Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.11.2015 21:21 - Аз русофила
Автор: vencivaleri1951 Категория: Политика   
Прочетен: 8999 Коментари: 33 Гласове:
19

Последна промяна: 03.11.2015 21:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 В последно време колеги блогъри епистоларно ми предлагат различни неща-от това да

се засрамя и да се покая до съвсем директни и резки/нека така да ги наречем/ послания

към дамската част на фамилията. От тъпанар и цървул до родоостъпник и национален

предател. И всичко това заради нескритата симпатия  от моя страна към Русия и хората

и.  И питам аз- кого да чакам да определи емоцията ми.  И кой да ми обясни до колко

мога да симпатизирам на отбор, трупа, състав, народ....?

И иска да ми внуши  колегата "Сестра" че ми е време за катарзис защото видите 

ли , Русия нямала икономика. Е добре, права е "сестричката" Руската федерация

е назад " с материала" спрямо  пет , шест икономики в света, но дали колегата 

обича съпруг ,брат, сестра, деца, родители, приятели...заради икономиките им?

И точно ние ли ще смятаме фиска и производството на коя и да е държава?

Колегата Генчев пък погребва Русия защото нямала своя култура. Не мога да схвана

какво иска точно да каже, но най вероятно, че Руската интелигенция и руските

интелектуалци в известен смисъл са били под силно вияние на западните такива.

В руския двор се е говорело предимно на френски, немски офицери и инструктори

са взели дейно участие в изграждането на руската армия. Че Екатерина Велика дори 

си е кореспондирала с Волтер и Русо, а не с някой помешчик от Сибир или Урал.

Че Петър Велики е надянал насила сюртуци и фракове на аристокрацията, обръснал е

брадите им, остригал е косите им. Да и е направи Петербург копие на Амстердам. И

дори си е имал арап като бития от него Карл. Да ама от арапа на Петър след поколения 

се е пръкнал Пушкин, Петербург наистина е копие на Амстердам, но какво копие само-

далеч по разкошно от оргинала. Войската обучена от немските генерали започна 

да пердаши къде хване учителите си, а кореспонденцията на Екатерина с великите

французи и помага да доизгради започнатото от Петър първи, за разлика например от  палавата и

флиртуваща с възрастния вече Волтер Мария Антоанета  която отиде на ешафода-

разлика наистана 

има нали? И да попитам колегата Генчев- На кого подържават Достоевски, Булгаков,

Пастернак, Висоцки. Защо колегата посвети мерена реч на Висоцки , а не на някой от

"първоучителите" му. Или Станиславски копира западни театрали, а не те от него.

А трупите на Большой , Маринка, На Таганка на кого подражават?

И ще призная....Точно това "подражание" е една от причините за моята емоция към тази

страна. Друга причина и най важната за мен са хората. Вероятно съм прекарал в Русия

с ученето, командировките, отпуските 7 , 8 години. В житейския си път там съм се

срещал с много и различни хора, но главното чувство което съм имал е било , че съм

си като у дома...е,  почти като у дома. И това чувство го имаха и много други колеги 

от Запада дори. Дефицитът, опашките за доста неща, квартирните неуредици,

климатът...всичко това оставаше на заден план когато идваше време за сбогуване 

С Русия . Самолетите ни отнасяха на хиляди километри но матушка Руссь пътуваше

заедно с нас в сърцата ни. Главно заради хората си-гостоприемни, съпричастни,

чувствителни...чувствени... И симпатиите ми са не към царе, генерални секретари или

президенти. Тях аз не съм ги срещал, не съм ги виждал/е с един имахме и общи

потоци:)/ Бил съм си с моите хора и към тях е емоцията. Както преди години Ваня е  

склопил очи под Плевен, преминавайки дунава или Балкана за да помогне на брата си 

православен, а не за топлите проливи. Той за тях не е и знаел. За него аз на всеки

3март вдигам знамето му където и да съм, а не за разни велможи и партократи.

И "Цар Освободите" за мен са именно тези Ванки, а не Александър. За тях си мисля

когато минавам по  жълтите павета.

Мисля си още, че тази ми емоция не ме прави по малко европеец/ренесансов човек/

дори напротив. Едропа не би била същата без Петербург-копието на Амстердам. Без

"взаимствалата" руска култура. Хайде за миг си представете световните сцени без    

руски трупи, без руски репертуар...библиотеките без руски автори. Женския свят ако

щете без очарователните рускини:) Науката без руските постижения. Или както 

върви един виц в университетите на "Бръшляновата лига"

-Какво е американски факултет по математика и физика?

-Място където руски професори преподават математика и физика на китайци е

отговорът.

Моето мнение  е , че всички държави и най вече народи за да са на тази земя 

имат своята мисия. Точно за това никога не съм казал или написал лоша дума

за страна и народ. Все пак има държави чиято мисия е от по значима за размитието на 

човечеството  и Русия според мен е сред тези страни.  Без да игнорирам никоя друга 

държава Русия е сред няколкото ми любими.

Спомням си навремето когато разтуриха Варшавския договор баща ми почти веднага

написа статия в "Народна армия" че за българия е жизнено необходичо да влезе 

в  нов военен съюз. Естествено такъв беше само НАТО. Когато прочетох не можах да

повярвам на очите си. Въпреки , че той ми обясни колко са опасни Балканите/

Югославия го потвърди,/ със своите многоетнически диаспори, аз си мислех, че се е 

подплашил нещо от промените и крясъците  и подскачанията по улиците. Разбира се 

тази статия, а и други в тази насока бяха забелязани и един ден ген Андреев/съветник

тогава на Желев /се обади на баща ми да се видят. Предложи му сериозна позиция

 която баща ми отказва веднага. Андреев остава неприятно очуден. Пита го  защо

отказва, след като му се дава възможност да работи на практика за това което пише.

Отговорът на баща ми е следният:

-Да за нас в този момент когато Русия събира държавата си опитът да влезнем в

НАТО  е задължителен. Остави приказките за публиката  И ти и аз знаем , че НАТО е

съществувало и съществува заради Русия.  Така , че не ме карай да заставам

срещу хора  с които съм  летял крило до крило. Сбъркали сте човека.

Тоест ето пример когато се сблъскват полезното  и емоцията и емоцията побеждава.

Така , че мили мои колеги блогъри, не искайте да имам вашите симпатии , вашите

емоции. Ние сме различни понякога и то това е интересното . Мисля, че блогът би

спечелил/а с него и самите ние/ ако се опитаме да разберем различния от нас.

Всеки си има своите симпатии, едни сме религиозни, други атеисти, симпатизираме на

различни идеологии и течения в тях. Не е ли по работещо спокойно и уважително 

един към друг да дебатираме различията си отколкото да обругаваме един друг.

Повечето осъждат например Сидеров, но сякаш Сидеровщината ни е мярата в

отношенията  помежду ни. Бъдете здрави. Последното най вече пожелавам на колега

блогър когото споменах













Гласувай:
24


Вълнообразно


1. getmans1 - Оф, разрева ме ...
03.11.2015 22:02
... не заради сълзливите ти слова по руския народ а заради това, че ме пропусна.:)))
Верно е, че регулярно пишеш за народа но всъщност основно се впечатляваш най-вече от от диктаторите им.

Светът достатъчно помогна на Русия /чрез цената на петрола/ но Човека заложи на оръжието, факт от който припиквате от кеф. Путин прави като въшката кога се наяде, а можеше да е партньор наравно с другите велики, пример Г-8!
цитирай
2. podvodni - Ха-ха-ха, на Гети яко му се е резх...
03.11.2015 22:38
Ха-ха-ха, на Гети яко му се е резхлопало душемено.
Кара-вара и все на Путинизъм го удря.

Гусина Венци, защо влизаш в обяснителен режим ? Всички знаем, че си русофил и това треножи саво едногънковите желе-притежатели.
И въобще, на който не му харесва твоето русофилство определено има огромен проблем - в едната гънка на желето в черепът си.
цитирай
3. yoan2015 - 3
03.11.2015 22:51
Венци бъди здрав и ти, понякога посланията не са това, което изглеждат, хубаво е да се чете и между редовете. Това, че си русофил на мен не ми пречи. По - ясно здраве.
цитирай
4. blackpredator - хаха,
03.11.2015 23:04
ние русофилите! ;))
цитирай
5. theeconomist - Кореш, ти виждал ли си свиня да пие кладенчова вода?
04.11.2015 08:41
С копитата влиза в извора и там и лочи, там и сере.....

Но, "..който се смее последен - сам пада в него.."!

Бывай!
цитирай
6. apostapostoloff - Ти не чувстваш ли, че ставаш банален?!
04.11.2015 09:10
Русия това, Русия онова... Аман от тая Русия! Дреме ни на нас за нея!

А що се отнася до теб... Някой не го е еня русофил ли си, русофоб ли си. Но ти си явно един самовлюбен егоцентрик и маниак, който си мисли, че светът се върти около него. Истината е, че си анонимна нула от циганската махала на Европа и никой не се интересува от теб.
цитирай
7. apostapostoloff - Апропо,
04.11.2015 09:16
нито един окръжен център в червени ръце! Муци! Великолепно!

Тиква бил, мутра бил, простак бил, ама ви навря в кучи гъз. Рейгън унищожи руския комунизъм, а Бойко унижожи българския комунизъм. Бойко изчегърта социалистите от политическата карта на България! Да е жив и здрав. Оттук насетне ще вървим само напред и нагоре!

Направо в е@а дръндара лелин. Разката ви фамилията, скри ви шайбата и ви смаза като тахтаби.

Повече от яно стана, че социализъм в България НИКОГА ПОВЕЧЕ няма да има! Слава Богу!
цитирай
8. vencivaleri1951 - Гети,
04.11.2015 10:20
getmans1 написа:
... не заради сълзливите ти слова по руския народ а заради това, че ме пропусна.:)))
Верно е, че регулярно пишеш за народа но всъщност основно се впечатляваш най-вече от от диктаторите им.

Светът достатъчно помогна на Русия /чрез цената на петрола/ но Човека заложи на оръжието, факт от който припиквате от кеф. Путин прави като въшката кога се наяде, а можеше да е партньор наравно с другите велики, пример Г-8!


Ти на Русия , Владимир Владимирович и руснаците не бери грижа. По точно не сме ние с теб в позиция в която да се тюхкаме , че паднала цената на въглеводородите.
Колкото и да падне, ние ще купуваме , те ще продават. Ще говорим когато те имат дефицит в търговския баланс спрямо нас , а не ние спрямо тях

Колкото до "пропускането". Съвсем случайно се "засекох" в тв с една руска опозиционерка която подобно на теб съжаляваше Путин за пропуснатите от него шансове да бъде в "дружески" отношения със силните хора на света/ Обама , Оланд например!?/ , а предпочел популизъма да бъде "пръв на село" Та тази "опозиционерка" навремето бе "пропусната" от мен или съквартиранта ми и ни натопи в деканата за дребен бизнис който вършехме. Аз купувах тави на рок Банди у нас в Кореком, а в Питер бяхме намерили връзки и няколко сестри ренгеноложки ни снабдяфаха с фотохартия и правехме самиздат . Опитах се да се свържа със студиото /имаше открити две линии/ но не "хванах ръка" Все пак си мисля , че никакви пари не компенсират това което тя чу от зрителите в ефира. Беше шеф в някакво НПО

цитирай
9. vencivaleri1951 - Бъди и ти здрав
04.11.2015 10:23
yoan2015 написа:
Венци бъди здрав и ти, понякога посланията не са това, което изглеждат, хубаво е да се чете и между редовете. Това, че си русофил на мен не ми пречи. По - ясно здраве.

Впрочем докато нямах блог не знаех, че съм русофил....
цитирай
10. minevv - da
04.11.2015 10:25
da
цитирай
11. vencivaleri1951 - Бывай и ти!
04.11.2015 10:26
theeconomist написа:
С копитата влиза в извора и там и лочи, там и сере.....

Но, "..който се смее последен - сам пада в него.."!

Бывай!


Не обиждай свинете. Те са интелигентни животни.
цитирай
12. vencivaleri1951 - А да те питам аз тебе Постоле
04.11.2015 10:33
apostapostoloff написа:
Русия това, Русия онова... Аман от тая Русия! Дреме ни на нас за нея!

А що се отнася до теб... Някой не го е еня русофил ли си, русофоб ли си. Но ти си явно един самовлюбен егоцентрик и маниак, който си мисли, че светът се върти около него. Истината е, че си анонимна нула от циганската махала на Европа и никой не се интересува от теб.


Откъде си толкова сигурен , че аз не съм коалиционен партньор на бате ти Бойко?
Колкото до смърта на лявото в България новината е силно преувеличена. Я си припомни картата на България след местните избори при Жан Виденов. После какво стана? Картата стана тъмно синя. После какво стана? Е сега е светло синя...Ще видим какво ще стане.
След това, какво търсиш в банален блог с банален блогър?
цитирай
13. cecobob - НЕКА ВСЕКИ КОМЕНТИРА
04.11.2015 10:49
Но да не обижда опонента си. Това са нормални неща от живота. Спорове, разправии и различни мнения. Иначе ще е тъпо.
цитирай
14. nkf - Някаква апология на русофилството ...
04.11.2015 11:44
Някаква апология на русофилството ли правиш? Може ли в крайна сметка да обясниш, защо вие, българоезичните руснаци (нали матушката ...), трябв ада бъдете приемани като нещо нормално и едва ли не като меродавен фактор, при положение, че наистина не сте нещо повече от една пета колона?
И ще си позволя да коментирам само една много малка част от текста ти: Мария Антоанета никога не е флиртувала с Волтер, тъй като тя е била все още почти дете, когато той умира на сравнително преклонна възраст. Така или иначе никъде в автобиографичните анали за нея не се споменава нищо за каквито и да е отношения с волтер.
цитирай
15. sestra - Така ли изглежда? :)
04.11.2015 12:39
Че искам да внуша на колега Венци катарзис заради Русия? Не се имам за толкова внушителна :)) Но не е лошо като идея да го имаме предвид. Русия си е, ние сме си друго и сме си по-важни за нас си. И като гледам по еднакъв начин приемаме разни руски хора - всеки според собствените си навици и вкусове. И като е така, русофоб ли съм? И все пак уточнявам, че избягвам всички руски думи доколкото е възможно, за да е чист езикът ми. Не използвам тенденциозно такива, за да се русея. Пак президент-спасител на света Путин излиза помежду ни. Като олицетворение на идеята за имперско недоразумение. А не бива.
цитирай
16. starforlife - http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:SnPvEASAqPoJ:starforlife.blog.bg/lichni-dnevnici/2015/11/04/iziavlenie-zaiavlenie-ili-kakto-tam-kretenski-s
04.11.2015 12:53
Колега извини ме, но да ми изтрият този постинг от заглавието...
Остави /допусни/ този коментар, моля!
Да видим каква ще е неговата Съдба!

БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!
Георги Стоименов
цитирай
17. vencivaleri1951 - Драги НКФ
04.11.2015 13:27
nkf написа:
Някаква апология на русофилството ли правиш? Може ли в крайна сметка да обясниш, защо вие, българоезичните руснаци (нали матушката ...), трябв ада бъдете приемани като нещо нормално и едва ли не като меродавен фактор, при положение, че наистина не сте нещо повече от една пета колона?
И ще си позволя да коментирам само една много малка част от текста ти: Мария Антоанета никога не е флиртувала с Волтер, тъй като тя е била все още почти дете, когато той умира на сравнително преклонна възраст. Така или иначе никъде в автобиографичните анали за нея не се споменава нищо за каквито и да е отношения с волтер.


Мария Антоанета и се омъжва като дете за Луи. Общо взето той нищо не и е отказвал. Тя е била под влиянието на "левите" в двора/извини ме но за такива минават тогава подържниците например на Америка" :)/ Тя е сред хората които упражняват най-силен натиск на краля та Франция да подпомогне финансово и с войска американците в борбата им да се отделят от Англия. Тя изиграва сериозна роля например и пиесите на Бомарше да се играят. Тя инкогнито посещава и Волтер и това за разлика от Екатерина е не да научи нещо от този мислител а просто защото е забранено и модерно да си фен на един своего рода изгнаник. Точно това имах предвид като направих разликата между тези две царствени особи. Флирт наистина е неправилната дума след като така си ме разбрал.

За 5тата колона.
Бъркаш понятията. Това , че харесваш една държава, един народ не значи , че го правиш за сметка на своя. Дядо ми например силно беше признателен на Русия и обичаше хората и, но има и войнишки кръст на Дуран кулак. Вазов може би най големия публичен русофил в България е с такъв силен укор в мерена реч срещу тях когато си го заслужиха. Ако тук в блога споря с хора които въобще си нямат понятие къде се намира РФ в координатната система, къде ние то бъди сигурен че съм влизал в далеч по сериозни спорове /а и до бой се е стигало/ със самозабравили се колеги руснаци.
цитирай
18. germantiger - Гласувах ЗА постинга ти
04.11.2015 14:00
- защото честно си декларирал и хубаво изразил любовта и симпатиите си

- защото те уважавам като блогър и дори като човек, макар да те позьнавам само имагинерно в нета

- НЕ споделям твоите симпатии, защото рода ми е страдал именно по причина на русофили и комунисти, и последните винаги ще мразя (не съвокупно, разбира се)

- чувствай се щастлив, че днес може да деклрарираш така любовта си - аз германската си любов 16 години по живково по начина по който ти тук правиш НЕ можех въпбще да гъкна, освен това германофобията я поемам и до днес, впрочем аз съм свикнал с тов, но все още ме избива на агресия към хора с фланелки ссср и чегевара по улиците и прочие боклук (последния случай в един подлез на варна до димят преди влизане в морската градина, човека не го ударих, той се сви след думите ми)

- вица за Харвард е комичен, има подобни, но те просто бъркат руснаци с евреи, освен това все още водещите умове в почти всичко не са нито азиатци, нито източноевропейци, въпреки навлизането им - единствено в музиката азиатци са маса изпълнители на "бяла музика" онази от предбарок, барок, класицизъмн, романтизъм итн

С "две думи" - поздравявам те за позицията, лично на теб ти симпатизирам и ако всички русофили бяха като теб - щяха да са наистина хора на ниво - да си жив и здрав Валери!
цитирай
19. zaw12929 - ЧЕСТЕН АНАЛИЗ. ЗАСЛУЖАВА И МОЯТА ...
04.11.2015 14:08
ЧЕСТЕН АНАЛИЗ. ЗАСЛУЖАВА И МОЯТА ПОДКРЕПА И ТОВА, ЧЕ ДИАЛОГЪТ Е ВАЖЕН, ЗА ДА СЕ РАЗБИРАМЕ И ЖИВЕЕМ В МИР, ПРИЗНАВАЙКИ И ХОРАТА С ДРУГИ ИДЕИ.
цитирай
20. nkf - Венци, Мария Антоанета наистина се ...
04.11.2015 14:12
Венци, Мария Антоанета наистина се омъжва (я омъжват) за Людовик ( и той също в детска възраст), когато така или иначе Франция вече е водила една война с Англия в Америка. Тези две държави са били векове наред врагове и там противопоставянето има геополитически характер - Острова срещу континента; водата срещу сушата; сектата срещу църквата и т.н., всичко тов аима многоизмерно разделение и противопоставяне. Ето защо няма как Франция да не подкрепи бунтовниците срещу основния си враг. При това положение няма леви и десни. А самата Мария Антоанета, поне до метежа, не се е занимавала изобщо с никаква политика. Виж, ако става дума за театър и концерти - да, с това се е занимавала. Тя е тази, която докарва в Париж Глюк. Но за срещи с Волтер, никой сериозен автор,(най-вече Цвайг, макар и той да дава някаква волност на личните си пристрастия) който се занимава с биографията й не споменава такова нещо. Трябва да се има предвид, че за нея са се писали какви ли не небивалици и лъжи, както и приписват какви ли не неща. Съвсем малък пример за това е уж нейната реплика за "хляба и пастите". Реплика, казана от съвсем друг човек, в друго време и по друг повод. Иначе с Волтер е общувала не само Екатерина, но и Фридрих 2-ри, нокакво от това. Колкото за понятията - не, не ги бъркам, защото русофилията ви съвсем очевидно надхвърля обикновеното уважение или респект към някоя чужда държава, било заради едно или друго. И това е съвсем видно, и не само е видно. Защото историята на русофилството в България е история на националното предателство.
цитирай
21. didanov - здравей
04.11.2015 16:17
"кого да чакам да определи емоцията ми. И кой да ми обясни до колко

мога да симпатизирам на отбор, трупа, състав, народ....?" това можеш само ти да избереш и никой друг, нали в това е смисълът на свободата (демокрацията?)
цитирай
22. getmans1 - Венци що си изтри „анонимния“ ко...
04.11.2015 17:29
Венци що си изтри „анонимния“ коментар при мен, ся все едно си говоря сам и няма никаква симетрия постинга ми а това страшно ме натъжава.

Аз знам как това става особено с мобилен интернет.

И слушай баща си, ей! Да тие жив и здрав. :)))
цитирай
23. nagodi62 - Респект и уважуха!
04.11.2015 18:08
Респект и уважуха!
цитирай
24. injir - Да. Не игнорираме никоя друга дъ...
04.11.2015 18:41
Да. Не игнорираме никоя друга държава. Но Русия ни е любима. Ето, в това е разликата - че някои игнорират.
цитирай
25. blakcpredator - Някаква апология на русофилството ли правиш?
04.11.2015 20:35
Ти не си русофил дори русофобите не могат да направят това което ти си "сътворил" тук-контрпродуктивным
цитирай
26. josarian - Венцивалери, какво общо имат руската култура, Достоевски, Булгаков, Пастернак и Висоцки с наглите кагебейски топори, които ти и твоите съзаклятници така пламенн
04.11.2015 21:20
....ти и твоите съзаклятници така пламенно подъдржате!?Та тя се ползва за параван от тия нагли рашисто-фашисти, както и от вас - червените безродници - да се легитимират по някакъв начин отвратителната си и безочлива власт.
цитирай
27. josarian - Кушел, ти сериозно ли бе!? Нещо да не би от изборната победа да си се възпалил!?
04.11.2015 21:55
Всички все някога ще мреме, и пред Божия Съд ще застанем. Само вие, неверниците, какво ще правите!? Ще се лутате ни гживи, ни умрели /така и така сте си зомбирани/ между Долната и Горната Земя и ще търсите на коя врата да почукате с чуковете и сърповете...
цитирай
28. josarian - Кушелев се е поболял от копролалия напоследък....
04.11.2015 22:11
Какво да се прави - червената зараза не се лекува, избива или на масови убийства, или на самоубийства, или пък на лайномятане...
цитирай
29. josarian - Кушелев, болен си от остра мозъчна нездостатъчност, придружена с изострена форма червена мразиада.
05.11.2015 06:27
Иначе си обикновен пенсиониран фатмак от БНА и тотален лузър:)
цитирай
30. getmans1 - Сакън недей Йосаряне, аз вчера включих Кушел Че Камарада в моите любими, хубаво е от време на време да се гледаме в кривото огледало :)))
05.11.2015 07:37
josarian написа:
Всички все някога ще мреме, и пред Божия Съд ще застанем. Само вие, неверниците, какво ще правите!? Ще се лутате ни гживи, ни умрели /така и така сте си зомбирани/ между Долната и Горната Земя и ще търсите на коя врата да почукате с чуковете и сърповете...

цитирай
31. sestra - На това поведение му трябва психиатрична помощ.
05.11.2015 10:05
kushel написа:
Я всички русофоби - сестри, братя и германски шопари да си е*ете п*тките майни! Вие се гнусна измет и само един мекушав Венци ви се връзва. Аз просто ще ви пратя в пъкъла без всякакви обяснения. Изроди гнусни! Мрете!


Ще предложа на админите да открият нова рубрика "Заличени поради нарушаване на правилата за общуване във виртуална среда" и неговият да е първи в списъка. Не е шега - според мен вакуумът за нормалност тук расте с минути, не с дни. Има материал достатъчно. Пък да се рои колкото ще. Както и да се префасонира, на него му е достатъчно да напише три думи изречение и да го разпознаят.
Съжалявам, Венци, но твоят тон е балансиран, затова отговорих. Не е достойно такива коментари да се ширят в нито един достоен пост. Хубав ден.
цитирай
32. haidut - Русофили, американофили : има ли ...
06.11.2015 09:47
Русофили, американофили : има ли българофили родолюбци е въпроса ?
цитирай
33. cecobob - haidut с най-малко думи
26.11.2015 00:56
е най-точен.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vencivaleri1951
Категория: Политика
Прочетен: 5091196
Постинги: 1367
Коментари: 19654
Гласове: 5490
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930