Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01.2021 12:34 - Oтказах цигарите..от две седмици
Автор: chikiriki Категория: Новини   
Прочетен: 478 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 16.01.2021 13:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  Цигарите и Аз.Минаваха дните и аз пушех.Беше ми непонятно да си представя как мога да спра цигарите.На 32 съм и пуша от 20 годишен.Пуших по цигара на 30 минути,кутия на ден дори и повече.Когато останех без цигари отивах до магазина на пожар дори и посред нощ.Няколко пъти си мислих да пробвам да ги спра но щом останеха 1-2 цигари решимостта ми се сменяше със неувереност и страх от ""тютюневата абстиненция"" и тичах до магазина за нова кутия.Колко пъти изпадайки в паника съм просил цигари от колеги когато съм се озовал в ситуация да остана без цигари часове преди края на работния ден.Какво ми даваше пушенето?Разтоварване,награда,социална мимикрия.След като някой ме ядоса запалвах цигара и така осмислях ситуацията сякаш по-детайлно насаме и това ми помагаше временно да се успокоя.Също така в компания от пушачи едно че по този начин си част от компанията и второ когато няма какво да кажеш си ангажиран с цигарата,освен това пушенето е като социална бариера с която се дистанцираш при определени ситуации.Даваше ми награда ето още малко и хоп ще получа за награда една цигара.Това бе наградата за ежедневието ми.Доста неприятна награда при прекаляване с цигарите чувствах неприятния вкус нямаше го удоволствието а просто една зависимост.
  Четох че различните пристрастявания имат различно значение на подсъзнателно ниво алкохолът е бягство от реалността а цигарите са ...опит за самоубийство.Според тази теория на подсъзнателно ниво пушачите са нещастни и неудоволетворени от живота хора които с този навик изразяват всъщност понякога неосъзнатото си нежелание за живот.Чувствах се слаб че не мога да спра цигарите.Хайде изпушвам тази кутия и след това ще ги спра и така кутия след кутия,седмици,месеци..
  Началото.И така един ден обаче усетих че имам болки около сърцето.Знаех че това е в голяма част следствие от цигарите.Представих си какво се случва с моето тяло при пушенето.Всъщност аз не знам какво точно се случва вътре мога само да гадая.И си представих как артериите си се запушват и съответно аз умирам.Друг вариант-отивам на лекар и разбирам че имам рак.Стоя ридая чудя се дали да се самоубия или да се боря с тези болки да изтърпя тежка операция и вероятно да умра.Представих си как се моля да можех да върна времето назад,Невъзможно.Терапии,операции и накрая умирам с вид на мумия.Защо?Защото исках да пуша.Какво ми даде пушенето?Не е ясно,освен че ми донесе този край,болката отчаянието и смъртта.
   Дойде 2021-а и аз си казах ето това е ново начало спирам цигарите.Довърших кутията на 1-ви и от втори си казах-край,няма да си купувам повече цигари.Първият ден мина по-лесно отколкото предполагах.Почти не почувствах желание за цигари пред очите ми беше само лекарският кабинет където ми съобщяват че имам рак или сърцето ми което е запушено.Понеже знам че едно от най-силните пристрастяващи влияния е че са ти ангажирани устата и ръцете си взех слънчогледови семки и когато ми се допушваше ги ползвах като заместител.Това ми помогна и дори не взех от таблетките които си бях купил отдавна.Дните минаваха-втори,трети.Казах си-три дни толкова не съм издържал от години не мога да се предам аз искам да живея повече отколкото искам да пуша.И така измина седмица.Издържах.Опитвах се да не мисля за това но понякога умът ми се опитваше да ме подлъже-само една цигарка,ех сега как ми се допуши айде една цигара и после продължаваме с отказването.Не.Бях твърдо решен.И така дните минаваха а аз всеки изминал ден бях горд със себе си честно казано не очаквах.И ето вече изминаха две седмици от последната ми цигара.Някои източници определят този период като дистанция която дава много голям шанс да оставите навика в миналото.В момента не ми се пуши особено даже малко ме отвращава идеята да си дръпна от цигара.Притеснява ме какво ли ще се случи когато дойдат "тригърите",това са онези моменти когато сме изградили реакция след подобно събитие винаги да палим цигара като например когато сме ядосани или пък след като сме пили алкохол.Ще видим.
Равносметката.Какви са промените за тези две седмици?Първо здравословно-усещам дишането си по-чисто болките в сърцето изчезнаха изчезна миризмата на цигари.Очаквам тепърва да видя още по-големи позитиви.Негативно е че качих малко килограми но смятам да ги сваля с поемане на по-малко калории.Финансово също не е зле понеже преди давах по около 6 лв на ден за цигари което значи че до момента съм спестил около 90 лв което е наполовина отоплението ми през зимния сезон.Т.е реално с парите за цигари аз мога да си плащам сметките да съм на топло през зимата.Най-важното обаче е че отказването от цигарите повиши увереността в собствените ми сили.Преди си казвах-толкова много хора пушат дори и Пешо той е толкова готин всички го харесват толкова е силен психически той е почти като Юли Тонкин на нашето предприятие но не може да откаже цигарите.А какво остава за мен.Оказа се че може.
Доволен съм от избора си да спра с пушенето.Доволен съм и от резултата до момента.Ще продължа да ви информирам за развитието на нещата и дано мотивирам и други пушачи да предприемат тази стъпка. 



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: chikiriki
Категория: Новини
Прочетен: 4650
Постинги: 4
Коментари: 0
Гласове: 5
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031