемните ми работници с упорит целогодишен труд произвеждаме 12 камиона с ябълки. Ясно, част от тях - 2 или три камиона ще отидат за данъци, но комунисти и социалисти ламтят да разполагат поне с осем от камионите с ябълки. Що не си...
цитирай
28. анонимен - Икономист
06.09.2011 20:13
Честит празник,Венци! Абе може ли да питам:,дали вече съм персона нон-грата, при теб?Нещо освен,че мен ме няма / т.е. съм изтрит/,което допуусках,че е от системата,гледам,че и диалога с един друг блогър го няма.Аз не се силя да гостувам при всеки.Само намекни и аз разбирам от половин дума.Ако нещо бъркам....????
цитирай
29. vencivaleri1951 - !???
06.09.2011 23:54
анонимен написа:
Честит празник,Венци! Абе може ли да питам:,дали вече съм персона нон-грата, при теб?Нещо освен,че мен ме няма / т.е. съм изтрит/,което допуусках,че е от системата,гледам,че и диалога с един друг блогър го няма.Аз не се силя да гостувам при всеки.Само намекни и аз разбирам от половин дума.Ако нещо бъркам....????


Върнах се от село преди малко. Нещо интернета ми се беше закучил,а и преди това ме баннаха зарад нашия общ приятел. Модераторите правят разни неща напоследък. Мен ми намекнаха, че ако не подбирам изразите си!?/едва ли има по мек коментатор от мен в този сектор/ Така , че ако има нещо , то не е от мен.
цитирай
30. vencivaleri1951 - До всички
07.09.2011 02:12
С поста си споделих убеждение без да проявя неуважение към различните мене, и без да се стремя да бъда чентор на когото и да е. Въпреки коректния тон на постинга веднага се намериха колеги по клавиатура които независимо но кое поприще се подвизават/било продавайки ябълки, било четейки Маркс/ в дружен глас се присмяха на споделеното от мен. Един се уплашил да не го подядът на Позитано20, друг ми откри "новинота" че комунистите са в спор със социалдемократите. За това не вижцаб разлика между Маркс и Сталин. Може би господинът не вижда разлика между споровете в Лондонските пъбове/па макар споровете да са завършвали с бастунни дуели/ и спорове с дестинация Сибир или стрелбищата да кажем на Петровка или "Кръстовете"...Трети господин ме питаКак си педставям едно справедиливо/макар, че аз говоря за солидарно / общество. Ще му отговоря с удоволствие. Като начало бих преразпределял Бл продукт подобно на скандинавските страни да кажем, Канада, Швейцария...дори добрта стара Англия. Като начало...
цитирай
31. анонимен - Interesting, thanks
07.09.2011 17:25
I’d must analyze with you right here. Which can be not something I normally do! I consider satisfaction in reading through a article that will make people feel. Furthermore, many thanks for permitting me to comment!
цитирай
32. men - Да славим Партията - майка под...
09.09.2011 13:27

Да славим Партията - майка подпочвахме още с първия рев в родилното отделение. Вместо да вряскаме: „Леле-е, каква е тая лудница тука бе?! Да не е сухопътният живот?”, ние – достойните наследници на велики идеи, боботехме из пелените „Благодарим ти, Партийо любима, за светлите ни времена”. А за по-ограничените, но склонни към наизустяване беше достатъчен бегъл поглед към лозунгите по стените на медицинското заведение. Така без да се притесняват, можеха да крещят наволя препоръки от видни съветски учени как се борави с водата и сапуна, как се масажират гърдите на кърмачка или по някои важни аспекти на забременяването...

Искрената бебешка ода не беше породена от незнания по физиология, а точно обратното: първият ни рев бе съобразен с новия, прогресивен биологичен ред на Планетата. Точка първа от който гласеше: „Всеки роден при социализма, има две майки и двама бащи”.

Едната двойка се състоеше от Бащата на народа, Вожда и Учителя Другаря Георги Димитров и съответно неговата любезна съпруга Партията – Майка. А втората – от биологичните ти създатели...

Схемата се оказа валидна и за горките братя от социалистическия лагер. На първия баща оставяш прилагателните, само сменяш името и военните чинове: Генералисимус Сталин, Маршал Брежнев, Полковник Хонекер, Полковник Ярузелски, Маршал Тито, Генерал – Академик Чаушеску, Генерал Андропов... Гениална антропологическа, изключителна по мащабите си стратегическа схеха! Ако биологичните ти родители предявят претенции за бащинство, законните ти да се намесят първи и моментално да ги лишат от оскъдните им права. Сиреч, да ги пратят там, откъдето са се показали. И от общото им отроче да оформят идеологически издържана личност. Личност благодарна, личност удобна, личност вечно поклонена пред висините.

За детската градина и докато се учиш да сричаш си имаше списание „Славейче”. Покрай детските приказки и песнички бяха отпечатани леки поучения как се манифестира на 1-ви Май и 9-ти Септември, колко бедни, гладни и уморени са децата при капитализма, как мързеливците трябва системно да се презират.

На 8 –годишна възраст вече ни се връчваше първата песнопойка с първите маршове за заучаване наизуст. Мило, загрижено и отговорно. Далечен, изпъстрен с картинки привет от Партията – Майка. Тънко книжле колкото тефтерче за телефони, мъничко едно такова, точно като за детска ръчичка. Кодекс или устав на организация „Чавдарче”... От него помня как Тимур и неговата команда носели кюмюр и дърва на нещастна бабичка, а тя им дала плодове. Първата ми щампована петолъчка (сиреч, декламирам и до днес) е от тази книжка...
цитирай
33. vencivaleri1951 - До 32 Господин мен,
12.09.2011 09:51
Като пародия много добре. Човек от душа може да се посмее. Можем ли сега обаче да се посмеем над днишното ни битие? Аз лично въглища и дърва съм внасял в мазетата на бабите и дядовците -живеех, и пак живея в Лозенец, а на мястото на НДК беше "Топливо" Та тръгвахме след някоя каруца и предлагахме помоща си. Е очакванията ни не бяха съвсем безкористни като Тимуровци , но...Почти винаги ни даваха парички:) Какво лошо имаше в това ? По късно разбрах, че не сме били съвсем прави и сме правили дъмпинг на хамалите/те често ни гонеха с безпадежни форми на изказа,/ но солидарността иска жертви:) И "Славейче" съм чел, и "Космос" по късно, и съм манифестирал...Глупави бяхме и четяхме...някои и до днес го правим. По всичко личи, Вие също. И в пионерски лагери ходехме, и в кръжоци разни в пионерския дворец се записвахаме, с разни тъпи спортове се занимавахме и в разни още по тъпи самодейни състави участвахме...Абе друго си е сега Азис с"трева" или спринцовка в ръка да слушашаш. Какви там Андропов, Димитров, Сталин...Друго си е Цецка Цачева, Фидосова и начело Боце...
цитирай
34. анонимен - Икономист
12.09.2011 14:35
Привет Венци!Как я караш?Тези дни бях доста зает,но днес отзарана погледнах как вървят нещата на нашият сърдечен приятел катана.И какво да видя? Видяното ми напомни за смисъла от ходенето в бардаци.Те обезателно трябва да са с нови курви,чиито "аргументи" не са провиснали,"позицията" да не им е вмирисана,езика да е леко грапв а не груб и да знаят повече от една поза/ т.е. да не искат да са все "отгоре" и да яздят/.
Ако бардака не е с посочените по горе параметри е слабо посетен и то само от дръгливи полуимпотенти,които не могат да си платят по ефектно обслужване,които не могат да си признаят,че не е**ат,а само тежат и които все пак искат да се похвалят.
Ти вече не ходиш да доказваш на премъдрия сенсей, кой има магарешки уши.Аз предпочитам да бия чекии,пред миризмата на нафталинените претенции и като гледам останала му е една "Лиза",да му гъделичка самочувствието.Като и писне и на нея,ще му останат 2- 3 стари посетители,ходещи да "чукат" и "лижат" на вересия.Да му е сладко.
Както му писах преди време:"Кой те бръсне за слива?"Такъв е живота!
На теб ти желая весел и успешен ден!
цитирай
35. vencivaleri1951 - Защо бе, посетен си е сенсеят. Той е баннат за дълго май. Като че ли аз
13.09.2011 11:30
анонимен написа:
Привет Венци!Как я караш?Тези дни бях доста зает,но днес отзарана погледнах как вървят нещата на нашият сърдечен приятел катана.И какво да видя? Видяното ми напомни за смисъла от ходенето в бардаци.Те обезателно трябва да са с нови курви,чиито "аргументи" не са провиснали,"позицията" да не им е вмирисана,езика да е леко грапв а не груб и да знаят повече от една поза/ т.е. да не искат да са все "отгоре" и да яздят/.

му изкарах червен картон:( Предизвиках го, той извади катаната в стил а ла Пиночет и го треснаха, за което съжалявам. Пуст е блогът без него. Май по същия повод баннаха и майната. Сега "Катана" изглежда ми се сърди. Ти защо не си направиш блог. Знаеш много, имаш какво да кажеш и тн...
Ако бардака не е с посочените по горе параметри е слабо посетен и то само от дръгливи полуимпотенти,които не могат да си платят по ефектно обслужване,които не могат да си признаят,че не е**ат,а само тежат и които все пак искат да се похвалят.
Ти вече не ходиш да доказваш на премъдрия сенсей, кой има магарешки уши.Аз предпочитам да бия чекии,пред миризмата на нафталинените претенции и като гледам останала му е една "Лиза",да му гъделичка самочувствието.Като и писне и на нея,ще му останат 2- 3 стари посетители,ходещи да "чукат" и "лижат" на вересия.Да му е сладко.
Както му писах преди време:"Кой те бръсне за слива?"Такъв е живота!
На теб ти желая весел и успешен ден!

цитирай
36. анонимен - Икономист
13.09.2011 13:53
Привет.Просто ти писах,че повече няма да наливам вода в спуканото корито на тая стара караджейка.Съветвам те и теб да не го правиш.Виж как отново се е нахъсил от твоите доводи.Вечният опърпан обвинител.Nullum crimenqnulla poena sine praevia lege.Разбира се избора си е твой,но забележи,че този лешояд и подобните му пернати се нахъсват взаимно само когато има кого да оплюят от тъпия си антикомунистически и анти руски амвон.Точно пък на него кеф няма да правя.Аз колкото можах се позабавлявах с катана и даже бях обезсмъртен в блога му.
цитирай
37. анонимен - Икономист - допълнение
13.09.2011 16:48
Не,Венци,не ми трябва блог.Нямам каво да доказвам,да се ерча и да пиша прочувствени глупости.Винаги мога да напиша нещо по някоя тема и да напиша това което мисля,а не това което ми е пошепнало чувството за неудовлетвореност и завист.Не съм искушен от епистоларния жанр,а и имам съвсем друго предназначение на компютъра.Силно прагматично и ярко егоистично.
А ако регистрирам блог,ще трябва да докезвам на всякакви неудачници правотата на маркиз Де Кюстин:"Когато народите следва да знаят истината,те неискат да я разберат.Акогато на края тя стига до тях,тя вече не интересува никого,защото към злоупотребите на свалените режими всички са равнодушни и безучастни".
Това е христоматийната истина и то изречена от един русофоб / единомишленик на нашия приятел/.
Пък и няма да ме банват.Не че ми пука,но съм свикнал аз да трия,а не мене да ме трият.
Лека вечер.
цитирай
38. lisa19 - Венци,
16.09.2011 21:45
това за гъделичкането на самочувствието ти ли го пишеш? Така ли изглежда? Хм. Категорично отричам подобно твърдение. Безобразие!!! Възмутена съм!!! :(((
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vencivaleri1951
Категория: Политика
Прочетен: 5061097
Постинги: 1353
Коментари: 19563
Гласове: 5478
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031