Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.05.2015 10:14 - "Случаят Гуджунов" не е само безхаберие
Автор: vencivaleri1951 Категория: Политика   
Прочетен: 7880 Коментари: 17 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Припомнете си само преди седмица как премиерът ни  се възмущаваше, че се прави на въпрос полетът му до частно парти в Разград/някакви си 3 хиляди лева/, след като той видите ли "спечелил" набързо милиард за държавата.
С част от "сръднята " му съм съгласен. Един премиер, президент, спикер трябва по закон да могат да ползват самолет в страната независимо дали партито е частно или организирано от община или държава. Колкото повече места посети/независимо от случая/ един държавник работи 24 часа в денонощието / толкова по добре, защото никакъв доклад не може да замени личното присъствие. Това с милиардът обаче приемам с обичайната ирония към премиерът ни след като сглоби изказ с повече от две, три изричения.
Ще дам пример с равна нам по територия и някога и по население страна-Унгария. 90те години ни завариха с горе долу еднакви икономически и демографски показатели и с еднаква "биография" след ВСВ. Днес Унгария прави износ за 100млрд евро и демографският и проект е да стигне 15млн души население./ Ще припомня само че 100милиарда е повече от 2пъти спрямо нашия БВП,а тук говорим единствено за износ/
Орбан никога обаче не е казал публично, че този бум в Унгарската икономика и демография се дължат на него и на негови управленчески решения макар, че способността му да ръководи страната никой не отрича.  Какво има ще попитате това предисловие с Борис Гуджунов. Има и то пряко. Отидете и се поинтересувайте какво е отношението на унгарската държава към заслужили днес и в миналото културни дейци-на почит и с бит далеч над средния за страната.
Борис Гуджунов е с визитка  която в тъй наречените " бели страни" би му дала правилегията/заслужена правилегия/ да влиза в сградите където се провеждат културни или други мероприятия по червен килим.  Борис Гуджунов бе любимец на няколко поколения. Пълнеше зали, и присъстваше чрез радио, телевизия, различни носители ежедневно в бита ни. Пълнил е подобаващо и фиска на държавата ни с приходи от концерти, продадени плочи и собствени данъци. И днес...днес не само че по червени килими не ходи/по тях ходят  архонт Бинев  и разни Цецовци например/, а тъне в мизерия и липса на всякаква переспектива-отива си в "дрипи" и болка този жизнерадостен някога човек имал "глупостта" да остане в страната си за разлика от други негови колеги музиканти. И всичко това защото повече от 20 години не се намери висш държавен чиновник или група законодатели които да решат един път и завинаги  идиотския казус
със загубената документация  със сборовете от данъци и осигуровки на различни певци и артисти. Така засегнатите от това " безхаберие" документално са без трудов стаж и база за изчисляване на пенсии, без правото на медицинско обслужване. Трудовият стаж на тези хора , а и моженето им е пред очите ни. Архивете на БНТ и БНР са безпристрастни гаранти Издадените грамофонни плочи също. Зад тези  представяния има хонорари, и ако някой си мисли, че тогава беше възможно да укриеш данъци и осигуровки значи не е в час с инструментариума на тогавашната фискална политика. Познавам човек пострадал от същия казус. Той си пазеше и пази всички комсомолски,партийни и профсъюзни  билети. Там ясно личеше трудовото му възнаграждение/заплати и хонорари/ през годините. Ехидно чиновник от НОЙ му казал да си търси пенсия с тези документи от Партия комсомол и профсъюз. Казах му да заведе дело първо в нас, а след това и навън/в нас няма да му се получи/ и дори му предложих да му движим нещата. Той се сви и каза, че не може да съди държавата си!!!???? Репликата ми , че това не е неговата държава ме скара с него за известно време. Той реши проблема по друг начин. Отдаде си апартамента под наем/хубав апартамент/ и заедно с пенсийката му от 200лева живее сносно , но на село. Това го направиха и десетки известни артисти и музиканти които не искаха, а някои и не можеха по здравословни причини да се молят на режисьори и продуценти да играят на 80 годишна възраст. Та те живеят по вилите си . Не, че е лошо...лошото е че го направиха по принуда. Други които нямат тази възможност тънат в мизерия или живеят на подаяния от децата си. Кварталът ми е пълне с такива величия/казвам величия с голямо уважение/ и дори мен който нямам никаква вина ме е срам като ги срещна. Тъжна гледка е да видиш хората които си бисирал, да купуват фенери и карантия уж за кучето, а всъщност споделят с домашния приятел една и съща трапеза.
По нагоре написах " безхаберие" в кавички. Написах го съвсем съзнателно. Държането на споменатите хора в нищета, не е обикновено безхаберие. Доказателства бол за да се разреши справедливо ситуацията с загубените досиета. Както е елементарно да се реши въпроса с наркотърговците/те се знаят/, вандалските прояви в паркове, сгради, паметници. До голяма степен може да се реши и въпроса с циганската престъпност.
Да, но някъде са решили да живеем в "говната", да нямаме памет за държавност, за красиво, за стойностно....Погледнете биографиите на редица "успели" хора у нас. Те идват имено от "говната" в които живеем.  Тяхното налагане като елит минава през унищожението на истинския такъв.  Няма как псевдо борци, гребеци,  и истински наглеци да се чувстват уютно седнали до мъдрецци. За това мъдрецът в "канавката", а "говнота " елит.
Погледнете реалитита...Какво и кого показват...Алкохолици, наркомани, курви и педерасти-това гледат децата и внуците ни. Аз гледах като дете Кисимов/баща/, Гецов, Спас Джонев, Наум Шопов... Слушах Гяуров, Гюзелев, Ченишева, Афиян, Камиларов...
Имах съученик чийто баща бе артист в Народния театър. Когато ходех по някакъв повод в тях изпитвах вълнение , че съм в дома на артист от тази трупа и безкрайно уважение.
Сега внуците ми гледат Тачо и пияния син на Славков. Гледат и гласуват за тях...След това ще "гласуват с краката си" на терминал2
И това е нужно някому/Проклет да е/. Нужно е да остане на тази територия тълпа без памет, тълпа хвърляща"бисерите пред свинете" и правеща нотабили същите тези "свине"
На този някой не са необходими  управници можещи да казват НЕ когато се налага, необходими са им управляеми хора . Такива когато им кажеш "Фак ю" благо да се усмихнат , а за не те "пернат" с обратното на ръката. Намериха се такива хора...ние самите ги намерихме и овластихме. Овластихме и се разпоредихме:

-Елитът в калта- калта елит...








Гласувай:
19


Вълнообразно


1. vencivaleri1951 - И защо не се изразите по разбрано
25.05.2015 11:55
анонимен написа:
И след като "Инвестор" не могат да изправят тази несправедливост, защо да не го направя аз?!

БЪДЕТЕ ТОЛЕРАНТНИ!!!

И НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ, ЧЕ АНОНИМНОСТТА ВИ Е ХИМЕРА!

прашинката ж

или кажете своето мнение по случая?
цитирай
2. blackpredator - Венци, набързо...
25.05.2015 15:00
Съгласен съм, че Премиерът е редно да го фъркат, щото е Премиер!
И веднага, сравнението с Орбан.
Дал си Орбан пример, него требе да го фъркат, нашият требе да оди пеш.
И да подтичва!
Докато види Орбан на хоризонта. Поне!

ВъоПще не съм съгласен с примера Гуджунов. Според мен, съседът Гуджу - обикновен заварчик, цял живот е носил мед в кошера на държавата.
Обикновена пчеличка. Бръмчала, опрашвала, носила нектар и полен за Царицата-майка и за пилото.
Полезен, не като търтеите, бръмчали пред препълнените кошери в пчелина.
Определено считам, че сборовете, събирани от Гуджунов, са лептата на Гуджу.
Гуджу е както казваш "пълнил е подобаващо и фиска на държавата ни с приходи от посещавани концерти, купувал продадени плочи и собствени данъци...."
За Гуджу трябва да е привилегията, не за Гуджунов.

Но Гуджу го ебат, не го ебават...

Мога цял трактат да пиша, ма нямам времето на Мишо Неделчев ;))
Докато не осмислим що е елит, елитно ще го духаме...

прашинката "ж", малко си пообъркал мерата...
цитирай
3. mar866 - ...
25.05.2015 15:45
като прочетох това, си спомних случая с Христо Фотев...
тъжно наистина:((((
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - В десятката!
25.05.2015 16:15
Браво!
Чу
цитирай
5. vencivaleri1951 - Сам разбираш, че ще бъда последният който ще е
25.05.2015 16:33
blackpredator написа:
Съгласен съм, че Премиерът е редно да го фъркат, щото е Премиер!
И веднага, сравнението с Орбан.
Дал си Орбан пример, него требе да го фъркат, нашият требе да оди пеш.
И да подтичва!
Докато види Орбан на хоризонта. Поне!

ВъоПще не съм съгласен с примера Гуджунов. Според мен, съседът Гуджу - обикновен заварчик, цял живот е носил мед в кошера на държавата.
Обикновена пчеличка. Бръмчала, опрашвала, носила нектар и полен за Царицата-майка и за пилото.
Полезен, не като търтеите, бръмчали пред препълнените кошери в пчелина.
Определено считам, че сборовете, събирани от Гуджунов, са лептата на Гуджу.
Гуджу е както казваш "пълнил е подобаващо и фиска на държавата ни с приходи от посещавани концерти, купувал продадени плочи и собствени данъци...."
За Гуджу трябва да е привилегията, не за Гуджунов.

Но Гуджу го ебат, не го ебават...

Мога цял трактат да пиша, ма нямам времето на Мишо Неделчев ;))
Докато не осмислим що е елит, елитно ще го духаме...

прашинката "ж", малко си пообъркал мерата...


против правилегии за "Гуджу". Цялата ми "пролетарска " съшност е за това:) Не зная защо , но имам чувството , че репликираш поста ми там където говоря за Гуджунов. Според мен сносен певец, със сериозна концертна дейност и няма как да стои на 73 години без никакъв собствен доход само защото някой е затрил документите им и питам се дали не е умишлено това. Щото скалата за облагане на хонорарите беше доста "стръмна"...осигуровките отделно. Дали някой не си е слагал тези пари в джоба, така и никой не провери. Вече и да го направят мина давност...както и за Сапио...както ще мине и за КТБ...
Освен Гуджунов са и десетки други като него
Нон сенс е човек на стари години да стои на подаяния и без средства след като е работил цял живот, а Гуджунов харесван или не , бе продуктивен артист. Така, че свинство е случващото се с него
цитирай
6. vencivaleri1951 - За неговата история въобще не искам да си спомня.
25.05.2015 16:41
mar866 написа:
като прочетох това, си спомних случая с Христо Фотев...
тъжно наистина:((((


Като си спомня какъв горд човек и какъв духовен аристократ беше този голям поет, и как го описваха, за неплатени сметки, и как му е крещял съдия изпълнител...
Отиде си тихо...безмълвен макар , че думите сякаш бяха измислени от него...нежните думи
Отиде се непоклонил се ни на генерален ни на главен секретар...
цитирай
7. vencivaleri1951 - Благодаря!
25.05.2015 16:43
4udovi6teto написа:
Браво!
Чу

Не мога да разбера само защо Вие хората на духа и писмеността сте сякаш безмълвни към тази простотия!? Честити ти букви:)
цитирай
8. ko642 - Бългрия и Унгария въобще на могат да ...
25.05.2015 17:07
Бългрия и Унгария въобще на могат да се сравняват по биография след ВСВ. Там селското стопансво не бе подложено на такава ТКЗСризасия както у нас. Дребната собственост беше запазена. През средата на 80те (доста преди официалната 'перестройка') имаше дребни частни търговци, демек дребна частна търговия. Имало е открит бунт срещу комунистическия режим, което означава, че там е имало национална интелигенция а не само кратунковци, които са чакали големия брат да им каже какво да правят.

Може би поради тази си 'биография' Унгария има кадри да води независима политика. България е като дете, на което родителите са казвали цял живот какво да прави и в един момент са го напуснали и оставили да се оправя само.

цитирай
9. blackpredator - Съгласен съм бе Венци
25.05.2015 17:12
Но вслучая и Гуджунов и Гуджу са само примери за безхаберието на чиновниците, респективно на държавата.
В случая не репликирам, просто допълвам всеобщата гнус.
Един пример.
Колегата в съседния офис трябва да се пенсионира
Работил по месец и половина през летата като студент и в трудовата книжка има постъпил-напуснал със съответния печат.
Сега чиновниците-държава не му признават стажа и искат да плати за времето, което е работил, иначе няма пенсия.
Бах ти, ограбват труда не само на Гуджунов, а и на Гуджу.
Мангалска държава бе Венци, краде на поразия
Свинщина е комплимент...
цитирай
10. apostapostoloff - Глупости на търкалета!
25.05.2015 17:54
Глупости на търкалета!
цитирай
11. theeconomist - Привет кореш....
25.05.2015 18:28
Да ти кажа Годжунов по го харесвах от Лили, от Васко Кеца, от Карадочевица и ред други. Той просто е имал лошата съдбе да оцелее в онази катастрофа и да се разболее от диабет.
Но да ми кажеш че ония горенаписаните разчитат на пенсия....
За съжаление просто Борето не е кътал парици.А парите са като пясъка. Не ги ли съхраняваш в затворен съд, изтичат през ситото.
Друг е въпроса, че на тая държава и трябва чалга............:-((((((((
цитирай
12. vencivaleri1951 - Хванах се за Гуджунов защото
25.05.2015 19:11
theeconomist написа:
Да ти кажа Годжунов по г...


в момента е в беда. Кътал, не кътал си е негова работа. Работил е, бил е продуктивен и е внасял данъци и осигуровки. В случаят с изчезналата документация и досиета певците и артистите нямат ни най малка вина. Лично аз "Кеца" го харесвам повече, а Лили е без аналог в България. Те имат солиден бизнес и инвестират и в камъни. Това е друга приказка. Когато питат журналистите преди години Джордж Бест как така има финансови затруднения и къде са му отишли 15 млн паунада които е взел/ днес по съпоставими цени се равняват най малко на 100/ той отговаря по следния начин." 6 млн съм изпил, почти толкова по жени съм изхарчил, но останите 2,3 млн наистина май съм профукал" Той не е кътал също, но никой не му е губил документацията със сборовете които е платил и в резултат на това имаше доход далеч над средния за Кралството. Не е имал проблем и с медицинското обслужване. Мисля, че и Гуджунов не би трябвало да има проблем с пенсия и здравоопазване.
Знаеш при реституцията например с кошаревски свидетели какво се открадна, а тук не могат да решат елементарен проблем
Мен пенсията не ме оправя в никакъв случай, ти едва ли също разчиташ на нея, но животът е гаден доста често и ни готви всякакви изненади, още повече при това ръководство.
Срещам преди няколко дена приятелка на мама. Те двете си баха "осиновили" един курсист и му изкараха висшето образование общо взето. Той по едно време беше кмет на варненската Бяла. Мече като кмет ги беше поканил една седмица на негови разноски. Закарах ги. Та там той в знак на благодарност им предложи да им задели по един парцел "на първа". Помня отговора на приятелката мамина. Виж, /забравил съм името на курсиста/, това вилата е заробващо нещо. Колко струва карта за санаториум или почивна станция? През почивните дни кеф ми на Витоша, кеф ми на Рила... Тя преподаваше философия, съпругът и художник...Пей сърце...За времето си беше права, а сега ми се оплака, че през две години ходи някъде!?
цитирай
13. vencivaleri1951 - Да ги съди!
25.05.2015 19:17
blackpredator написа:
Но вслучая и Гуджунов и Гуджу са само примери за безхаберието на чиновниците, респективно на държавата.
В случая не репликирам, просто допълвам всеобщата гнус.
Един пример.
Колегата в съседния офис трябва да се пенсионира
Работил по месец и половина през летата като студент и в трудовата книжка има постъпил-напуснал със съответния печат.
Сега чиновниците-държава не му признават стажа и искат да плати за времето, което е работил, иначе няма пенсия.
Бах ти, ограбват труда не само на Гуджунов, а и на Гуджу.
Мангалска държава бе Венци, краде на поразия
Свинщина е комплимент...


И почасово да е работил, длъжни са. Щом има заверен документ ще ги осъди. Нук в случая с артистите е друго. Казват им дайте разписките които сме ви издавали, а те в повечето случаи нямат Къде да ги пазят и защо през деситилетията.
цитирай
14. ok3223 - Не те разбирам, байно
25.05.2015 22:03
С чужда пита искаш помен да правиш. Били загубени разписките И ДОКУМЕНТАЦИЯТА ПО ОСИГУРОВКИТЕ,/ данъците нямат нищо общо със случая/, на много артисти и естрадни певци като Гуджунов, за когото лееш сълзи.
Нищо не е загубено. Не може да се загуби нещо, което не е съществувало.ТЕЗИ НЕ СА СЕ ОСИГУРЯВАЛИ, ЗАЩОТО не са поискали. Осигуряването за тях бе доброволно. Не са отишли навремето в НОИ и уредят въпроса с начините да се осигурят и плащат редовно осигурителните вноски.За всяко представление е получавал хонорари, част от които е трябвало да заделя за осигурителни вноски в НОИ. Не го е правил, защото не са му се давали пари. Издавал бил плочи, правел големи печалби, плащал големи данъци. Та трябвало да му се даде пенсия. Няма такава нещо. Пил, ял, веселил се, живял ден за ден, певец, артист,бохем, не помислил за утре, а ето, че утрето дошло и нашият човек увисва във въздуха... и такива като теб искат държавата да им подари по една добра пенсийка за заслуги. Напомня случая баснята за мравката и щуреца.
Не много отдавна Вежди Рашидов заговори за друг подобен случай. Пак с артист ли бе, естраден певец. Да им се даде пенсии за заслуги, защото навремето били луди млади и не мислили за остаряване, и затова не са се подсигурили пред НОИ навремето, та сега държавата да им помогнела.
НАРОДНА ПЕНСИЯ СЕ ДАВА ЗА ОСОБЕНИ ЗАСЛУГИ КЪМ НАРОД И ДЪРЖАВА.
Не е само Гуджунов. В неговата ситуация са се озовали днес няколко десетки артисти и певци, много десетки, на които документите за осигурителните вноски, които правели навремето се били уж изгубили.
КАк така, само документите пред НОИ на много артисти и певци се изгубили някак, та да се направело така, че и без тях да име се даде пенсия. Защото били остарели и не могат вече да пеят и играят по сцените.
Такъв вариант в законите няма в нито една страна, начело с Унгария.
Може да се отпусне пенсия за "особени" заслуги на няколко. За истински особени заслуги. Болшинството нямат такива.
цитирай
15. vencivaleri1951 - ок, не си получавал явно хонорари през онези години
26.05.2015 09:46
ok3223 написа:
С чужда пита искаш помен да правиш. Били загубени разписките И ДОКУМЕНТАЦИЯТА ПО ОСИГУРОВКИТЕ,/ данъците нямат нищо общо със случая/, на много артисти и естрадни певци като Гуджунов, за когото лееш сълзи.
Нищо не е загубено. Не може да се загуби нещо, което не е съществувало.ТЕЗИ НЕ СА СЕ ОСИГУРЯВАЛИ, ЗАЩОТО не са поискали. Осигуряването за тях бе доброволно. Не са отишли навремето в НОИ и уредят въпроса с начините да се осигурят и плащат редовно осигурителните вноски.За всяко представление е получавал хонорари, част от които е трябвало да заделя за осигурителни вноски в НОИ. Не го е правил, защото не са му се давали пари. Издавал бил плочи, правел големи печалби, плащал големи данъци. Та трябвало да му се даде пенсия. Няма такава нещо. Пил, ял, веселил се, живял ден за ден, певец, артист,бохем, не помислил за утре, а ето, че утрето дошло и нашият човек увисва във въздуха... и такива като теб искат държавата да им подари по една добра пенсийка за заслуги. Напомня случая баснята за мравката и щуреца.
Не много отдавна Вежди Рашидов заговори за друг подобен случай. Пак с артист ли бе, естраден певец. Да им се даде пенсии за заслуги, защото навремето били луди


Плащаш си и данъци, плащаш и осигуровки. Данъците плащаш лично, осигуровсите, а и ДОО/днешното ДДС плаща този който те хонорува/ Както и да е

Певците които бяха извън ансамбли, трупи и проче задължително бяха на щат в Концертна дирекция която правеше менижмънта им. Тоест организираше концерти, излизания и проче. Тя и договаряше с Балкантон условията. Незная случайно или не през 90те се оказа , че на много от тези изпълнители липсват досиетата им и всякаква друга документация . Гуджунов е за жалост сред тях.
цитирай
16. vencivaleri1951 - Суровачка, ако глупостта можеше да лети, ти най-вероятно
26.05.2015 10:06
survakar007 написа:
в Чехия и Унгария биха шуте на червената си номенклатура и агентурата, докато в България тя продължава да краде и безчинства. Та нали вие бре комунистчета опапкахте пенсионните фондове в края на 80-те години, ното САЩ нито ЕС го сториха, а Хисарския Поп беше творение на БКП както и СДС.

Соц реализъма създаде чалгата и шоуто на Слави, това беше резултата от верната ви служба към имерията на Московски Блядистан.

Пропуснал си да удариш една благодарка на политикономиста!

surwakar007


щеше да си астронавт:)

За сърбето:
Да, наистина имам 25% сръбски корен, но на Балканите смесените бракове през годините са нещо обичайно. Важното в случая е, че си знам тези корени за разлика от други които и името си не знаят, а какво остава за историята на зачатията родови:)
Какво общо има номенклатурата в коментара ми. Дадох само пример.
Иначе ако се поинтересуваш ще научиш, че чешкият президент е бил номенклатурен кадър, но освен това е имал и собствено мнение и е изваден от номенклатурата и дори мисля, че го изключват и от партията. Днес овластен от народа си си позволява отново/ и заради народа си/ да има собствено мнение и с това нерви и паникьосва Запада. Орбан прави същото. Ние сме послушни и за това жалки и смешни.
За чалгата:
Да имаш да вземаш за соц реализъма. Самото понятие е глупаво, но когато действаше всякакви ориенталски ритми и маанета бяха абсолютно недопустими в зали и обществени заведения. Същото важеше и за сръбските и гръцките кръчмарски песни.
Посочи ми един изпълнител преди промените който да е пял на сцена това което днес наричаме чалга и аз ще се съглася с тази част от коментара ти. Лично аз не съм видял моя съученичка да щрака с пръсти върху маса в заведение, а днес трудно ще намериш такава която да не го е правила:)
цитирай
17. ok3223 - Сурвакарино ... недоклепан
26.05.2015 20:27
От къде на къде, и какво общо може да имат чалгите в предаванията на Слави със соцреализма, като практика в изкуството.
Никакво. По времето на соца и следа нямаше по заведения и кръчми, и по естрадите, от маанетата и ориенталските педалски танци- манци на любимият ти Славчо. Тогава той е вегетирал в плевенско и по селата като босоного селско копеле. Някъде около 90-та и след 90-те, при демодиктатурата на цигането Ванчо Костов и последователи, се появи и наложи постепенно като №1 в чалга музиката и ориенталските маанета. При соца за такава музика не можеше и дума да става, защото неофициално и тихомълком бе забранена.
Соца може да бъде обвинен за много грехове, но днешната чалга музика и педалските ориенталски маанета не е сред тях. Тя и много такива неща са рожба на демократурата.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vencivaleri1951
Категория: Политика
Прочетен: 5061088
Постинги: 1353
Коментари: 19563
Гласове: 5478
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031