Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.08.2011 13:22 - Стабилност...добре, но на каква цена?
Автор: vencivaleri1951 Категория: Политика   
Прочетен: 7484 Коментари: 30 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Последните най често споменаваните мантри са фискална дисциплина  и стабилност. На пръв поглед във време на криза/а и не само тогава/ подобни призиви изглеждан съвсем в норама. Основно правило е , че в дифицит на пари потребленито се свива, цените падат, или се поне не се вдигат. От там и затягане на коланите. Днес чета в пресата изкзвания на анализатори главно от и близо до клона на"Отворено общектво " у нас. Задружно и на един глас ни предупреждават колко важна е фискалната стабилност и колко пагубно би се отразило евентуално вдигане на минималната заплата или евентуална промяна в посока нагоре на пенсиите. Този рефрен го слушаме и четем от две, три години. Доходите си стоят "послушно", но цените на жизнено важни и необходими стоки, услуги, различни сборове...неудържимо растът. България както преди кризата, така и след нея си остава най бедната страна в Европеиския съюз, а май и гони същото място в Европа. Минималната заплата, минималната пенсия са далеч от минимума необходим ни за оцеляване. Тогава за каква стабилност, за каква финансова дисциплина говорим. Не може да говорим за стабилност когато хиляди деца отпадат от училище/ и генерират престъпност/ поради липса на средства, не можем да говорим за стабилност когато оскотела прослойка безчинства и убива за консерви и скътани за гроб парици...За чия стабилност говорим? За чий фиск се тревожим? Във всеки случай не за тези на мизерстващите и унизените, а това са мнозинството българи днес.  Още по жалки стават тези изказвания на Соросовите харантутници след изтичане на информацията , че господарят им навярно е гушнал 8милиарда залагайки за падането на кредитния рейтинг на САЩ. Подобни врътки този "фирантроп и дарител" не прави за пръв път. Гений или "Фаустов финансист"...позволете ми да бъда скептичен. Добре осведомен гешефтар ми изглежда по правоподобно. Другия вариант/ на хранилка при него да са и самите анализатори дали този рейтинг/ е още по ужасен, но не бива да се изключва. На практика, и като ценностна система какво значи това? Много милиони живеят с и с под един долар на ден. На благодетеля Сорос му се досвидя и за този долар. Харантутниците му у нас, а и в страните от където не е натирен още  ни казват:-дайте си доларчето, но пазете фискалната стабилност и дисциплина. Аз ще кажа обаче:- Майната му на такъв фиск, майната и на такава стабилност!!! 



Гласувай:
4


Вълнообразно


1. анонимен - Икономист до венци
11.08.2011 14:33
Привет,венци.Аз си нямам понятие от макроикономика и не съм дорасъл до това на което днес му викат"икономикс",а на времето беше компилация от история на икономическите учения и книжките на жидо-масона Маркс.Но в учението на Джон Мейнард Кейнс(или както му казва премиера "кесианството")основата на стабилитета на икономическото и социално развитие и просперитет на движението на пари,стоки,услуги е стабилният пазар на труда и висока заетост в ПРОЗВОДСТВЕННИЯТ сектор.
Как се постига това в съвременният свят.С определени действия на управляващите,като:протекционистична политика,данъчни облекчения,аутсорсинг и освобождаване на държавата от неприсъщи за нея дейности,намаляване на разрешителни и лицензионни режими и свързаната с тях паразитна компрадорска администрация,активно участие в блоковите международни икономически организации и отвоюване на квоти и плафони за национална продукция и не на последно място помощ от държавата към бизнеса за завоюване на нови пазари.
Какво имаме на практика? Правителствен екип от пожарникар,физкултурник,768ми референт от безсмислена международна институция,без практическа приложимост и авторитет,експерт от електроразпределително предприятие(лобист с очила) ,и един папагал повтарящ непрекъсната магистрали,лот,магистрали,лот".
Референта не е научен на нищо друго освен да е прост бюджетар.За него не съм сигурен дали има отделителни функци.Мисля,че всичко което може да прилапа остава в него.Това,че е слаб,го отдавам на високият му метаболизъм.Та същият този индивид с провали в Грузия,Аржентина и Магреба за икономиката на държавата поназнайва,че трябва да има малък бюджетен дефицит и контролиран външен дълг.Нищо друго!Но да прибере резерва на НЗОК в бюджета го бива.Бива го и да рекетира фирми с дългосрочни рамкови договори с държавата.Бива го като Бен Търпин-каменното лице да казва"Следващ въпрос",бива го да отчита неверни резултати от сборове от митници и данъчни.
А държавното рекламно предприятие ГЕРБ,черпи с пълни шепи от данъците ни.
цитирай
2. vencivaleri1951 - За друго ми беше думата "Икономист"
11.08.2011 14:57
Не, нужно да си чел Кейнс, или Смит за да си наясно, че и пазарът има правила/морални/ и, че не е панацея. Не е проблем и , че "пожарникар" /не знам дали правилно сложих тук кавички/ е премиерът ни. Проблем и то главният е , че сме нефелни като народ. Стадото се дои, стриже...Не се дере. С дране и клане/редът не е задължителен/ се постигат временни "Чуда" от типа на чилийското/любимо на сен-сеят/. Просто се разядосах на "загрижените" за фиска ни соросчета , и " винаги актуалното" ни журналистическо войнство. Гнус ме е!!!
цитирай
3. usandthem - пазарът няма морални правила,
11.08.2011 15:46
да искаш от него такива е нелепо. Сингапур не е създаден от пиратско селище в образцова държава с морални правила, Макао също. Примерите са много. Създадени са са с точно определени правила и закони и жестоки наказания при неспазването им. Това с времето води до създаването на манталитет, но в никакъв случай не можем да твърдим, че населението там е с по-висок морал, просто не му е изгодно да не бъде. Нали си спомняш дългогодишните безрезултатни усилия да бъдат накарани българските шофьори да слагат предпазен колан. Преди да завишат глобите за това нарушение се наблюдаваше интересен феномен. На митница Кулата, при потегляне към Гърция се чуваше едно непрестанно чаткане от закопчаващи се колани. Защо там - дали съвестта дебнеше и връхлиташе водачите, или някакъв морал се пробуждаше у тях точно там ?! Не, просто гръцките власти бяха вече въвели по-жестоки глоби и наказания за нарушенията на тяхна територия !
Съгласен съм с икономист, с уговорката, че не само това, а всички правителства до сега водят пагубна политика. А за решението на съда, че Лукойл може да работи без да е длъжен да спазва закона, нямам думи. За каква икономическа политика изобщо да говорим.
цитирай
4. анонимен - Вчера Бойко Борисов акцентира на ...
11.08.2011 17:01
Вчера Бойко Борисов акцентира на тоя момент. Може да сме бедни, но сме честни и не живеем на чужд гръб. Нека всички богати страни вземат пример от нас. Докато за тях зора сега започва, ние ще строим все нови и нови магистрали.
цитирай
5. анонимен - Икономист до usandthem
11.08.2011 17:05
Безпомощният непрофесионализъм на управляващите от 20 г. насам се мултиплицира с всяко следващо правителство.И докато правителствата доминирани от БСП,идваха на власт като " леви и социални",действаха като "десни" и лобистки,то правителствата на десните,центристите и либералните стратегии, произведоха разруха,корупция и демотивация на икономически активното население.И за съжаление през всичкото това време се вихреше безнаказано чиновническият произвол,шуробаджанащина и кражба.
Да не говорим за яловите ни законотворци.
В онази Америка която някои оплуват за има няма 270 г. съществеване има словом ицифром 27 поправки към Конституцията.У нас след всеки нормативен акт / закон/ следва поднормативен правилник за допълнение и изменение, противоречащ на закона.
За какви правила и традиционализъм да говорим тогава?
цитирай
6. usandthem - икономист
11.08.2011 17:57
във водената политика през последните 20 години няма нищо случайно и спонтанно. По отношение на лобизма, всички заинтересовани гилдии си поръчаха и получиха удобни за тях закони. Да отбележим само съсловията на адвокати и нотариуси, доктори , хазартни босове, собственици на огромни колекции и прочее.
Казвал съм го и друг път - всички тези преуспяващи субекти са последните, които биха искали България да стане нормална държава.
Не устоявам ,обаче , на изкушението да се пошегувам с мълчанието ти относно възмущението на венци от "врътките" на Сорос. Би могъл да му кажеш, че с подобни неща се занимаваш и ти, а го правите и двамата защото можете! Защото сте знаещи и можещи, аз също съм на мнение , че няма нищо престъпно в това да си знаещ и можещ. Единствената разлика е техническа подробност - различните мащаби на твоите врътки и тези на Сорос. За илюстрация ще си позволя да предложа един виц, който освен че касае техническите подробности, е удачен пример за"аргумент по аналогия" - специално за венци, който е изкушен от философията

Един мъж пита една хубавица-
-Би ли правила секс с мен за един милион долара ?-
- Разбира се -отговаря тя с ентусиазъм
-А за два долара ?-
- Ама , вие за каква ме мислите ?!-възмущава се дамата.
-Каква сте, вече установихме, сега обсъждаме техническите въпроси !
цитирай
7. vencivaleri1951 - Не е въпрос на можене.
11.08.2011 19:49
Ще Ви дам пример с мен, но не ми се смейте. В началото на деведесетте излезе правилника за обменните бюра. Вече можеше да избираш къде да обмениш и купиш валута. Държавните организации също. /над 90%/ от собствеността меше държавна. Имах близка приятелка шеф-на един провинциален/горям град/ филиал на "Разно Износ" Та четейки закона аз се втрещих от "недомислието" Можеше да отчетеш покупката или продажбата в който ден си поискаш от седмицата, може да договаряш комисионната с бюрото...Тоест да договаряш държавни пари с частник за какъвто процент решите. Помислих, че е грешка и казах :-Ето аз правя бюро и правим сделка в изгодния момент. /Филиалът купуваше и продаваше валута катадневна/ Казах го като пример за "недомислието", а дамата каза- да го направим
Не си говорим и до днес, а бяхме много близки. Не е въпрос на можене , а на избор.
Борчето може да се бори. Може да ти счупи костите за да ти вземе имота, парите и прочее...Затрива те и оставя децата ти без кормилец. По какво се различава финансиста, спекуланта, адвоката който с врътки в закона, борсата, пирамидата...те оставя без нищо и ти налапваш дулото... Няма никаква разлика между лихваря на улицата и лицензираната финансова институция. И в двата случая се продават пари. Банката, лизинговата агенция са супери за пари и нищо повече. Да го правиш това не е толкова умна работа защото силата и закона са на твоя страна. Практически не отговаряш за нищо./Кризата у нас през 95та, сега кризата.../ Грабеж, и дори бонуси за грабежа/при напускане/ При лихваря нещата са по честни дори. Не плащаш, чупи ти краката/знаеш го/, в краен случей те гърми . Финансиста ти праща съдия изпълнител и ти самналапваш пистолета. Кажете каква е разликата. Къде е моженето, къде е изнудването...
цитирай
8. usandthem - не съм чувал за случай,
11.08.2011 21:08
при който група банкери с кожени тужурки да нахълтат при някой в 4 часа сутринта и да го принудят насила да вземе кредит.:) .А , че трябва да има съдия-изпълнител е напълно нормално - с неговата поява си се съгласил, подписвайки доброволно договора с банката. Иначе сульо и пульо ще се нагушат с кинти, които не могат да върнат. Я, че то май точно така стана! Какво правим сега ?! Оставяме съдия-изпълнителя в блатото в каруцата и бягаме с коня?! След , което ставаме национален герой и модел за подражание и се нареждаме на опашката за социални помощи, щото не може да ни изостави държавата в този труден момент, след като сме опукали парите за шльокавица и чалга изпълнителки.Като опукаме и социалните помощи и детските се товарим с аверите на каруцата и оставяме два квартала без ток, щото медта е 10 кинта килото, или нападаме беззащитни старци по-селото, щото сме бедни и гладни ! Ако дойде полиция, ги подпукваме с камънье и дърва и сигнализираме Цветелин Кънчев, или направо Ахмед Доган и им напомняме, че избори идват. В парламента Румен Петков отправя питане на вътрешния министър относно "Неприемливото насилие и превишаване на правомощията на полицаите спрямо група граждани от ромски произход " И чак тогава на обикновенният българин му идва да налапа пистолета !!!
цитирай
9. vencivaleri1951 - И при кварталния лихвар се отива доброволно:(((
11.08.2011 22:16
Въпросът е друг драги. Аз ако се разболея и остана безработа, и ако съм с ипотека семейството ми отива на улицата. Какво става с банкер отпускал необезпечени кредити и по този начин фалирал банката, ами какво става и с редицата му колеги които да не останат по назад с премиите фалират и те своите банки. Става финансова криза, след нея и потребителска, а за па слабичките страни и производствена. Изчезван яко дим трилиони, срива се борсата, безработни стават милиони. Бюджета почва да спасява банките наливайки пари н трезорите им. Тоест от останалите парици на пре-баните спасяват банките. А банкерите...В името на бон тон ги молят да подадът оставка като им изплащат и щедри бонуси. Защо??? Защо не ги опандизаят, защо не ги дадът на циганите и неграта та да видят "кон боб яде ли?" Отговорът е прост. Банката е консервативна институция и знае много тайни. Знае кой е намазал от загубените трилиони , кой си е затварял очите и е допуснал този грабеж, и срещу какво и колко. При финансовите кризи едни пари ги няма понеже сменяват собствениците си. При тях кризите е като в казарамата и природата ...Нищо не се губи ...Мени се агрегатно състояние, притежател...а за останалите фелацио.
цитирай
10. usandthem - икономическите кризи са постоянен спътник на човечеството
11.08.2011 23:14
и са естествен регулатор - наказват грешните политики и персонални решения. За това и се отразяват различно на различните държави и различните хора. Решението на коя банка и валута да се довериш е лично, както и решението дали да имаш ипотека, или не. Давам пример - Един много посредствен президент на САЩ - Бил Клинтън в стремежа си да увеличи електоралната основа и подкрепа на партията си измисли една огромна глупост - сульо и пульо да имат облекчен достъп до кредити, всеки да бъдел със собствен дом и бла-бла прочее тъпотии. Разбира се американските сульо и пульо постъпиха точно като българските им аналози -изплюскаха и изпушиха доларите. В същото време мнозина реднекове решиха, че да правиш кинти от борсата е пийс оф кейк и също дръпнаха парици за да се изживеят като акули от Уолстрийт. Останалите издигнаха шопинга до висотите на национален спорт. Това увеличи потреблението неимоверно и изпрати индексите в космоса. Когато балона се спука бяха минали години и критиките отнесе Буш, разбира се, кой друг. Кризата нормализира нещата и напомни на американците, че нормата е големите пари да печелят знаещите и можещите, другите, надценили възможностите се върнаха на предишнете си позици, а заради инерцията слезнаха и с няколко стъпала надолу. Това е пример за лоша политика и некомпетентност. Любимеца на световната левица Барак Обама направи точно това , което е любимата ви тема-направи държавната намеса основна при решаване на проблемите. В резултат на тази намеса бяха наляти няколко трилиона и банките бяха спасени. Това също е лоша политика, според мен. Когато се губи връзката между действия и последици, хората губят реалната представа за нещата, всеки си мисли, че е подценен и му се полага повече. Свободния пазар, със своите рискове и изисквания показва на всеки къде е действителното му място, а тези, които са се надценили с много и са нагазили в дълбоки води, в които не могат да плуват се давят.
цитирай
11. vencivaleri1951 - Виж драги, това и аз съм го учил:))), дори съм гледал подивели брокери/от любопитство/
12.08.2011 01:00
Може да съм демоде, недоразвит цървул и проче, но някак не ми се иска да бъда функция на котировките на телешкото шкембе и фуражната царевица...Не съм съгласен водеща роля в живота ми да имат клерковете/адвокати, счетоводители, брокери.../ които един пирон не са забили в този живот, а така подреждат нещата , че не можеш да се оправиш без тях. 80% от нещата за които задължително се иска да имаш адвокат един средноинтелегентен човек може да се оправи и без него. Просто чрез закон ти го нахлузват и точка. Общо взето тези клеркове станаха като радиаторите, вързан си за тях до край. Не знам какво работиш, но ако не си на служба или наемник ще ме разбереш закакво ти говоря. Имамедин приятел машинен инженер...Та той един ден се беше разлютил нещо на бюрокрацията и го слушам да нарежда...Защо си блъсках главата с това МЕИ, кандидатска, хабилитация....глупости...Да бях учил за пиар, адвокат, депутат...защо шах тренирах, а не борба, защо поне педераст не бях или циганини... Това май казва всичко.
цитирай
12. анонимен - Икономист до венци и usandthem
12.08.2011 08:58
Добро утро,господа.Виждам,че снощи до късно сте анализирали битието.Слава богу,че не сте подкарали и съзнанието.
Пръво,поласкан съм от сравнението със Сорос,но аз съм дребен гешефтар,със съмнителна репутация и даже не съм точка на координатната система на световният финансов пазар.Шегичката е добра,а"връткането"емоционална и интересна работа.Човек даже се пристрастява.Ако имах стохилядна от капитала на Сорос,от къси покупки и продажби за 15 дни щях да съм направил поне млн.$.
Апропо,време е да се бяга от швейцареца.Самите те се уплашиха от ръста и обявиха,че проучват възможности за имплементация на франка към еврото.Сега ще видите как се акумулират"широки пари".А сега малко по въпросите които сте обсъждали.Първият основен принцип на икономиката се е изписал на стената при пира на Балтазар:"Мене,текел,фарес".Всичко е премерено отрязано и подредено.Ще си позволя да опонирам на венци за брокери и посредници.Не че съм лично засегнат,но по тази логика всеки може да си води и счетоводството.Разделението на труда е от първобитния строй.Който е можел убивал е мамути.Който не,ги е драл.Който и това не е можел е готвил месото,който и това не е можел е вземал въглен от огъня и е рисувал по стените.До днес са оцеляли само рисунките.Но всички са яли.И моженето се състои в това,да направиш финансовата,икономическа,търговска или каквато и да е сделка,като намериш параграфа в закона,който те защитава от него.Трябва да съумееш законово да защитиш исконната ценност за опазване на собственният си интерес и ако си пък и морален,да не накърниш обществения такъв.Прост пример който съм давал.В края на 90те,ако си спечелил парички и то не малко,през октомври се сещаш,че ще се плащат данъци.Тичаш в БНБ и купуваш ДЦК.Венци да обясни защо разхода за ДЦК не се облага.Но пък и пари ти трябват.Готово.Тичаш в търговска банка и залагаш като обезпечение ДЦК то.Всяка банка умреше за такова обезпечение.Ето ти кинти.Идва падежчето на ДЦК то,с вътрешно джиро погасяваш кредита след реализация на ДЦК.
цитирай
13. usandthem - прочети отново първата част на коментара ми под номер 6
12.08.2011 09:37
не знам да има закон, който да те задължава да имаш адвокат, или брокер. Имам счетоводител, от който съм много доволен.Нямам партиен секретар и профпредседател, изобщо не съм вързан за никакви клеркове. Никой не ми определя какво ми е жизнено важно, като слънцето и водата, кои са ми братски народи, какво да чета, каква музика да слушам, никой не ме кара да участвам в глупави мероприятия и манифестации. Мога да избирам да живея тук, или някъде другаде по света. Дипломата и хабилитацията, пък били и от МЕИ , не са достатъчни за да не ти го "нахлузват" тарикатите. Едни от най-големите тъпунгери, които съм срещал ,са дипломирани, че и хабилитирани. Това не е някаква голяма тайна в нашето общество, дори имаше филм с Т.Колев на тази тема- "Двойникът" , ако си спомняш. Щом селяндур, говорещ на диалект като Любен Корнезов е професор и минава за експерт на една голяма партия, да не говорим за професори от вида Хачо Бояджиев, или Иван Славков - гордостта на един народ ! Изобщо не ми се говори за "специалистите", които планово бълваха университетите, подготвящи се усилено в "Тополите", "Тенекиите", и други фамозни кръчми и барове. Това, че сега е още по-зле, съвсем не значи, че тогава беше достатъчно добре, спести ми тази съпоставка. Депутатите ,които се изредиха през тези повече от 20 години, също са с дипломи, нищо че повечето ще останат в паметта ни , като едни от най-ярките образци на човешко скудоумие и ограниченост. Даже един министър в пристъп на откровение заяви :" Бахти и държавата , щом аз съм и министър" ! Прав беше човека - Бахти и държавата, щом може да я управляват бившият и монарх( с тоя номер влезнахме завинаги в световните класации), украински "историк", без трудов стаж, и най-фрапатният пример - бившият гавазин и пожарникар, новият "човек от народа". Имахме и дипломиран зам.министър на външно с две имена ! Официални, без да броим третото, което беше агентурно - просто Бисер на нашата политическа действителност ! Толкова за алкохола и висшето образование.
цитирай
14. анонимен - Икономист продължение
12.08.2011 09:37
Ако всичко е било наред,лапаш дребната лихвичка от ДЦК то или я минаваш в графата загуби за да покриеш лихвата на парите от търговската банка,бачкаш си и чакаш новия октомври."Не пойман,не вор"!Съгласявам се с usandthemqза ролята на кризите,но с уговорката,че това важи за кризите на Запад.Нашите пичове в кризата папаха от резерва.Сега обаче и парите и кредитите са скъпи.Какви са гърчовете при такава ситуация на Запад?Държавата обявява ниско ниво на лихвен %.Следва бягство от депозити,заради ниска възвръщаемост и стах от резки курсови колебания.Държавата печата облигации.Бягството от депозита праща парите в ДЦК.Но те са по дефолт с дълъг погасителен период.Застопорените в тях пари нарастват но не носят принадена стойност, а са функция на пари-пари'.Намалява паричното предлагане на пазара и държавата,която е затънала в дългове и е изхарчила за години напред акумулираните пари,като монополист печата"кинти".Следва обаче стрес в инвеститорите,слаб инвеститорски интерес поради страх от увеличение на безработица,фалити,неизпълнение на договори и по някога рефлектира и на стоковият пазар.А тръгнат ли борсовите стоки..особенно оценени в новички $?!
Вижте например какво стана с AIG.Мен ако ме питаха,трябваше да я оставят да фалира.Не зависимо от социалната и финансова цена.Га ядоха големите кинти като монополисти не риваха!Справедливост обаче има само в речника на буквата"с".Важи и за социална такава.На теб ли венци да обяснявам значението на словосъчетанието"вор в законе".
Работя с банки и смея да ви уверя,че при някои от тях"корпоративната идентичност и култура"е какво правят служителите,когато шефа не гледа.Пълно безхаберие и непукизъм към клиента.Верно са банкови чиновници.Аз също имам приятел енжинер,който казва:"Кат се знам какъв съм инжинер,не смея да ида на лекар".
В заключение,мнението ми е,че сега все още гледаме кинопрегледа на кризата.Основният филм предстои.Трябва ниски данъци,мин.държавна регулация свободен и конкурентен пазар и дългосрочно валидни закони.
цитирай
15. usandthem - икономист
12.08.2011 09:39
това е коментар, който прочетох с голямо удоволствие !
цитирай
16. vencivaleri1951 - Правилно го каза...Останали са само рисунките...
12.08.2011 09:47
Виж приятелю"Икономист", учил съм и за разделението на труда. Нямам нищо против клерковете/забравяш, че изкарвам прехраната си със счетоводство/. Само, че за да мога да "приключвам" трябваше да стана експерт...Тоест трябваше да дам едни пари на някаква самопровогласила се "банда"/единият беше бивш колега/ която водеше някакви часове по счетоводство и след това те изпитваше. Това, че са под нивото ти и знанията...никакво значение. За да работиш трябва да си платиш, а ако си дама и им харесаш...Друг пример...Преди 10ти съм ходил на арбитраж и без юристконсула/той е в отпуска, в провинцията по друго дело, правилюбов.../...А опитай да продадеш сега някаква нивица без адвокат. Пазели ти интереса, и за това били нужни...Позволи ми да не се съглася. Аз не помня да имаше преди толкова и такива имотни измами. Нямаш си идея , а жилището ти продаденоняколко пъти и отиваш на улицата...Да хванем банкерите. Сега са се надули и са голямата работа. Знаеш, че преди се влизаше с най нисък бал във "счетоводство" и "финанси и кредити". За непосветения може да изглежда препращането в една или друга сметка много сложно и изискващо много професионализъм, но това се вършеше от хора със средно и дори по ниско образование. Обща взето по клоновете на банките обороткаджийките бяха среднистки и ни чакаха/инженери, икономисти.../ със опипващи очета и влака на едно място:) да ни заверят документите. Вчера имах работа в ОББ. Ами посрещна ме два метра мъжага...То и в суперите касиери вече мъжаги. Впрочем както казах между банката и супера -никаква разлика. Твърдя и мога да го докажа, че да продаваш сирене, боза , краставици е по трудно отколкото да продаваш пари. Продаваш ли пари-фалираш последен и общо взето не носиш никаква отговорност. На теб ли да обяснявам, че може да имаш супер проект, че може да си го обезпечил на 200%, но разглеждащата документите ти ако е с болезнен цикъл е в състояние да те накара сам да си говориш дълго време. Банката е следствие на дейности, а не първопричина.
цитирай
17. vencivaleri1951 - Съгласен с повечето от долунаписаното, но я отиди и си продай нивицата без адвокат
12.08.2011 09:52
[quote=usandthem]не знам да има закон, който да те задължава да имаш адвокат, или брокер. Имам счетоводител, от който съм много доволен.Нямам партиен секретар и профпредседател, изобщо не съм вързан за никакви клеркове. Никой не ми определя какво ми е жизнено важно, като слънцето и водата, кои са ми братски народи, какво да чета, каква музика да слушам, никой не ме кара да участвам в глупави мероприятия и манифестации. Мога да избирам да живея тук, или някъде другаде по света. Дипломата и хабилитацията, пък били и от МЕИ , не са достатъчни за да не ти го "нахлузват" тарикатите. Едни от най-големите тъпунгери, които съм срещал ,са дипломирани, че и хабилитирани. Това не е някаква голяма тайна в нашето общество, дори имаше филм с Т.Колев на тази тема- "Двойникът" , ако си спомняш. Щом селяндур, говорещ на диалект като Любен Корнезов е професор и минава за експерт на една голяма партия, да не говорим за професори от вида Хачо Бояджиев, или Иван Славков - гордостта на един народ ! Изобщо не ми се говори за "специалистите", които планово бълваха университетите, подготвящи се усилено в "Тополите", "Тенекиите", и други фамозни кръчми и барове. Това, че сега е още по-зле, съвсем не значи, че тогава беше достатъчно добре, спести ми тази съпоставка. Депутатите ,които се изредиха през тези повече от 20 години, също са с дипломи, нищо че повечето ще останат в паметта ни , като едни от най-ярките образци на човешко скудоумие и ограниченост. Даже един министър в пристъп на откровение заяви :" Бахти и държавата , щом аз съм и министър" ! Прав беше човека - Бахти и държавата, щом може да я управляват бившият и монарх( с тоя номер влезнахме завинаги в световните класации), украински "историк", без трудов стаж, и най-фрапатният пример - бившият гавазин и пожарникар, новият "човек от народа". Имахме и дипломиран зам.министър на външно с две имена ! Официални, без да броим третото, което беше агентурно - просто Бисер на нашата политическа действителност ! Толкова за алкохола и висшето
цитирай
18. анонимен - Икономист до uasndthem и венци
12.08.2011 11:29
Всуе се жалиш от това, че си имал партиен и профпредседател и че си участвувал в манифестации.Ако не беше апробирал на собствен гръб тези неща,как щеше да знаеш колко ти е хубаво без тях?:)))))За образованите тъпаци обаче и ти си извадил твоята си терзия /да не плагиатствам с аршин/ и мериш наклона на скудоумието само в ляво.Длъжен съм да ти кажа,че в нашето "дясно" ими такива интелектуални инвалиди,които межу впрочи мприкриват невъзможността си първоначално,да развалят на човек 5 лева на 2х2,50,а след известно време генерират у себе си самочувствие на кентаври-хем глава,хем копита.
Венци,има много неща които "писменият"човек може да направи сам.Но...времената се промениха толкоз много,честанахме като кукли на конци.От всеки крайник стърчи едно въже и някой го опъва.Поради тази причина,когато искаме да свършим всичко сами приемаме изчанчена позо на смачкана парцалена кукала и в кая на крайщата покрай глупостите изпускаме същественното.
Скромният ми опит в дребният ми бизнес,който"въртя",ме е научил,че ръководещия(Много е претенциозно "мениджера")има 5 основни функции:
1.Правилно да разбере проблема или задачата.
2.да си постави реални цели и срокове
3.Да я възложи на подходящите компетентни хора
4.Да проследи за графика и качеството на изпълнение
5.Да стимулира или санкционира
Толко.Всичко останало е губене на време.Ползувам пясъчен часовник за определяне параметрите на обясненията и подлагам всичко на съмнение и дискусия до времето за обръщане на часовника.
За съжаление един от насилственните регулаторни механизми на държавата е изискването на "заклети"такива и онакива,но пък по този начин тя си гарантира прехвърляне на отговорността върху тези които са оторизирали длъжностното лице и за действието или бездействието му си измива ръцете с кодекса на труда и разни подзаконови актове.
Именно за това се шири корупцията на дребно,както и престъпността на дребно.
цитирай
19. boristodorov56 - Останах с впечатлението, че стабилността на бюджета и Сорос да най-големите врази на българският народ?
12.08.2011 11:31
Верно ли, Венци може да разсъждаваш в това примитивно русло?
Лично мен не ме интерисува какво говори комуниста пожарникар д-р Б. Борисов, дори и Пръвия носител на неговия часовник, но все пак има един порядък на мислене, който като го прескочи човек или катастрофира или почва да изглежда наистина смешен.
Как според теб трябва да се отнася правителството и финансовия министър към бюджета?
Да бъде хранилка за всичките наши хора?
Да пилее пари за фонтанчета, Батковци и Братковци?
Да харчи безразборно за всеки, които има нужда от средства у нас - само и само да се запази социалното равновесие(кауза пертута - у нас!) или щото така ще задоволим чувството си за справедливост?
Бе, с една дума - да се харчи и да не се мисли! Да харчим онова, което не сме спечелили, пък каквото ще да става!
Това ли трябва да се прави?
Да майносваме фиска, да ебем стабилността?

И като ебем стабилността на фиска - какво следва?

Не знам какво разбираш от финанси, но това, което пишеш не е дори и размисъл на трезв човек, извини ме.
Така могат да разсъждават само враговете на България, и то най-отявлените - руските еничар путинисти!

За сетен път се убеждавам, че някои хора не са това, за което се представят че са!

Нищо лично, Венци - всичко само в името на истината.
цитирай
20. alexalexalex - само да вметна
12.08.2011 12:07
по отношение на коментарите няма да взимам страна, защото са изпаднали до нивото на партийните секретари))) (поне едната страна).
по отношение на постинга - да ме прощавате, ама авторът се е изхвърлил здраво. този ляв популизъм не просто не работи, ами е повече от вреден. за справка - ситуацията в Унгария в момента.
относно Сорос - ми може го човека. и на паунда му разплака майката, ако не помните.
тия сиромахомилски вопли, че половин свят живее с 1 долар дневно сме ги слушали и от Митьо Кризата, ама това не променя нищо))).
цитирай
21. dedenze - Проблема за финансовата стабилност, е свързан с пенсиите и минималните заплати.
12.08.2011 13:11
Съществената част на айсберга обаче се състой във въпроса за търговският баланс. От 22 години тойй е отрицателен за България - консумираме повече отколкото произвеждаме !!! Реално нямаме промишленост и селско стопанство - ликвидирани са ! Следователно, не може да искаме, да се мерим и да имаме европейски приходи !. Виновни за това са нашите мили, родни политици избрали американския обществен модел при който всички държавни производстваа трябва да бъдат ликвидирани. Даже държавните пари стоят в частни банки. !? Реално БНБ не функционира.
Без промишленост, производство и износ не може да имаш и социални разходи, висок стандарт !?
Лесно се вземат заеми, всички правителства го направиха и закърпиха дупките, направиха предизборни жестове. От Тошово време дълга към кредиторите се увеличи 4 пъти ! Кой и кога с какво ще го връща !? Мисля, че проблема е ясен и точно формулиран ! Има и решение !
цитирай
22. boristodorov56 - 21. dedenze
12.08.2011 13:27
Да се говори като на шура от наборки е весело занимание, особено ако се плещят празни приказки.
цитирай
23. vencivaleri1951 - Борисе какво да ти кажа... " Дай ми две думи написани от някой и аз ще го обеся" Фуше мисля, че беше или негов колега
12.08.2011 14:17
Репликата ми беше не към Дянков/всеки счетоводител и всяка пета дама викат не)/, а към соросчетата у нас. Диетата Борисе може да бъде полезна, може да бъде и с летален изход. Не можеш да задържаш нивата на минималните доходи и пенсиите на нива несъвместими с оцеляването. Виж Румъния завърши със социализъма с отлична финансова дисциплина и нулева задлъжнялост. Защо хората тогава хвърляха капи от радост когато публично разстреляха него и съпругата му. Защо една сравнително богата на ресурси/и не малка/ държава още не може да се съвземе. /Комунисти управляваха и Чехия, и Словакия, при това не са билифинансово дисциплинирани като румънците/ Финансова дисциплина добре, но трябва да се търси оптимума на понасяне. Ще ти дам прост пример. Моят човек работи понякакви програми/европейски/ във връзка с образоманието. Хората превеждат пари а МФ ги задържа с месеци/задържа и отчита по малки разходи за периода за да е отличник/ и е принудена да дава назаем свои пари за някои спомагателни средства за себе си и децата. Да, дава ги назаем , ще и се върнат, но всеки учител ли има възможност да даде пари/в случая над 2000лв/ за да си проведе качествено семинара и упражненията за да сме отличници финансово. Това е дребен пример. Същото ставаи с големи проекти. Прехвърляме разходито от един период вдруг и ...Мислиш ли , че фиска по този начин е ОК. Ти казваш, че си дюлгерин. Знаеш много добре, че и при соца се правеше така. Предавали сме блогове с акт 16 на книга, а те в основата:(((.Докъде го докарахме обаче:( Сорос обича да лови риба в мътна вода. Когато водата не е мътна той я мъти. Няма страна прокопсало от него. Помни се какво направи със паунда, със среброто...Нищо чудно да е поощрил анализаторите/или поне е получил информацията/ ако наистина е той човекът ударил джак пода с рейтинга на държавния резерв. Спекулантите по правило печелят най много в размирици. Подържнето на ниски нива на доходи е най прекия път към тях. Ето защо не вярвам на "данайците" Ти откога заобича евреите:)
цитирай
24. boristodorov56 - 23. vencivaleri1951
12.08.2011 15:56
Не разбрах какво искаш да кажеш.
Но пък разбрах, че Сорос бил виновен за нещо.
Не разбрах с какво точно на нас.
Големината на минималните доходи(дано нямаш предвид минималната работна заплата) въобще не е в зависимост от Правителството и Фиска, а от състоянието на пазара. Правителството може само да създава предпоставки за развитието или спъването на свободния пазар.
Мисля, че с постинга си издържал изпита си за партиен прогандатор да предстоящите избори, но за съжаление той няма нищо общо със здравия разум, както разбира се - всяка партийна пропаганда.
Не знам нали си наясно (или, ако си - що си траеш), че на нас не ни пречат нито данайци, нито еврейци, а само по малко, но редовно - други едни, уж братски, видове - съветските мутанти на ЧК.

Например като социално отговорен човек би могъл да направиш сметка за колко години биха стигнали за пенсии паричките, които любимците ти от коминтерновския Лукойл са отклонили от фиска(който се оказа твоя сърдечна слабост) за тези приблизително 10-12 години?
Ще кажеш няма такова нещо, пък и да има как ще се изчисли?
Ще ти отговаря - знам, бе - няма, а изчисляването го прави на база 15-20% от декларираната продукция - т.е. - 15-20% от внасяните данъци - база миналата година? Вальо Златен някъде подсказа колко внасят годищно във бюджета - имаш база за изчисляване.

А да те видя колко можеш да смяташ и колко си истинско българче?

Въпросът ми е - за колко години пенсии ще стигнат откраднатите(неплатени на фиска) от българите пари от авангарда на Червената армия у нас - Лукойл?

А да те видя колко си социално отговорен и патриотично настроен.
цитирай
25. vencivaleri1951 - Боре, не знаеш ли че и братска тебе американска компания държи около 30% от ЛУКОЙЛ мама:)
13.08.2011 00:30
Така, че ако ни крадът, ни крадът общо.
Иначе имах предвид минималната работна заплата която се контролира от държавата, и пенсиите. Безпокойството на "анализаторите " бяха именно за тези доходи. Навсякъде минималната раб заплата/където я има регламентирана/ тя е над или равна на екзистенциалния минимум, а у нас далеч под.
Сега за рафинерията. Написах постинг по този случай. Смятам че законът за измервателните уреди трябваше да третира и наказателни сборове. Ако например на манипулиран или непоставен уред се предвиждаха чувствителни и персонални глоби, то Златев няколко милиона биха го приземили доста бързо. Спирането на рафинерията беше празна работа и никой и не е мислил да я спира. И аз се учудих в началото , но като видях как ФАС разбирай Путин наби капачките на Лукойл мама
нещата си дойдоха на мястото. Бойко спира и се прави на Рамбо от една страна, а от друга соблидарен с Вовката. Съдът спира заповедта/и е прав в мотивите/ а Боце казва:-ние ги ловиме , те ги пускат и печели народната любов и %ти. Това сега да ги проверяваме дали са монопол също е глупаво. Монополисти са от всякъде. Няма как да не диктуват цените защото преработват собствен петрол, имат не по малко от половината пазар за горива, и имат най ниската себестойност/собствен петрол и най ниски транспортни разходи/ Монополисти не са от сега , а от момента в който им подариха рафинерията. Кой го направи ти знаеш...Защо -не е трудно да се досети човек.
цитирай
26. dedenze - "Да се говори като на шура от наборки е весело занимание, особено ако се плещят празни приказки." написа boristodorov56
13.08.2011 12:41
Явно си мислите, че "демократичният" преход у нас е завършил и баницата е разпределена безвъзвратно. Истината за състоянието се приема като празни приказки. Всичко си е на мястото окончателно, така смятат и парламентарно представените партии. Да живеят новите "стратегически" партньори - те ще ни оправят!? Жестоко се лъжите !
Що се отнася до "икономическите " мнения, които давате те са същите като моите - не може да харчиш повече отколкото заработваш !? Тук политически и зветови окраски не са нужни, явно нямате понятие що е комунист, в България е имало много малко от тях и най- важното е, че са работили за България.
цитирай
27. boristodorov56 - 25. vencivaleri1951
13.08.2011 16:57
Ама не ми отговори на въпросите?

Че някаква хамериканска компания има дял в Лукойл - то това не е определящо - нали сме чували - от хамериканските филми - който държи контролния пакет акции той поръчва музиката.
цитирай
28. boristodorov56 - 26. dedenze - Пиесата за истинските комун.онанисти и дефицита им България ще я поставяш в друг театър.
13.08.2011 17:01
Те това бяха комун.онанистите - точно като тези у нас.
Не ми се влиза в таково тъпо надприказване - гълчете си ги на партийни събрания тези приказки и въздишайте за Сталин!
цитирай
29. alexalexalex - Пак ще вметна
13.08.2011 17:05
Държавният ни дълг е около 15 % от БВП, което е нищо))).
Толкова по отношение на голямата задлъжнялост.
Частният дълг (например на Булбанк към мамата Уникреди) е друга бира и никак не е държавен))).
Относно селското стопанство, дето е умряло сте същите капацитети - то формира по-голяма част от износа ни, дето расте с по 30-40 % на година.
Хубаво се карате, ама а малко прочетете преди да се излагате така.

п.с. Чаушеско и лелята ги гръмнаха хората от Секуритате, тяхното ДС. Не, че не бяха садисти, особено лелята, ама и това е доказан факт от години.
В Лукойл няма американски капитали, а фирми, регистрирани в САЩ - което пак не е това , което пишете.
Въобще - смешна история.
цитирай
30. vencivaleri1951 - Не ти отговорих защото едва ли мога да го направя толкова експиртно като теб.
13.08.2011 17:51
boristodorov56 написа:
Ама не ми отговори на въпросите?

Че някаква хамериканска компания има дял в Лукойл - то това не е определящо - нали сме чували - от хамериканските филми - който държи контролния пакет акции той поръчва музиката.


Ти вероятно си на изхода на рафинерията и си наясно с нещата. Второ това за делът на янките в Лукойл -мама, че те си хвърлили париците на вятъра взимайки минотарен дял все си мисля, че не са толкова глупави. Важно е какво е записано в договора за продажба. Ето в София общинската банка се ръководеше от минотарния собственик /и твой съидейник/ и той я продаде доста изгодно за себе си. Мисля, че рашките държат подобен дял ямериканската мама компания. Сега ще ти кажа нещо важно. Еднакво съм против руската, американската...и всякаква там олигархия. Ако е крал, неплащал сборове Вальо Златев да върви в затвора, да му вземат Правец:(....Същото и за твоя съгражданин и някога добър мой познат Гергов. Ако е барал Първанов в меда и него...Толкова по въпроса.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vencivaleri1951
Категория: Политика
Прочетен: 5058996
Постинги: 1352
Коментари: 19556
Гласове: 5477
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031